Haaaaai dames... ik zit met een vraagje gisteren had ik van dat witte-draden-cervixslijm, dat is een voorbode dat je ei eraan zit te komen, maar in mijn berekeningen kan dat eigelijk nog helemaal niet... de dag ervoor hebben we geklust.. kan het zijn dat het de dode zaadcellen zijn die terug komen? Of komt me ei echt te vroeg .. Heeft iemand dit ook? Weet iemand hier antwoord op ?
Maar is dat wel mogelijk dan? Ik bedoel ik voel helemaal geen steken bij me baarmoeder... en ik zit nog maar op dag 11 van me cyclus... dat lijkt mij veeeel te vroeg?wordt ik dan ook eerder ongi dan?
Het vruchtbare slijm moet helemaal doorzichtig zijn, geen gele/witte slijm. Dat houdt waarschijnlijk een paar dagen aan en dan komt je ei. Je kan natuurlijk een vroeg eitje hebben!
vruchtbaar slijm is doorzichtig hoor. Witte lange slierten zijn volgens mij sperma. In theorie kan je wel al bijna je ei hebben. Tijd tussen ei en ongi (lf) is 10 - 18 dagen. dag 12 + lf van 18 maakt cyclus van 30 dagen.
Ikzelf had vruchtbaar slijm een dag of 5 voor mijn ei, en tijdens mijn ei niet meer! Dus het zegt niet alles.
" Cervixslijm controleren Makkelijk zelf controleren Een van de dingen die je gemakkelijk zelf kunt controleren, is de status van het cervixslijm. In sommige culturen gebruiken ze deze methode ook als (onbetrouwbare!) anti-concepti methode, om juist te weten wanneer ze beter geen sex kunnen hebben. Gedurende de follikulaire fase (de fase na de menstruatie, waarin de baarmoeder zich klaarmaakt voor een bevruchting) maken de baarmoederslijmvliezen het cervixslijm zo, dat een bevruchte eicel zich makkelijker kan innestellen. Plakkerig en draderig Hoe kan een bevruchte eicel het beste aan de baarmoederwand "blijven plakken"? Als het slijm zich een beetje als lijm gedraagt. Zolang het cervixslijm glad, vloeibaar en minder aanwezig is, kan een bevruchte eicel zich niet goed kunnen nestellen. Het cervixslijm wordt ongeveer 3 dagen voor de ovulatie draderig, plakkerig en rekbaar. Als je wat cervixslijm tussen je vingers neemt en je vingers uit elkaar beweegt, zie je snel of er een draad onstaat. Zodra je dit vaststelt, weet je dat je ovulatie er aan komt. Naast het bevorderen van het innestelen, zorgt deze structuur ook voor een grotere overlevingskans van zaadcellen. Weer vloeibaar en gladVanaf 1-2 dagen na de ovulatie zal de structuur weer terugkeren naar vloeibaar en glad en weet je dat de ovulatie en je vruchtbare periode voorbij zijn. " Bron: http://www.zwangerworden.nu/cervixslijm. Dus Tezzzz. het is juist DRADIG EN PLAKKERIG want anders kan je eitje blijven " plakken" aan je baarmoeder Geef niet, iedereen vergist zich weleens... Anyway....ik denk echt dat me eitje eraan zit te komen want ik voelde kramp toestraks bij het eten en dat is nu nog bezig ruim 3uur...Dus ik denk dat we maar eens flink gaan klussen vanavond...want ik denk dat me eitje vroeg is deze maand...
hallo mensen... vandaag dus geen vruchtbaarslijm meer...kan dit komen omdat me eitje gisteren dan geweest is?/ Ik vraag me uberhaupt wel af of het kan zijn van de dode zaadcellen?!Ik bedoel...waar blijven die eigelijk?Die moeten tog ook op de 1of andere manier je lichaam verlaten?
Ja het loopt er soms uit, maar degenen die achterblijven worden gewoon door je lichaam afgebroken hoor. merk je niks van
Aha...nou dan weet ik vrijwel zeker dat het dan vruchtbaar slijm was... Soms twijfelde ik of het cervixslijm was of de dode zaadcellen.. Maar nu heb ik dus meer duidelijkheid... En kan het zijn dat je van je eisprong maar een klein krampje merkt dus dat het niet een hele dag duurt de pijn?
Dat bedoelde ik eigenlijk niet helemaal. Er loopt zowiezo vocht uit als je seks hebt gehad, maar dat is het vocht van het sperma, waar de zaadjes grotendeels al uit zijn gezwommen zeg maar. Dus je kunt wel slijm hebben doordat je hebt geklust.
ja dat van dat vocht snap ik...maar blijft dat dan 2 a 3 dagen voor het eruit loopt...dat denk ik niet tog?
ik begrijp helemaal niks van dat slijm,soms blijft het een paar dagen en soms maar 1 dag.wie kan mij vertellen hoe dat zit? dankjedankje!