haha @chantal nou hier mag je klaagmodus wel even aan hoor! de wereld is ook oneerlijk verdeeld... bij mij had iedereen in no time door dat ik met de pil gestopt was, omdat ik meteen weer een kop vol puisten krijg. wanneer houdt dat een keer op?! zeggen ze wel: na je eerste trimester kan het overgaan. ja KAN ja... zit mijn schoonzus te zeiken over 1 pukkeltje die nog onder haar haar zit ook. dus toen heb ik maar even gezegd dat ze niet moest zeuren en maar eens naar mij moest kijken. toen was het stil.. haha! misselijkheid heb ik gelukkig niet, maar ik snap dat je er dan wel goed doorheen zit! sterkte meid en het is heel cliché, maar weet wel dat je het voor iets heel moois doet! nee maar! de zon schijnt hier gewoon! vanmorgen stond er maar liefst één hele graad op de weerapp. poepoe, en dat voor 24 mei! het is nog heel ver weg maar hoe denken jullie je zw.verlof door te komen? we zitten dan midden in de winter, dus we zullen ons binnen moeten vermaken! ik denk zelf dat ik veel met vriendinnen afspreek, met mijn moeder (ouders wonen vlakbij), veel blaadjes lezen en ik ga maar eens een leuke serie sparen ofzo!
Svv ja dat is jammer he dat het winter is! Maar lekker in huis rommelen, op de babykamer, afspreken met iedereen, lekker slapen, denk dat het wel goedkomt!
Oh, dat slapen is een goeie! Dat zijn de laatste dagen dat het nog ongestoord kan.. Althans.. als de baby je niet wakker schopt
Och jongens, wat lijkt me dat spannend met die bloedingen. Super dat jullie weten dat het niet direct met het kindje te maken heeft en het hartje blijft kloppen. Wat heerlijk dat alle hartjes kloppen, dit topic is super! (had ik veel eerder aan moeten beginnen haha) Chantal, ik snap je helemaal. Volhouden en maar denken dat de 12 weken opschieten en ze zeggen dat het dan allemaal wat beter wordt met misselijk zijn en zo. Ik ga er in ieder geval voor!
Ik hoop zoooo dat ik niet op mijn moeder lijk (4x40weken overgeven)! Het avondeten heeft er maarliefst 5min in gezeten. Ik weet gewoon niet meer wat te eten... Op naar betere tijden, ik teken ervoor!
Chantal wat rot dat je zo onwijs misselijk bent zeg emasefane(zo heet het toch) heb je al he, vast ook al aan de max dosering. Misschien een idee om gelijk als je wakker wordt een klein licht verteerbaar crackertje te eten, hele kleine beetjes per keer? Eventueel zelfs liggend. En probeer ook steeds losse slokjes water te drinken, houd bij hoeveel je plast. Alles om niet opgenomen te hoeven worden! Wie weet heb je dit allemaal al geprobeerd, ik probeer alleen klein beetje mee te denken Sterkte meis en hopelijk lijk je in dit opzicht niet op je moeder! Svv dat verlof komt wel goed denk ik! Ik werk sinds geboorte van m'n zoontje nog maar 2 dagen dus dat is geen grote omschakeling denk ik En zo kunnen we lekker alle kerstmarkten rustig afstruinen! Hihi, nog niet teveel op de zaken vooruit lopen, ik wacht eerst rustig op een goeie termijn echo
@chantal, is wel flink schrikken geweest. Maar gelukkig een kindje met een mooi kloppend hartje. @ ientje, bekkenpijn komt me heel bekent voor. Bij de vorige zwangerschap heb ik bi gehad al vrij vroeg. Nu heb ik als ik veel gedaan heb al last van mijn bekken. Hopelijk word het niet zo erg als de vorige keer. @knufje79, hopelijk word de hematoom met rust kleiner. Ik zou me ook ziek melden met een buikgriep of zoiets. Al weet mijn baas al dat ik zwanger ben, maar mijn collegas nog niet. @ verlof, dat gaat hier vast wel goed komen. De vorige keer eigenlijk geen verlof gehad omdat ik toen met 34 weken bevallen ben. Heb er nu dus al eentje (bijna los) rond lopen. Daar kan ik vast mijn vrije tijd wel aan kwijt. Iedereen een fijn weekend.
Ientje dank! Idd alles wat je noemt al geprobeerd. Ben een beetje voorzichtig met die pilken want vind t toch best eng in dit prille zwangerschapsstadium. Het zal waarsch wel geen kwaad kunnen want anders had dat vast duidelijker in de gebruiksaanwijzing gestaan. Heb er dan ook gisteavond weer 1 genomen en das een stuk beter wakker worden. Maandag toch nog maar eens aan de huisarts vragen maar die gaf me er maar 6, dus ja, denk dat doe je vast niet zomaar. En die zijn nu op....
