20/25 man te eten?!

Discussie in 'De lounge' gestart door Love21, 13 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Nou nou....rustig maar. Gelijk een oordeel vellen hoeft ook weer niet.
    Ik vind koffie, gebak, hapjes en een drankje voldoende. Jij niet? prima toch!

2. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Dingen die ik graag/makkelijk voor meerdere mensen maak:
    * nasi
    * spaghetti
    * curry
    * stamppot :D

Zijn ook allemaal makkelijk vegetarisch te maken en aan te vullen met vlees (sateetjes, gehaktballetjes, gemarineerde kipstukjes, rookworst)

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.339
    36.198
    113
    Het gaat om ouders/opa/oma. Dus niet zo simpel.

Ysabella vindt dit leuk.
  4. Torretjeee

Torretjeee Niet meer actief

Met verjaardagen met vrienden neemt iedereen zelf wat mee. De gene die jarig is zorgt wel voor het drinken en ook wat eten. Maar zelf eten meenemen is heel normaal bij ons. Scheelt iedereen een hoop werk.

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.339
    36.198
    113
    Hahaha ja dat idd.

Ysabella vindt dit leuk.
  6. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Ligt denk ik ook heel erg aan wat voor persoon je bent ;)
    Ik ben bijvoorbeeld introvert, ik hou niet van veel mensen om me heen. Wanneer ik op een feestje ben, kan ik een uurtje ontzettend vrolijk en gezellig meedoen (oprecht, geen toneelspel) maar daarna ben ik moe, word ik onrustig, wil ik alleen zijn: kortom even opladen.
    Ik vind het heerlijk om te koken en ik vind het prima als mensen mee eten. Maar dan is het gezellig uitgebreid tafelen en geen lang voor- of naprogramma.

Voor mij persoonlijk hou ik er dus niet van als mensen blijven eten na een verjaardag. Maar ik zou mezelf nou niet ongastvrij noemen. Een beetje inlevingsvermogen mag ook wel... Iemand heeft vast zn redenen.
    (Niet perse voor jou bedoelt trouwens, maar bijv maartje84 die meteen BAM ONGASTVRIJ roept ;))

Mupke10, Whysteria, Marchella en 5 anderen vinden dit leuk.
  7. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Wat het hier vaak goed doet;
    - taco's
    - wraps
    - kip & gehakt
    - rijst, mais, bonen, sla, tomaat, komkommer, uien, paprika, olijven, zongedroogde tomaten, ananas
    - guacamole, crème fraîche, salsa, kerriesaus, sausje van ketchup/curry (niet zo pittig)

Iedereen kan pakken wat hij/zij lust, al die schalen ziet er feestelijk uit en veel dingen die je op voorhand kunt maken :)

8. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Als mijn familie blijft eten zijn we al met 12 en 3 kinderen, blijft schoonfamilie ook eten komen er nog 6 volwassen en 3 kinderen bij, blijven mijn opa's en oma's ook nog eten nog 4 erbij, dus een groep van 20-25 man heb je hier zo, maar niet altijd iedereen blijft eten, we laten het vaak een beetje open en zien wel wat er rond etenstijd nog zit.
    Alleen vorig jaar toen ik 38 weken zwanger was op de verjaardag van de oudste heb ik gezegd, het is van 14.00-17.00 en daarna gaan we nog gezezellig met z'n 3en naar de mac (is zoontje dol op) omdat ik het echt niet zag zitten als iedereen ook nog bleef eten.
    Hier is het meestal bbq, patat van de snackbar of soep met stokbroodjes, huzarensalade en een pan kipsaté, pastasalade en/of een broodje hamburger/knakworst/kroket, dan zit er vaak voor iedereen wel wat bij. Voor de kinderen bak ik soms dan patatjes erbij. Allemaal een ijsje toe en iedereen weer blij.
    Als we bij ouders/schoonouders eten gaat het ook zo of er wordt chinees besteld.

9. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Maar wie zegt dat ik geen gesprekken met ze heb hierover?:roflmao:
    hier ook. Ik word knettergek -nog gekker dan knetter ijs- van de des betreffende personen, ze komen dan niet eens voor mij, maar alleen voor mijn man. Dus nee dan ben ik niet van plan om te vragen of ze willen blijven eten. Laat mij dan maar lekker asociaal Hollands zijn, ik vind hun op de eerste plaats asociaal dat ze geen respect hebben voor mijn keuze om niet mijn verjaardag te willen vieren.

suus1983 vindt dit leuk.
  10. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Beetje overdreven om mensen (waaronder ik blijkbaar) onbeschoft te noemen.
    Wij vieren verjaardagen al vanaf een uur of 10, dan heb ik het eind van de middag wel een beetje gehad.
    Dit zijn gewoon kinderverjaardagen waarbij weinig tot geen drank wordt gedronken en de meeste mensen 2 a 3 uur blijven, degene die willen blijven eten mogen altijd eten (zorg ook altijd dat er genoeg is) en laat mijn oom die 3 uur heeft gereist ook niet vertrekken zonder eten. Maar of ik echt op zoveel eters (20+) zit te wachten...nee.

