20 dec t/m 26 dec 2013 mama's (kleinschaliger kletscluppie)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Chantal8, 21 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dreamer2012

Dreamer2012 Actief lid

30 okt 2012
    266
    0
    0
    Svv en kiekeboe mooie plaatjes zeg!!

2. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    @chantal tja dat is de keuze van die vk. die van ons doet dat gewoon niet. 20wk echo is niet bij de vk maar ergens anders :)

3. Porkie

Porkie Bekend lid

11 dec 2012
    693
    3
    18
    Wat een mooie echo's alle twee.

Ben even niet meer hier geweest heb het druk gehad op het werk.

Groetjes

4. tieta

tieta Actief lid

10 nov 2012
    198
    0
    0
    Woonbegeleider Ouderenzorg
    Gelderland
    Mooie Echo's dames !!!!! :D

5. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
  6. deesjedees

deesjedees Fanatiek lid

10 nov 2010
    1.647
    0
    0
    @ svv, mooie echo’s hoor. Ook erg duidelijk

@ kiekeboe, mooie echo. Zo bijzonder om er 2 te zien.

@ ientje, wat leuk dat je die oproep gevonden heb. Ik vind eindhoven alleen beetje te ver om te rijden voor een echo.

@ hier, morgen mogen we naar ons kindje gaan kijken. Ben zo benieuwd maar ook wel zenuwachtig aan het worden

7. Regina83

Regina83 Lid

9 nov 2012
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje wat een prachtige echo foto's zeg! Gefeliciteerd dames! Dat het al zo duidelijk te zien is, echt prachtig!

Ik ben morgen 10 weken, dus kan het vergelijken met mijn eigen kindje, hoop ik. Laatste echo was 2,5 geleden en toen was het kindje nog maar 1 cm.
    Mijn klachten lijken minder te worden. Minder moe, niet meer misselijk. Wel nog steeds pijnlijke borsten. Ik maak me daar soms zorgen over. Alles zal toch nog wel goed zijn? Zou het hartje nog kloppen? Helaas pas op 11 juni termijnecho, dus moet nog best lang wachten. Herkennen jullie die onzekerheid?

8. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    Bedankt allemaal! Ben zelf ook erg blij met de echo. Hij is superduidelijk!

@regina bij 7,5 wk was het dus 1 cm? Heb je toen ook een voorlopige berekening van de datum gehad? Ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet zeker meer weet, maar volgens mij was die van ons wel ietsje groter. Ons kindje is volgens de vk in twee weken precies volgens de lijn van twee weken gegroeid. De datum week dus eigenlijk ook niet meer af van het eerste vk bezoek. Onze beeb was gisteren bijna 3,5 cm en ik kwam uit op 9w6d. Als je dus tien weken bent, kun je je wel een beetje aan die grootte houden ;)
    Fijn dat je klachten minder worden. Mijn borsten worden sinds deze week wat gevoeliger, maar dan echt binnenin. En zorgen maken over zere borsten? Absoluut niet meid! Laat die melkklieren maar groeien :p
    Überhaupt niet teveel zorgen maken. Vanaf je 10e week (dus tussen week 9 en 10) neemt het hormoon langzaam af om vervolgens constant te blijven tot het einde van je zw.schap. Ik voel werkelijk niks en ben alleen moe. Heb ook verder nergens last van gehad en mijn kindje groeit als kool! Gisteren spartelde het alsof het voor het eerst zwemles had! Ze kreeg m niet opgemeten omdat het zo druk was. Heel indrukwekkend om te zien en als je al zover bent gekomen, zegt de vk, mag je er haast van uit gaan dat je kindje lekker veilig bij je zit.
    Ben heel benieuwd naar je echo!

9. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Regina, bij mij was ie van "kop tot kont" 3,19 cm en kwam ook uit op 9w6d.
    Spannend joh, heel veel succes morgen!!!

10. Regina83

Regina83 Lid

9 nov 2012
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja was toen ongeveer 7 en 3 dagen en 1,1 cm. Maar ze konden het nog niet met heel veel zekerheid zeggen toen (onregelmatige cyclus), maar alles zag er goed uit. Ja, moet ook gewoon vertrouwen dat het goed is, maar is allemaal zo spannend he?
    Maar wel fijn jullie reacties te lezen en dat bij jou SVV de klachten ook meevallen maar dat alles wel goed was.. dat is goed nieuws! :) Dank voor je geruststellende reactie!
    Ik bedoelde trouwens niet dat ik me zorgen maakte over pijnlijke borsten (beetje krom opgeschreven zag ik), maar over dat ik alleen moe en pijnlijke borsten heb en verder eigenlijk geen klachten. Dat je het gevoel hebt dat je je eigenlijk slechter moet voelen, maar zal voor iedereen wel anders zijn en moet ik juist van genieten :)

Nog 1,5 week, komt vast goed!

11. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    @regina JA! juist genieten! iedereen verbaast zich erover dat ik me zo goed voel. je mag dus van geluk spreken.

@chantal die van ons was bijna 3,3 cm geloof ik en even ver.

zo apart eigenlijk dat dat mini wezentje van slechts 3,5cm al beweegt, handjes voetjes en al zijn/haar organen heeft.
    ben stiekem blij dat ik de hersentjes zo goed heb gezien. op de eerste echo was het een lege holte en ik ken mensen die een kindje hadden gekregen zonder hersenen. dat kon dus ook niet leven.

