20 dec t/m 26 dec 2013 mama's (kleinschaliger kletscluppie)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Chantal8, 21 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. verhoefem

verhoefem Lid

30 dec 2012
    96
    0
    0
    Noord-Holland
    Nou, wat een toeval, belt net de dame van mvm! A.s. woensdag een afspraak!

@Dreamer2012, weet je zeker dat het een blaasontsteking is? Kan ook je baarmoeder zijn die al een beetje op je blaas begint te drukken. Of heb je ook pijn?

2. Dreamer2012

Dreamer2012 Actief lid

30 okt 2012
    266
    0
    0
    Ja ik moet mega vaak plassen en het brandt bij het plassen. Heb best vaak blaasontsteking dus dat herken ik wel.

3. knufje79

knufje79 Lid

20 mrt 2013
    90
    0
    0
    Ook hier net een telefoontje van MvM! En ook a.s. woensdag een afspraak, 9.30u!

4. Chantal8

Chantal8 Lid

21 apr 2013
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    SVV leuke cadeaus hoor!
    Idd veel meiden hier met heftige verhalen, laten we 2013 dan toch nog even goed afsluiten, afgesproken?!? :)
    Ik wil het mijn moeder idd met moederdag gaan vertellen, dan hebben we de 1e echo gehad. Mn schoonouders wordt een ander verhaal, mn vriend en ik wonen nog niet samen, ze zijn gelovig (ik ook) maar toch iets ouderwetser (eerst trouwen, dan een kind). Ik heb nu al de hele tijd geroepen dat ik het deze keer helemaal andersom ga doen: eerst zwanger, dan samenwonen en dan pas trouwen. En dat gaat nog gebeuren ook! Mijn vriend heeft wel gezegd dat hij nu snel bij mij wil intrekken, vind ik ook helemaal niet erg. Maar laat het even aan hem wanneer we het aan zijn ouders gaan vertellen. Hij moet er ook nog heel erg aan wennen, het is voor hem natuurlijk de 1e keer!

Wat betreft MvM: das uiteraard iedereen voor zich! Jammer dat je er verdrietige dingen aan gekoppeld heb met de zwangerschappen die af zijn gebroken, dan is het idd moeilijk weer mee te doen. Ik vind het zelf heel fijn om mee te doen, herinnerd me er elk plasmoment weer aan dat ik echt zwanger ben. Dus ik heb het voor mezelf een beetje omgedraaid.

@zwangerschapskwaaltjes: ja die heb ik, daarom deed ik ook de test. Was al 1 week zoooo misselijk en niet normaaal zo moe. WAs heel moe van de verhuizing en alles, maar dit was echt extreem. En gevoelige (.)(.) echt wel! :) Steekjes en lage rugpijn ook, wat ik dan weer heel spannend vind, want voelt alsof ik ongesteld moet worden. Maar ik omarm elk klachtje, vind het geweldig, hoe misselijk ik dan ook ben (hele dag door, waarom hebben mensen het altijd over ochtendmisselijkheid? ;) )

Fijne avond dames!

5. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    Ik moet zeggen dat ik dit beter bij te houden en dus gezelliger vind dan het grotere topic. Dat houd ik echt niet meer bij..!

@dreamer2012 inderdaad hopen op alleen maar 9-maanden-verhalen! Lekker he, dat lenteweer. Sterkte met je blaas(ontsteking?)

@Ientje uiteraard mag je zelf aanvullen! Scheelt mij ook weer wat werk. Zolang de lijst maar in tact blijft vind ik het oké!

@verhoefem wat leuk! Alle drie dezelfde dag. Hopen op allemaal goeds.
    Mijn man is echt een schat. Hij is zo blij en trots! Vandaag al samen naar de babydump geweest. Gewoon kijken, niks gekocht. Ik wilde wel die box aanvragen, want ik dacht dat even zou duren, maar ik kreeg ‘m al meteen mee! En er zitten echt leuke dingen in! (ik zal het niet verklappen voor degenen die ‘m nog niet hebben) Helemaal geen reclame. Super!

@chantal8 dankje! Het was ook een groot succes :D Mag ik vragen waarom je daar bewust voor gekozen hebt (eerst kind, dan samenwonen, dan trouwen)???

@ kwaaltjes heb ik veel gehad vanaf dag 1: zere borsten, moe, drukkend gevoel in mijn onderbuik, last van mijn rug, hoofdpijn… Maar nu…. Niets meer! Bijna niets dan. Voel nog wel eens steekjes, en zere rug, maar dat tukkie doe ik niet iedere dag meer. Houden zo!

