20 dec t/m 26 dec 2013 mama's (kleinschaliger kletscluppie)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Chantal8, 21 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. verhoefem

verhoefem Lid

30 dec 2012
    96
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi dames!

Fijne koninginnedag/koningsdag!!! Vandaag even heerlijk op de bank hangen bij mijn ouders. Mijn eerste oranje tompouce heb ik al op :)

@kiekeboe83, ik heb ook daar rekening mee gehouden. Ik heb genoeg ruimte, ook voor mijn borsten. Ik moet een afspraak maken met de coupeuse voor ongeveer 6 weken voor mijn trouwdag en dan maken we alles op maat.

2. verhoefem

verhoefem Lid

30 dec 2012
    96
    0
    0
    Noord-Holland
    Wat is het hier weer rustig....Fijne dag gehad dames???
    Bij mijn ouders werd er op een gegeven moment een oranje likeurtje geschonken en toen viel het wel even op dat ik niet nam, haha ;) Maar ik gebruikte als smoesje dat ik op mijn lijn ga letten i.v.m. mijn bruiloft, dus dat excuus kwam goed van pas.

Verder nog steeds weinig kwaaltjes. Aan het eind van de middag heb ik wel even een inzakmomentje, maar dat had ik ook al voordat ik zwanger was. Maar nu moet ik van mezelf wel even gaan liggen op de bank of op bed. Sinds gisteren gelukkig wel wat krampjes, dan weet ik tenminste dat alles goed zit :)

Morgen mag ik beginnen met plassen voor Moeders voor Moeders. Ik heb er gewoon zin in!

Ook merk ik dat mijn vriend en ik echt een beetje verwikkeld zitten in een webje met leugens, omdat we veel mensen nog niet willen vertellen over ons mooie nieuws. Dus het wordt steeds moeilijker om te liegen, maar we willen het echt volhouden tot 15 mei....Gelukkig dit weekend afgesproken met vrienden die het wèl weten, dus kunnen we heerlijk kletsen over mijn zwangerschap!

3. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    allemaal een leuke laatste koninginnedag gehad?
    hier wel, wel lekker druk dus ben hartstikke moe.

@verhoefem dat ze dat geloven! maarja, wel mooi :)

hier merk ik dat de kwaaltjes langzaamaan iets toenemen. voel me steeds aan het eind vd middag niet zo lekker. niet heel misselijk ofzo, maar ook niet fit.
    vandaag ook de hele dag wel steekjes gevoeld, terwijl dat voorheen minder en later op de dag voorkwam. ook in mijn liezen voel ik het steeds meer trekken. helemaal niet erg, want zo weet ik dat er wat blijft ontwikkelen daar beneden.

ik ga nu heerlijk slapen. welterusten dames!

4. Dreamer2012

Dreamer2012 Actief lid

30 okt 2012
    266
    0
    0
    He meiden!

Spannend allemaal he!?

Hier ook wel wat meer last. Wat meer buikpijntjes, moe moe moe en voel me niks lekker. Hele drukkende maag en smorgens ga ik dan ook al geregeld over mn nek.
    Ik ben niet erg veel waard momenteel.....

Ook wel deels door de spanning hoor, die is echt enorm. Nog een klein weekje tot de echo!
    Collega en ik gaan bijna gelijk op :), zij heeft vandaag haar eerste echo. Wel grappig.

Fijne dag!

5. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    oh jaa @dreamer @knufje79 @chantal8 en @tieta, jullie zijn a.s. maandag gewoon al aan de beurt!!!
    Wij moeten nog een weekje wachten helaas helaas..

Ik zit in de tuin heerlijk te genieten van het prachtige weer. Lekker een paar koppen thee gedronken (en daarvan moet ik plasseeeeeen!)

Wij wonen nu twee jaar in ons huis en hebben toentertijd onze badkamer verbouwd. De douche was alleen nog niet zo'n succes, maar die komt mijn vader vanavond fiksen. Ook moeten we nog het kozijntje schilderen. Op onze slaapkamer op zolder hebben we vorig jaar twee nieuwe dakramen geplaatst, maar de afwerking is nog steeds niet geschilderd. Verder is alles helemaal klaar voor onze baby. Alleen de babykamer natuurlijk nog, maar daar wachten we nog even mee, al hebben we wel superideetjes besproken!

Hebben jullie nog dingen in huis die jullie, nu je zwanger bent, af willen hebben?

6. deesjedees

deesjedees Fanatiek lid

10 nov 2010
    1.647
    0
    0
    @ kiekeboe, het lukt me nu veel beter om niks te vertellen dan bij de zwangerschap van mijn zoontje. Heb er eigenlijk weinig moeite mee. Wil gewoon heel graag dat hij het straks kan vertellen met een leuke tekst op een shirt.

@ verhoefem, dat vind ik nou een goeie smoes. Alcohol is erg slecht voor de lijn. Die moet ik onthouden. Ik was hier aan het lijnen.