Hoi dames, Hier ook weer even een update van mij! Alles gaat goed, ik ben afgelopen week een paar keer heel misselijk geweest, maar dat trok dan gelukkig ook weer snel weg. Ik weet nu dat ik niet te veel moet eten, en meerdere keren kleine beetjes op een dag. Dan hou ik het redelijk onder controle... Chantal, veel sterkte voor jou!!! Ik kan me voorstellen dat je je erg wanhopig voelt door de misselijkheid! Hopelijk is het snel weer over. Ik maak me wel een beetje zorgen sinds gistermorgen. Mijn misselijkheid is van de één op het andere moment gestopt. En ook mijn borsten voel ik niet meer...Wel heb ik last gekregen van lichte krampjes in mijn onderbuik en als ik nies trekt het daar ook helemaal samen. Misschien is er niks aan de hand, maar er spookt toch van alles door mijn hoofd.....A.s. dinsdag mijn termijnecho!
Verhoefem kan t me voorstellen! Las gister in 1 van mn zwangerschapsapps dat de klachten in de 10e week (week 9-10) het heftigst zijn en daarna een stuk kunnen afnemen. Misschien is dat het dan? Nog even volhouden, hopelijk heb je een beetje afleiding en is het zo dinsdag!!
@verhoefem dat had ik ook, alleen dan al een paar weken geleden. sindsdien blijft alles weg, behalve moeheid. sinds gisteren voel ik de banden weer iets meer, met name als ik veel loop, bijv. door de stad. chantal heeft gelijk: je hcg heeft waarschijnlijk zijn piek bereikt en zakt nu af naar een lager niveau. dan blijft het constant tot het eind van je zwangerschap. kortom: geen zorgen maken. als je al zo ver bent, en je echo zag er goed uit, is de kans 98% dat het goed gaat. vertrouw daar maar op. @termijnecho wij zijn woensdag aan de beurt!
Hier worden de klachten ook wat minder, vooral mijn borsten doen minder pijn. Moeheid blijft wel, maar moet zeggen dat ik ook nog steeds erg actief ben (gister tot 1 uur op bruiloft geweest). Maak me ook wel eens zorgen of het een slecht teken zal zijn, maar dat hcg afneemt klinkt plausibel. Ik mag over twee weken termijnecho, kan eigenlijk niet wachten, maar we gaan ook voor allemaal goede tweede echo's he?! Vandaag rompertje over de post gekregen van mijn ouders, echt heel onwerkelijk nog dat onze baby dat straks zal dragen!!
Ahh regina wat lief van je ouders! Geweldig maar onwerkelijk idee hè? Wat moet jij nog lang wachten op je echo zeg, dan kan je al haast niet meer kiezen voor die combitest, hebben ze daar al wel uitleg over gegeven zodat je daarover kunt beslissen? Volgens mijn gyn is bloedprikken daarvoor meestal rond 10wkn en echo rond de 12. Wij zijn er nog niet helemaal uit maar denken dat we t niet gaan doen. Ik zou alleen afbreken bij trisomie 18, dat kunnen ze volgens mij ook bij de 20wkn echo ontdekken. Zijn jullie er al uit?
Hier ook minder klachten hoor, denk dat t idd best normaal is. Regina leuk zeg, dat rompertje! Onwerkelijk he Chantal ik krijg zelfs nog later de termijnecho, 13 juni pas! Maar ik heb vorige keer al aangegeven de combitest niet te doen dus dat maakt niet uit bij ons. Vind het wel lang wachten weer! Aan de andere kant is dan wel de meeste angst voor een mk weg na 12 weken. Dus wat dat betreft ben ik daar wel blij om. Even geduld hebben dus Hoe gaat t verder met iedereen? Winterjassen weer tevoorschijn gehaald? Ik weiger dat, wil m'n winterjas echt niet meer aan! Maar het was gisteren toch wel erg koud hoor toen de zo'n verdween! Brr. Waar blijft die zomer!
Vreselijk hè, ik ben echt snotverkouden sinds vanochtend. kwam gister deze tegen Bekijk bijlage 327293
♥ Uitgerekende datum ♥ 20-12-2013 svv (23 jaar) 1e kindje 21-12-2013 deesjedees (27 jaar) 2e kindje 22-12-2013 Knufje79 (33 jaar) 2e kindje Tieta (25 jaar) 1e kindje 23-12-2013 Verhoefem (27 jaar) 1e kindje Chantal8 (28 jaar) 1e kindje (wel 4 sterretjes) kiekeboe83 (29 jaar) 1e kindje 24-12-2013 Dreamer2012 (29 jaar) 3e kindje (1 engeltje, 1* kindje) Ientje (31 jaar) 2e kindje 25-12-2013 Porkie (23 jaar) 1e kindje 26-12-2013 Gupperdegup ( jaar) e kindje Afspraken 17-05-2013 Gupperdegup eerste echo (8w4d) 22-05-2013 Dreamer2012 tweede echo (9w1d) 27-05-2013 Chantal8 intake vk & 2e echo=termijnecho (10w) Knufje79 afspraak vk met tweede (termijn)echo 28-05-2013 kiekeboe termijnecho verhoefem termijnecho 29-05-2013 Svv termijnecho (3e echo) 04-06-2013 Tieta tweede echo 05-06-2013 kiekeboe intake gyn 13-06-2013 ientje intake vk en 2e echo 25-06-2013 Svv intake vk (3e afspraak vk) + controle