@regina nog een keer: als je er zo over nadenkt is het een heel mooi groot wonder. niet te bevatten eigenlijk. wat zijn ze nog kwetsbaar en klein, maar toch bij ons allemaal nog steeds gezond en in leven. genieten! al blijft het altijd spannend... voor ons zelf ook wel een beetje tot het eind. omdat mijn zwager en schoonzus hun kindje verloren bij 39 wk door een heel zeldzame aandoening inde placenta: emjotic band ofzo.. komt echt maar bij 1 op de 739362449006634843373...... voor :p

12. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    Leukste klus van de week gaat beginnen......... badkamer + toilet schoonmaken en hele huis stofzuigen. Wish me luck. Straks met m'n beste vriendin even babyshoppen. Het zal voornamelijk 'kijken, kijken, niet kopen' worden, haha!

Ik heb net zitten knutselen met Picasa. Denk dat ik dit plaatje zo tegen de 12 weken op facebook ga zetten om het aan de hele wereld te vertellen (mijn man natuurlijk de papa variant). Wat vinden jullie van het versje? Zelf bedacht :D

13. deesjedees

deesjedees Fanatiek lid

10 nov 2010
    1.647
    0
    0
    Ff een snel berichtje van mij. Vanmorgen de termijnecho gehad. Alles was goed. Uitgerekende datum is 16 december

14. Dreamer2012

Dreamer2012 Actief lid

30 okt 2012
    266
    0
    0
    Fijn deedjedees!

En leuk zo svv!

Ik voel me langzaamaan beter! Minder misselijk en veeeel honger! Wel nog steeds behoorlijk moe.
    Mn borsten zijn ook erg aanwezig haha en mn buik wordt behoorlijk bol!
    Wel leuk allemaal weer hoor :). Manlief is ook zo trots!

15. knufje79

knufje79 Lid

20 mrt 2013
    90
    0
    0
    @Svv: mooiiii!! Leuk idee

Wat heb ik weer een mooie echo's gezien. We gaan als een speer in dit topic meiden. Hier ook weinig tot geen klachten. Nog wel steeds bruinverlies nav de hematoom en heeel moe.

Vanochtend wel even een minder leuk momentje gehad. Moest herhaling doen voor mijn BHV diploma. Werd in 1x onwel en ging onderuit. Nu gaat het weer helemaal goed. Bij mijn vorige zwangerschap ben ik ook rond deze periode een keer flauwgevallen. Schijnt wel vaker voor te komen.
    Gelukkig is het nu weekend, lekker rustig aan doen.

Fijn weekend dames!

16. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    @deesjedees mooizo! heel fijn!

@dreamer @knufje dankje! vond het ook wel leuk geworden.

@knufje balen zeg! voel je je alweer beter?

17. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Svv superleuk!
    knufje: dus ze konden de bhv meteen in praktijk brengen! Maar vervelend voor jou, hoe gaat t nu?
    Dees: dan ben je volgens mij de eerste hier, fijn dat alles goed was.

hier spuug ik inmiddels ook door de zetpillen heen helaas... Maar probeer zo goed en zo kwaad alst gaat wel de dagelijkse dingen te doen en te werken.
    Fijn weekend allemaal!

18. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Fijn dat t goed was deesjedees! En ben je zo'n eind vooruit gezet joh?

Svv mooi gedaan zo, leuk voor op fb! Nog wat gekocht of alleen gekeken?

Knufje: oei, das minder, hopelijk was het eenmalig!

Dreamer, fijn dat je je minder misselijk voelt!

Chantal balen dat je nu zelfs door de zetpillen heen kotst :( hopelijk ben jij er ook gauw vanaf!

Hier ook zga geen klachten meer, behalve de moeheid dan. Afgelopen week heel druk gehad, ben nou helemaal gesloopt! Vanmiddag nog naar een verjaardag, de rest van het weekend doe ik lekker helemaal niks :)

Schoonmoeder kwam met een schattig shirtje aan voor de nieuwe beeb. Lief!

Nog 1,5 wk tot de termijnecho, wat duurt t lang! Daarna wordt t hier ook tegen iedereen verteld. Toch stiekem wel leuk om nog even een geheimpje te hebben :)

Fijn weekend meiden!

19. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    @ientje ja wel wat gekocht, maar is nog steeds wel lastig als je niet weet wat het is. ik heb een eerste flesje van nijntje, mama zalf van zwitsal, twee paar sokjes en zo'n torentje waar je voeding in mee kunt nemen. gewoon klein prut dus, maar iig wat. wilde nog een zwsch dagboek kopen, maar helemaal vergeten! van de week van mijn man een heeeeeeeeel leuk setje gekregen. de eerste kleding voor onze beeb. ben er helemaal weg van! de slofjes kun je ook binnenstebuiten dragen.

nog anderhalve week joh! ja wachten duurt lang. een vierde van de zwangerschap zit erop :p wij vertellen het denk ik volgend weekend aan iedereen. dan ben ik 11,5 wk dus dan mag het wel vind ik. alle familie en goede vrienden zijn al op de hoogte, dus...

pfff! word ik net uit bed gebeld: pakje van wehkamp haha!
    vandaag is mijn moeder jarig, dus nog ff cadeautje kopen en vnv feest. ml is werken dus verder nog even kijken wat ik ga doen.
    fijn weekend allemaal!

20. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Ah wat leuk dat pakje! Wat grappig dat hij dat gewoon zelf uitzoekt! Zo zit die van mij niet in elkaar, heeft daar echt de ballen verstand van, haha ;)
    Dat jip en Janneke vestje is echt te leuk, misschien ga ik die ook maar even halen :) Hema denk ik? Ik heb van m'n zoontje een soortgelijk vestje, heel fijn spul en veel gebruikt.

Volgens mij al eens eerder over gehad, maar wie van jullie willen het geslacht weten en wie niet?
    Ik wil het dit keer echt niet weten, die verrassing lijkt me zo leuk! Praktisch gezien wat minder handig, maar dat behoedt me alleen maar van teveel kopen ;)

Deel Deze Pagina