@ Koninginnedag, ik heb er eigenlijk weinig van mee gekregen. Ik heb tot 10 uur moeten werken. ’s Middags even het dorp op geweest. Daarna zijn mijn ouders langs geweest. Ben na het eten op de bank in slaap gevallen. Ben toen op den duur maar naar boven gegaan en weer verder geslapen.

@ dreamer2012, ik ga voor je duimen op goede echo.

@ klusjes, hier moet de babykamer nog leeg gehaald worden. Er staat nu een kastenwand in, maar dat hoeft allemaal nog niet van mij. Ik wil eerste een goeie echo en die 12 weken voorbij zijn.

7. tieta

tieta Actief lid

10 nov 2012
    198
    0
    0
    Woonbegeleider Ouderenzorg
    Gelderland
    Bij mij ook wat meer kwaaltjes.. pijnlijke borsten, s.morgens ontzettend misselijk, krampjes, erg moe.. maar vind het niet ergbdan weet ik zeker dat mij kleintje aan het groeien is.. hihihi..

8. kiekeboe83

21 apr 2013
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kwaaltjes: ik was net gehakt aan het rullen en heb maar even 2 stappen achteruit gezet! Oke dan, gaat het dan bij mij ook beginnen.
    Manlief vroeg heel lief: 'ben je dan deze keer echt zwanger, zwanger'?
    Ik hoop het zo!

Iedereen die maandag al een echo krijgt, heel veel plezier en hoop hele mooie verhalen te lezen!

9. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Verhoefem: en, lekker in een kannetje gepiest vandaag? :p
    Ook ik kreeg gisteren een oranjebitter aangeboden, gelukkig vind ik dat niet te z..... dus dat heb ik gewoon om die reden maar afgeblazen ;) ik drink sowieso al haast nooit dus dat zal mensen niet zo gauw opvallen.

Dreamer: jij al flink misselijk dus? Balen! Is het vooral smorgens als je uit bed komt? Een tip die bij veel mensen aardig werkt: een pakje crackertjes naast je bed leggen en daar smorgens in bed al eentje/een paar van naar binnen werken, desnoods liggend als je al misselijk wordt als je overeind komt. Het is misschien het proberen waard!

Svv: hier gaan we voor de oudste (wat klinkt dat gek! :D) een andere kamer in orde maken zodat prul nr 2 in de bestaande babykamer kan. Aan die babykamer zal ik niet heel veel veranderen denk ik, is nog zo goed als nieuw!
    We hebben al een 2e ledikantje in huis ook, dus daar kan hij gelijk in.

Deesjedees, heb je al een idee wat voor tekst je op het shirt gaat zetten?

Tieta: ja geeft wat zekerheid he, die kwaaltjes :)

Hier vanmorgen ook misselijk, maar pas toen ik beneden was. Gauw wat lichts gegeten, wat overigens totaal tegen m'n gevoel in ging, maar toen was het gelijk over.
    Loop al wel de hele dag met giga koppijn, en zooooo verkouden! Normaal gebruik ik neusspray maar die wordt nu geadviseerd niet/weinig te gebruiken. Dus houden we het maar op stomen, spoelen met zout water en vicks. Maar bhehhh ik hoop dat t gauw over is, ben ook echt niet gezellig voor hub en zoon! Iemand nog dé tip om er gauw vanaf te komen? (Ui onder bed kan niet, dan krijg ik écht ruzie met hub, haha)

Oja! Sommigen van ons al volgende week echo! *jaloers* ;)

10. deesjedees

deesjedees Fanatiek lid

10 nov 2010
    1.647
    0
    0
    Nee tekst op het shirt weet ik nog niet. Moet nog verzinnen. Iemand een idee? Ieder geval niet deze tekst. Ik ben stoer want ik word grote broer. Die had ons neefje paar weken geleden aan.

@echo, iedereen die binnenkort een echo heeft veel plezier en succes.

11. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Deesjedees, ik ben even aan het Googlen gegaan voor teksten, kwam vooral degene tegen die jouw neefje al aan had. Ook deze: straks ben ik niet meer in mijn *en dan een plaatje van een badeendje*
    Maar deze vond ik briljant: Voorkant: Pssst... Ik heb een geheimpje...
    Achterkant: Nee, niet op mijn rug, in mama's buik!
    Ik was eig niet van plan om een shirt te doen, maar door deze ben ik aan het twijfelen geslagen :)

12. Chantal8

Chantal8 Lid

21 apr 2013
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve dames, 7mei is "pas" dinsdag dus een dagje langer in spanning zitten. Heb de dagen tot de echo lekker vol gepland. Morgen hopelijk niet vergeten om de vk te bellen, denk er elke x pas smiddags weer aan en je kunt alleen tussen 10&12 bellen.

