20 dec t/m 26 dec 2013 mama's (kleinschaliger kletscluppie)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Chantal8, 21 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    @chantal inderdaad, haha!

@porkie welkom nog op het forum. en gefeliciteerd met je zwangerschap. hopen dat jij ook snel een mooie echo met kloppend hartje hebt.

@borstvoeding nee! ik zie meer nadelen dan voordelen daarin. ik wil niet steeds hoeven afkolven of continu in de buurt moeten zijn. het is toch hartstikke leuk als papa, opa, oma, tante, oom of wie dan ook ook eens de fles kan geven? :)
    enige voordeel vind ik dat het goedkoper is :p heb dan weer van een vriendin gehoord dat zij kruidvat eigen merk voeding het best vindt voor haar kind. beter dan friso, nutricia en alle dure merken (waarvan jij de reclames betaalt).

@combitest wij gaan dat denk ik niet doen. nog niet over gehad, maar beetje dezelfde redenen als jullie..

2. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Bv: ja ik wel! Heb m'n zoontje 9 maanden bv gegeven en het beviel me prima! Ben gestopt toen hij me ging bijten :$
    Dus hopelijk gaat t weer lukken!
    Ik zie overigens juist meer voordelen van bv boven kv: altijd bij de hand en op temperatuur, je hoeft snachts niet je bed uit om een flesje klaar te maken én het is helemaal gratiesj ;)
    Edit: nog een reden: hoe goed kv ook is, in bv zitten toch nog meer belangrijke stoffen waarmee je je kleintje kunt beschermen tegen allergieën e.d. (Ik weet ook dat het geen garantie geeft hoor!).
    Wel grappig om te zien hoe de meningen daarover verdeeld zijn! Ieder z'n ding toch :)

3. Dreamer2012

Dreamer2012 Actief lid

30 okt 2012
    266
    0
    0
    Borstvoeding: ja! Dochter 8 maanden gehad. En het grootste voordeel: het is het beste wat je je kleintje kunt geven. Mijn meisje heeft echt een goede weerstand!

Mijn echo: die 'P' zeg maar is het dooierzakje en het strengetje ernaartoe vanaf het kindje. :). Dus nee geen tweeling. De gyn vond t ook een mooi plaatje want ze krijgen t niet vaak zo in beeld.

De combinatietest doen wij niet. Wil niet weer een onmigelijke keuze hoeven maken....

4. tieta

tieta Actief lid

10 nov 2012
    198
    0
    0
    Woonbegeleider Ouderenzorg
    Gelderland
    Alles was goed !! :D mooi hartje/knipperlichtje gezien zeer duidelijk..
    Onttzettend blij !!! :D:D:D:D

Bijgevoegde bestanden:

5. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Yessss! Nog een goeie echo! Super meid!

Oh dreamer jij hebt het over de goeie weerstand van je dochter, die van m'n zoontje is ook super! Is tot nu toe nog maar 1 keer echt ziek geweest!

6. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Porkie welkom! Vergat ik steeds, lekker aardig ;)

7. tieta

tieta Actief lid

10 nov 2012
    198
    0
    0
    Gelderland
    Heb trouwens mijn 2e echo 4juni voor wie de lijst bijwerkt !!

8. kiekeboe83

21 apr 2013
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    he meiden wij hebben vandaag ook de echo gehad en de hele dag een beetje overdonderd rond gelopen. we hebben namelijk 2 hartjes gezien! wah wat moet ik daar nu mee? het zit totaal niet in de familie en zonder hormonen of zo. Ben heel blij met de hartjes maar het moet nog wel allemaal landen.

9. kiekeboe83

21 apr 2013
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    sorry sorry vergeet helemaal de mooie echo's te feliciteren. meiden geniet ervan!

10. Porkie

Porkie Bekend lid

11 dec 2012
    693
    3
    18
    @kiekeboe Dubbel en dik gefeliciteerd dan!

@borstvoeding: Ik zit zo te twijfelen. ik weet niet of ik het wel leuk vind dat mijn kindje heel de tijd aan mijn borsten hangt om te eten. Ik heb soms van die momenten dat ik precies niets aan mijn borsten kan verdragen al zeker niet dat iemand er aan komt ofzo.
    En ook als je weg bent je moet dan ook borstvoeding geven en zo in het openbaar,... En je kan zo maar eens even niet weg want je moet steeds in de buurt zijn

Al weet ik wel dat dit veel gezonder is enzo natuurlijk het heeft ook veel voordelen maar toch ook nadelen maar dat is bij fles voeding ook zo natuurlijk.

Hoe zit het met jullie job? Houd dat bij jullie risico's in voor de zwangerschap of moeten jullie vroeg tijdig stoppen met werken?

Hier vandaag rondgebeld voor een creche dit word een ramp denk ik. Maar ik zal nog maar niet te hard panikeren.

@Echo's proficiat met de mooie echo's

groetjes

11. Dreamer2012

Dreamer2012 Actief lid

30 okt 2012
    266
    0
    0
    Tieta gefeliciteerd!

Kiekeboe ook gefeliciteerd! Jee kan me voorstellen dat t schrikken is..... Heb een mooie foto voor ons? :). Wel heel bijzonder!

Ja ientje ik wijdt dat aan de borstvoeding. Kindjes van mn vriendinnen veel vaker ziek ( geen bv gehad)

Ik zit even lekker in een warm bad....

12. Dreamer2012

Dreamer2012 Actief lid

30 okt 2012
    266
    0
    0
    Oh trouwens 22 mei heb ik weer een echo. Voor de lijst :)

13. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    @tieta super!