Sado vindt dit leuk.
  11. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik had laatst 16 man te eten en heb broodjes braadworst en broodjes hamburger gemaakt. Viel erg in de smaak en weinig werk aan gehad.

12. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    We wonen verder weg, dus bijna iedereen blijft eten.
    Ons groepje is vrij klein, dus dat is makkkelijk.

Bij mooi weer BBQ, anders soep met broodjes of lekkere salades. Maar we hebben ook wel eens pizza of Chinees gedaan.

Bij mijn broer zijn het meestal verschillende wraps en salades.

13. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Ooo mijn schoonouders doen dit ALTIJD! Ik haal tegenwoordig ook maar gewoon gebakjes voor de verjaardag zelf, want ze komen toch wel, en anders ben ik degene die niets in huis heeft :roflmao:

Nu wonen ze wel dichtbij (5 minuten fietsen), dus is het niet erg als het echt niet uit komt: dan gaan ze weer naar huis;)

14. Love21

Love21 Bekend lid

27 jun 2016
    511
    135
    43
    Ohh ik bedoelde daar idd ook helemaal niets mee. Iedereen is anders toch? Ik vind het gezellig om iedereen om me heen te hebben en heb ook nooit een eindtijd ofzo.. kinderverjaardagen zijn hier ook gewoon met drank, zal ook niet iedereen normaal vinden;)

15. Love21

Love21 Bekend lid

27 jun 2016
    511
    135
    43
    Dit heb ik de vorige verjaardag gedaan! Was een groot succes:) Vond het zelf ook erg lekker haha..

16. Love21

Love21 Bekend lid

27 jun 2016
    511
    135
    43
    Wij hebben gewoon een eensgezinswoning.. maar wat hangtafels en je bent er al;) hopelijk kan het dit weekend heerlijk buiten.

17. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Nee klopt, ik citeerde jou omdat je op dat moment de laatste was die wat over die discussie had gezegd.

Een wijntje op een kinderverjaardag vind ik best kunnen. Maar heb je dan niet bijv zo'n vrijgezelle oom die zich niet in kan houden en lekker gaat drinken?

18. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Met onze bruiloft hadden we net zoveel mensen.
    Ik had de dag ervoor twee mega pannen soep gemaakt, kip en tomaat.
    Smorgens stokbrood en bolletjes bij de supermarkt gehaald.
    Bolletjes gesmeerd met ham of kaas. Stokbrood in stukken met allerlei smeersels (salades, filet, kruidenkaas en kruidenboter)
    Hamburgers op de bbq gegooid
    Drie soorten saus, mayo curry en sate stond klaar.

En iedereen heeft gesmuld. Het was gewoon lekker en voor de maker (ik en schoonmoeder en schoonzus) goed te doen.

Hopsatee vindt dit leuk.
  19. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.185
    3.823
    113
    Ja als je een tuin hebt en het is mooi weer dan kan dat wel.

Hier worden verjaardagen trouwens ook vaak wel met eten gevierd omdat mensen vaak van ver moeten komen. En ik vind het echt gezellig om ze te zien, maar ook heel vermoeiend en ik heb een hekel aan koken, dus mijn favoriete dagen zijn het absoluut niet. Dus na een tijdje heb ik wel de neiging om mensen mijn huis uit te kijken, wat inderdaad niet heel gastvrij is maar hé, als je van familie en je beste vrienden al niet kan verwachten dat ze een beetje rekening met je houden, van wie dan wel? De meesten weten echt wel dat het niet aan hen ligt maar dat ik gewoon wat introverte trekjes heb. Sterker nog, de meesten zijn zelf ook zo :p

20. Love21

Love21 Bekend lid

27 jun 2016
    511
    135
    43
    Haha ik moet wel lachen om die vrijgezelle oom:roflmao:..
    Maar hier drinken de vrienden ook gewoon hoor. Gaan heus niet mega zat naar huis.. (althans, ligt natuurlijk aan het tijdstip dat het afgelopen is;) maar dan liggen de kinderen allang in bed)

Deel Deze Pagina