Verder reageer ik ff morgen, ben kapót en mn (.)(.) doen echt zooon pijn! zit nu al in Gcup (had F)... word ik nie zo blij van. Wilde altijd al een borstverkleining maar had me voorgenomen dit pas na kids te doen.

truste allemaal!

13. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    @ientje die tekst is echt heel erg leuk, ja! Als ik ooit een tweede krijg ga ik die misschien wel gebruiken! Laten we nu eerst maar op de eerste concentreren :p

@chantal8 inderdaad de aanhalingstekens om ‘pas’ heen, want bij mij duurt het nog langer!!

Ik baal als een stekker want MvM zou het vandaag tussen 8 en 12 ophalen. Ze kwamen pas rond 1en. Ik kreeg een pakketje voor de buren en de buurvrouw zat er al helemaal naar te kijken. Die zal wel genoeg weten. Als ze in de tuin zit vanmiddag zal ik het wel tegen d’r zeggen over de schutting. Ze weet toch al genoeg ;) Daarom wilde ik het dus liever niet aan de deur zetten, maar over inleverpunten heeft de vrouw bij de intake niks gezegd…

Daarnaast ben ik ook een heel ienimini beetje bezorgd want sinds gisteravond voel ik echt niks meer, 0,0. Alleen heel moe, dat nog wel. Maar geen steekjes, zere borsten heb ik al een poos niet meer.. Oh meeeeen wat duurt die echo dan lang!
    Vandaag wel lekker weer genieten van het zonnetje. Vanmorgen al het hele huis aan kant gemaakt. Misschien dat ik vanmiddag even was onkruid ga wieden. Dat is geen straf in het zonnetje. Gisteren heb ik de hele dag de ijskokar gehoord. En ja hoor: daar is ie weer! Hij gaat de hele wijk door en ik hoor het dus de hele dag. Irritant liedje…

Trouwens: mochten jullie nog een commode, bedje en schapje zoeken, we hebben net onze allerlaatste set meubels af van onze webwinkel. Hierna stop ik met meubels, omdat ik dan de grote kamer kwijt ben waar ik het allemaal kan doen. Het is wel een heel leuk setje vind ik zelf, maar wij hebben al een poos een commode staan, dus hier hebben we niks aan. Morgen zal ik de foto erop zetten!

14. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Ientje, grappige tekst!
    Svv balen van mvm, je kunt jouw informatrice opbellen voor dat verzamelpunt.
    Hopelijk vliegt de tijd voorbij en is t snel tijd voor de echo!

Verhoefem ja lastig hoor dat verzwijgen. Ik zou as dinsdag met mn juffenzussen nr de sauna. Denk dat ik maandag spontaan ziek ben ofzo, weet het anders ook niet!

Tieta hoe ist met jou?

@hier: morgen ga ik het toch maar vast aan mn vader vertellen, vind dat wel heel lastig omdat ik nog geen hartje heb gehoord. maar probeer er echt op te vertrouwen dat t goed zit, mn vader wordt aanstaande maandag geopereerd aan zn hart met veel risico's, wil het hem graag vertellen dus net deze gemaakt:
    Bekijk bijlage 322337
    Bekijk bijlage 322338

Mijn vader is boer en z'n andere kleinkinderen zijn maar bang voor alle beesten maar dat komt vooral doordat m'n zussen zo panisch doen wanneer er eentje in de buurt komt. Vond dit wel een grappig plaatje!

15. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Chantal wat superleuk dat shirtje!

16. kiekeboe83

21 apr 2013
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ chantal ga je met een speciale reden niet naar de sauna? Mijn gyn zei dat dit gewoon kon. Ze zei dat het binnenin zo goed beschermd is. wel zei ze op mijn gevoel af te gaan, niet overdrijven

17. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    Ah leuk chantal. Ben heel benieuwd hoe hij reageert!

Het is vandaag al gelukt om de meubels op de foto te zetten, dus voila!

18. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    foto 3 en 4..

19. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    en het bedje nog een keer!

Een kleine uitleg:

Mooie driedelige set, bestaand uit een ledikantje waarvan de lattenbodem op drie hoogtes verstelbaar is, een commode met drie lades waar diverse teksten in de greepjes kunnen, kastruimte met grijze binnenzijde en een schapje met 5 haakjes. Een bijzondere set met pitriet, geheel afgewerkt met witte lak.
    Dit alles voor maar € 350,00

20. Dreamer2012

Dreamer2012 Actief lid

30 okt 2012
    266
    0
    0
    Leuk hoor chantal! Spannend met je vader ook.

Sauna wordt echt afgeraden hoor het eerste trimester! Ik wacht ook nog wel voorlopig.

Als jullie licht drukken op de baarmoeder voelt het dan ook beurs? Ik heb ook vooral een drukkende pijn en dan alleen links bij mn eierstok lijkt het.... Maak me wel een beetje zorgen.

Deel Deze Pagina