@kiekeboe wauw! een tweeling! dat moet inderdaad wel landen ja! bij ons zit het juist wel in beide families, sterker nog: mijn geslacht van de meiden is aan de beurt!

@bv edit: snap dat heel veel het wel doen en dat dat het beste is voor je kind. in mijn omgeving zijn er toch heel wat nare ervaringen mee (kloven e.d.) en zelfs ook iemand waarvan het kind zeker wel heel vaak zie is, dus dat zal toch verschillen. dat ligt namelijk ook wel aan je opvoeding denk ik. ik heb zelf vroeger de fles gehad en ben echt bijna nooit ziek. eens in de 4 jaar ofzo. als kind ook niet. als ze lekker veel buitenspelen (en dus ook eens een hap zand uitproberen) krijgen ze daar ook wel een weerstand van ;).
    tegenwoordig mag je ook warm water uit de kraan gebruiken voor flesvoeding. dus ik denk dat mij dat flesje maken niet zoveel uitmaakt ;)
    dom voorbeeld, maar twee jaar geleden namen wij een pup en om en om zijn mijn man en ik er altijd uitgegaan als ze jankte of moest plassen midden in de nacht, dus ik vertrouw 'm erop dat 'ie dat voor zijn eigen kind ook over heeft ;)

zo zie je maar iedereen is anders. en dat is maar goed ook ;)

14. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg

15. Chantal8

Chantal8 Lid

21 apr 2013
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kiekeboe, jeetje zeg, wat een verrassing. Belangrijk; 1 of 2eiiig? Mijn zus is ook zwanger van een tweeling, 2eiig.

tsjonge wat een mooie echo's vandaag! Bijzonder dat het nog bij iedereen goed is! Fantastisch!!

@bv: ik wil het wel proberen, mocht het niet gaan, dan niet.

@creche/opvang: moeten we dat serieus nu al regelen??

16. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Wow kiekeboe, wat een grote verrassing! Ik kan me heel goed voorstellen dat je er flink van ondersteboven bent!

Svv daar heb je ook gelijk in, ook ik ben met de fles groot geworden en ben ook echt nooit ziek.

17. verhoefem

verhoefem Lid

30 dec 2012
    96
    0
    0
    Noord-Holland
    Wow, wat een prachtige echo's allemaal!!! Nu begin ik een beetje bang te worden voor mijn echo volgende week....straks is het bij mij wel mis. Nouja, positief blijven!

Voelde me vandaag in ieder geval op en top zwanger. Misselijk, slapjes, rare behoeftes in eten, jeukende borsten, ik had het allemaal! Vanavond heb ik voor het eerste mijn volle kratje met volgeplaste flesjes naar MvM gebracht. Ik voelde me best trots!

Kiekeboe, wat een verrassing!!!! Jeetje, ik snap dat het even moet landen....Dan heb je er ineens twee! Heb je een foto?

Ik wil absoluut borstvoeding geven! Het is zo natuurlijk, zo mooi. Pasgeboren baby'tjes worden na de geboorte altijd direct op de blote borst van de moeder gelegd en van daaruit gaan ze uit zichzelf op zoek naar een tepel....
    Het schept bovendien meteen een band. In mijn omgeving heb ik wel veel verdriet gezien, omdat de borstvoeding niet lukte, dus ik hoop wel dat het mij wel gaat lukken....Maar ik begrijp vrouwen ook goed die er bewust voor kiezen om het niet te doen.

18. knufje79

knufje79 Lid

20 mrt 2013
    90
    0
    0
    Oh neeee... Ondanks goede echo gisteren nu toch wat zorgen.
    Gistermiddag bij thuiskomst van VK ontdekte ik toch iets meer afscheiding dan normaal, gemengd met bloed. Lichtroze substantie. Dat was al schrikken, uur ervoor nog sterk kloppend hartje gezien. Een dubbel gevoel, ml vond dat ik gelijk moest bellen, maar wilde het nog even aankijken. Ieder half uur naar toilet, maar niets meer aan de hand. Afscheiding heeft zelfs weer normale kleur aangenomen. Tevens heb ik gedurende de dag 2 à 3 niesbuien gehad en heb gelezen dat er dan een vaatje kan knappen. Wel behoorlijk pesthumeur gehad rest van de dag en maar vroeg naar bed gegaan.... Tot ik 2 uren geleden wakker werd met enorme krampen en opgezette (harde) buik, ook mijn gevoelige borsten zijn afgenomen... Ben bang dat ik de rest van de nacht niet meer slaap, straks rond half 9 toch VK maar bellen...:(:(:(

19. tieta

tieta Actief lid

10 nov 2012
    198
    0
    0
    Gelderland
    @Knufje69 heb je een inwendige echo gehad ?? Dan is het namelijk normaal dat je de aankomende 2dgn soms wat roze afscheiding hebt zij mijn VK !!!

20. Porkie

Porkie Bekend lid

11 dec 2012
    693
    3
    18
    @chantal 8 ik heb gisteren hier bij ons gebeld ik woon wel in België en de wachtlijst loopt hier al tot november 2014 wat ik eigenlijk niet kan begrijpen want dat wil zeggen dat sommige die op de lijst staan nog niet eens verwekt zijn.
    Hoe zo iets kan begrijp ik niet maar ja zal wel aan mij liggen vrees ik! Want hier is dit de normaalste zaak van de wereld!

Groetjes

Deel Deze Pagina