6. verhoefem

verhoefem Lid

30 dec 2012
    96
    0
    0
    Noord-Holland
    @svv, die box; is dat zo'n zelfde box als die je bij de Etos kan bestellen?

@kwaaltjes, eigenlijk heb ik tot nu toe alleen last van een drukkend en trekkend gevoel in mijn buik. Soms een vlaag van misselijkheid, maar dat duurt vaak maar een paar minuten. Eigenlijk mag ik niet klagen :) Wel ga ik van de week voor de zekerheid maar wat cola (cafeïnevrij ;)) in huis halen, want de meeste zwangere vrouwen beginnen misselijk te worden rond week 6/7.....

7. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Verhoefem: 13 is mijn geluksgetal :) m'n zoontje is op de 13e geboren en we wonen op nr 13, het is 2013 dus moet helemaal goedkomen! :p
    Lief dat je vriend ineens extra lief doet, hihi, die van mij niet hoor, das niet zo'n romanticus/gevoelig tiep. Na de posi test zei hij: "nou, das mooi he" en ging weer verder met wat ie aan het doen was, proest! Hij is wel blij hoor :p

MvM heb ik me vanmiddag online aangemeld. Benieuwd wanneer ik gebeld word.

Knufje: ja dat gaat volgens mij meestal zo.
    Wow, vorige keer bij 15 weken pas, dat was vast schrikken! Wel de engste periode 'overgeslagen'
    Hoe oud is je oudste?

Dreamer: ouch, blaasontsteking sucks!
    Heerlijk weer he!! Ik kan er zo van genieten!

Chantal: ingewikkelde situatie bij jou zeg ;) maar snap heel goed dat je nog even wacht met vertellen aan schoonouders. Wat voor kerk is het waar ze heen gaan (als ik dat mag vragen)? En jij? Ik kom ook uit een gelovig nest, gereformeerd (vrijgemaakt) opgevoed en nu hervormd (pkn).

Svv: leuk dat je de babydoos al hebt, leuk he! Kan het me nog herinneren van m'n eerste zw. Hebbuh hebbuhhhhh! En zo wordt het steeds een stukkie echter he allemaal!

Kwaaltjes: nog weinig last van. Af en toe een vlaag van misselijkheid, en na een drukke werkdag vrijdag had ik zaterdag giga last van m'n bekken. Hoop niet dat dat nu al gaat beginnen, dat was het enige vervelende tijdens de zw van m'n zoontje.

Fijne avond!

8. Chantal8

Chantal8 Lid

21 apr 2013
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bewust is het helemaal niet hoor, ik zei het meer als grapje. vorige keer ging het voogens het boekje: trouwen, samenwonen, gaan voor een kindje. Dus zei meer gekscherend dat ik het dit keer andersom zou doen, was niet echt de bedoeling.... Maar mijn vriend wil niet zwanger trouwen, dan lijkt het een moetje. Daar zit wat in. Naja weet t ook niet.
    Hij is gereformeerd (wat voor soort weet ik niet goed, maar zo'n rood liedboek). Niet heel zwaar dus hoor. Ikzelf hervormd opgevoed, maar ga zelf nu naar een baptistengemeente. Hou van opwekking en een beetje vlotheid, maar ben niet volwassen gedoopt hoor, als kind al.

Ik ga lekker slapen. Jullie truste/goedemorgen!

9. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    @chantal8 ik ben zelf ook gelovig, maar niet dat wij voor het huwelijk nooit wat deden hoor, haha! ieder op zijn eigen manier. vriendin van me is niet christelijk, woont sinds kort samen, maar wil echt geen kids voor het trouwen. vind ik dan ook wel weer grappig. ik ben benieuwd hoe je (schoon)ouders het vinden!

@verhoefem de box is echt leuk. helemaal geen reclame, alleen maar leuke dingetjes. snel aanvragen dus! je krijgt m meteen. ik bestelde de brochure en daar zat het kaartje in. de andere (van etos, kruidvat en prenatal) krijg je niet meteen. duurt een paar maanden voor je een ophaalbewijs krijgt.

ik ga slapen. morgen weer vroeg op en geen tijd gehad om even een oogje dicht te doen.. welterusten allemaal!

