Au au! Sinds woensdag last van echt pijnlijke aambeien! Sommige momenten gaat het wat beter en sommige momenten echt veel pijn! Het beheerst echt mijn dag en ben er chagrijnig door! Ik heb al vanalles geprobeerd, cursnol zalf plus tabletjes, Sperti zetpillen en nu zalfje van huisarts vaseline nog iets (zou huid gevoelloos maken). Ik had dinsdag al naar huisarts gebeld voor poeders omdat ontlasting veel moeite kost en ik hier dus al bang voor was... inmiddels zijn m'n darmen op de hobbel, veel last van lucht en ontlasting is zo'n beetje diaree (gister meerdere keren gemoeten) Vannacht nog nauwelijks geslapen door de pijn! Hoe ga ik zo de laatste weken volhouden :s is er hoop dat de klachten voor de bevalling nog wat afnemen? Baal hier zo van! Voel me veeel beter dan tijdens de vorige zwangerschap maar door dit kan ik echt niet meer genieten!
Ach meis, wat een ellende! Bij pijn gewoon paracetamol gebruiken hoor, dat kan geen kwaad. Verder hoop ik dat je snel bevalt, dan kan het allemaal gaan helen. Sterkte!
Ik lees regelmatig dat neusspray met xylometazoline helpt, zou dat zeker nog proberen. Bij de zwangerschap van de jongste had ik ook zo'n last van mijn darmen vlak voor de bevalling, dus wie weet
Goed smeren met die lidocaine zalf. 2x pd en na iedere ontlasting. Daarnaast goed de curanol smeren. Dat hielp hier goed tegen de pijn. De aambeien zelf zijn niet helemaal weg, maar beduidend geslonken en ze doen nu geen pijn meer. Nu durf ik weer te bevallen. 2 weken geleden was ik als de dood dat het al zou beginnen icm die aambeien leek me dat zo naar.
Loop er helaas ook mee. Een week niet naar de wc geweest omdat ontlasting zo hard was, heb het geweten. Sindsdien aambeien. Zijn al wel geslonken maar nog steeds aanwezig. En jeuken dat het soms doet!!!! Ik gebruik de zalf van de kruidvat. Werkte wel goed, maar nu al even geen verbetering meer. Vriendin heeft roggebrood aangeraden voor wat dunnere ontlasting, mocht het weer zo ver komen. Sterkte.... t is vervelend maar komt weer goed!
Verloskundige gaf ook als tip neusspray, dus dat zo maar halen.. verder nog steeds echt aan de dunne.. verder is het rustig
Curanol zalf, curanol tabletten en vaseline-lidocaïne zalf, als je harde ontlasting hebt zou ik ook movicolon vragen aan je huisarts. Verder geen strings en strakke kleding dragen en zo min mogelijk persen bij toiletbezoek. Heel veel sterke ermee, het is zo vervelend..
Vervelend! Inderdaad de curanol zalf en tabletten gebruiken en even een aantal dagen volhouden, ineens gaat het werken en meestal gaat het dan gauw beter. Sterkte, het is echt naar.
Bedankt.. voelt nu niet aan alsof het ooit over gaat, maar dat komt vast wel... darmen zijn nu gelukkig rustiger
Hier helpt de Curanol pillen en zalf erg goed! Consequent smeren en na een kleine week waren ze kleiner. Echt even doorgaan dus. Was eerst ook erg sceptisch over het resultaat, aangezien​ je graag wil en verwacht dat het zo snel mogelijk werkt. Succes!