zwanger worden buiten de vruchtbare periode????

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Dientje, 29 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    hallo allemaal!

Ik wilde weten of je alleen in je vruchtbare periode zwanger kunt raken of ook daarna bijv. 3 dagen voor je ongi?

Alvest bedankt!

groetjes

2. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    geen enkel lichaam is hetzelfde en al wat je leest is een gemiddelde met uitzonderingen daargelaten, sommige vrouwen hebben zelfs 2x per maand een eisprong, maar de gemiddelde vrouw heeft dit maar 1 x zo wat altijd overal beschreven wordt een dag of 14 voor de eerstvolgende menstruatie..

maar er zijn er bij die ook vroeg in de cyclus of laat in de cyclus hun (2e)eisprong hebben, dus ja kort gezegd er valt eigenlijk niet zoveel over te zeggen behalve het feit dat als jouw relatie (en daarmee sexleven) goed is je toch wel mag verwachten als er geen noemenswaardige dingen zijn je toch binnen het jaar zwanger mag worden......

succes :D

3. Jodi

Jodi Fanatiek lid

17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    Dus dat kan echt, jeetje wist ik niet.
    Kan dus dat ik gister een eispong heb gevoeld en dat ik vrijdag nog een heb......

4. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    alles kan, maar is niet gewoonlijk, normaal gesproken rijpt er maar 1 eicel en als deze rijp is gaat ie op weg, soms rijpen er 2 eicellen (net als bij een meerlingen zwangerschap) en springen op verschillende tijden in de cyclus...

maar goed daar moet je in principe natuurlijk niet van uitgaan, doorgaans heeft een vrouw 1x in haar cyclus een eisprong, maar ja idd het kan dus wel...

succes :D

heb het ook nog even opgezocht...

donderdag, 10 juli, 2003 - 13:13 CET
    Een nieuwe theorie van Canadese wetenschappers zal misschien geschiedenis gaan schrijven. De medici hebben ontdekt dat een vrouw niet zoals gedacht één keer in de maand een eisprong heeft, maar meerdere keren. Dit zou ook verklaren waarom periodieke onthouding niet werkt.

Onvoorspelbaar

De wetenschappers zijn voorzichtig met hun nieuwe bevindingen en willen nog meer onderzoeken verrichten. Maar mochten de resultaten van het medisch onderzoek kloppen, dan zouden de biologie boeken grondig moeten worden herzien. De heersende gedachte is namelijk dat vrouwen maar een ei per maand produceren. De Canadezen menen dat dit niet juist is: een eisprong is niet te voorspellen. Daarom falen doorgaans ‘natuurlijke’ anticonceptiemethoden, zoals periodieke onthouding.

Eisprongen

Door middel van echoscopie zijn de eierstokken van 63 vrouwen gedurende een maand dagelijks geobserveerd. Maar ‘slechts’ bij 50 vrouwen werd een ‘normale’ ovulatiecyclus geconstateerd. Dertien vrouwen hadden gedurende het onderzoek meerdere eisprongen, op zeer verschillende wijze. Bij de resterende 50 vrouwen werden activiteiten rond de eierstokken gesignaleerd. Deze zouden uiteindelijk kunnen leiden tot de productie een eitje.

Vreemd genoeg was de hormoonspiegel afwijkend van de activiteiten. Met andere woorden, het peilen van de hormoonspiegel in het bloed is niet afdoende om te achterhalen of een vrouw vruchtbaar is. De wetenschappers zijn er nog niet achter waardoor dit wordt veroorzaakt. Wel denken ze nu te weten waarom er tweelingen worden geboren, die op verschillende dagen zijn verwekt.

bron: Reuters

5. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Wauw............wat is een vrouwenlichaam toch een gecompliceerd iets zeg! Wel leuk om te weten trouwens..

6. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Ok dan weten we dat ook weer!
    Ik ga me hoop niet te veel op dat vestigen maar het is wel leuk om te weten!!!

bedankt!

groetjes nandine

Deel Deze Pagina