10. Chantal8

Chantal8 Lid

21 apr 2013
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    #50 Chantal8, 23 apr 2013
    Laatst bewerkt: 23 apr 2013
    Edit. dit werd een heel groot ego verhaal. zal er een prive blog van maken voor degene die het wel willen lezen. http://www.zwangerschapspagina.nl/blogs/chantal8/1941-uitleg-relatie.html moet je wel even vriendjes met me worden dan kan je het lezen

kort antw: had het liever in de originele volgorde gedaan maar scheiding met ex nam behoorlijk wat tijd in beslag en om nu meteen weer te trouwen voelde ook niet goed. Het is nu eenmaal zo, me er druk over maken kost meer energie!

Werkse/fijne dag allemaal! Ik vrij, huisje poetsen & om 16.30 MvM afspraak!!

11. Chantal8

Chantal8 Lid

21 apr 2013
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hebben jullie al een dagboekje durven kopen?
    Ik heb onderstaande nog van vorig jaar. kwam toen maar tot wk 8 met invullen, dus hou de vragen nu bij op de laptop en na een goede echo koop ik een nieuwe.
    20130422_194847.jpg
    PicsArt_1366694040070.jpg

12. Chantal8

Chantal8 Lid

21 apr 2013
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    En ik heb van vorig jaar nog een leuke kalender met elke dag een weetje, onderstaand een foto met het weetje van vandaag:
    20130423_071038.jpg

13. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    #53 mamba25, 23 apr 2013
    Laatst bewerkt: 23 apr 2013
    ik heb vandaag een half dagje. heerlijk! ik wil het graag lezen chantal8, maar dat wordt vanmiddag.

@dagboek dat zwangerschapsplakboek vind ik erg leuk, maar is wel duur, zo voor de fun. denk wel dat ik binnenkort iets ga bijhouden. misschien wacht ik wel liever tot 13 mei.

hebben jullie al wel wat spulletjes in huis (misschien nog van een vorige)?

werkze allemaal!

14. Dreamer2012

Dreamer2012 Actief lid

30 okt 2012
    266
    0
    0
    Leuk dat jullie al zo bezig zijn met alles bijhouden :), ik durf nog niet zo goed..... En zelfs al een babydoos!! ;) ik wacht nog ff.

Heb een rotnacht gehad en voel me slecht door de blaasontsteking... Zo erg heb ik t nog niet gehad. Straks maar naar de HA.

Ik heb nog ff een test gedaan en binnen 5 seconden weer een duidelijke streep :)! Toch weer fijn!
    Ik probeer nog even te slapen. Ben vrij en manlief is beneden met ons meisje.

Fijne dag!

15. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Same here dreamer, ik ben ook nog iets voorzichtiger. Koop sowieso niks vóór 13 mei.
    Ik heb nog ergens een linkje naar een site waar je een soort 9 maanden agenda ofzoiets kunt aanvragen, die kun je dan gratis bij de jumbo afhalen. Zal even kijken of ik die zo gauw kan vinden voor ik naar m'n werk ga, anders later.

Later meer, fijne dag dames!

16. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
  17. knufje79

knufje79 Lid

20 mrt 2013
    90
    0
    0
    @Chantal8, wat een nare situatie meid. Wel fijn dat je nu weer over de vloer mag komen, maar kan me voorstellen dat je, zeker in het begin, best wel even een drempel over moet om langs te gaan. En nu maar afwachten wat de reactie zal zijn op jullie zwangerschap. Bah, niet de ideale situatie...

18. Chantal8

Chantal8 Lid

21 apr 2013
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    Koop ook nog niets hoor. maar deze heb ik liggen en anders weet ik de antw op de vragen niet meer dus heb die wel in een word document staan nu. Ik zal anders in mn fotoalbum wel even de eerste 7weken zetten van het dagboek dan weet je de vragen al. kan je m altijd later kopen. Vond m destijda niet zo duur, is mooie herinnering voor je kindje later. Maar durf nu nog niet een nieuwe in te vullen!

Fijne dag meiden, ik nu naar het zkh om mijn hcg nogmaals te prikken. moet van gent. hoop dat hij mooi is gestegen

19. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    dat heb ik ook wel hoor, maar die babydoos kreeg ik van mijn schoonouders. de cadeaubox van babydump had ik niet zo snel verwacht eerlijk gezegd

@chantal8 als je dat wilt doen: leuk! ga ik zeker even kijken!
    @ientje die zag ik inderdaad in de brochure van babydump. ga ik zeker aanvragen! gratis is altijd goed :p

20. Chantal8

Chantal8 Lid

21 apr 2013
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ iedereen:

Omdat ik tm week 8 de blz al had ingevuld, heb ik ze overgetypt.
    Wie wil mag me een pb sturen, dan stuur ik ze op. Zal ze iig naar svv sturen!

Deel Deze Pagina