20 dec t/m 26 dec 2013 mama's (kleinschaliger kletscluppie)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Chantal8, 21 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    @ientje dit setje is van de Hema idd. Ik was zelf wel mee hoor, haha! Maar mocht kleertjes uitzoeken van 'm. Dat broekje is ook zo wijs, echt met voor- en achterzakken. Mijn man had 'm vast, zegt 'ie: 'zo.. mobieltje hier, portemonneetje daar' :p Het is inderdaad een fijn stofje en deze kan echt voor allebei vind ik.

We hadden het er inderdaad al over gehad. Wij willen het wel weten, juist omdat het de boel veel makkelijker maakt. Het is al de eerste keer, dus wat moet je allemaal kopen?! :p Dan haal ik dat liever meteen in een leuk, gepast kleurtje.

Jullie nog plannen dit weekend?

2. verhoefem

verhoefem Lid

30 dec 2012
    96
    0
    0
    Noord-Holland
    Goedemorgen dames,

Hier ook weer eens een update van mij! Gisteren op mijn werk te horen gekregen dat ik toch nog een jaartje mag blijven, dus dat zorgt voor flink wat opluchting! Ze weten nog niet dat ik zwanger ben, maar na mijn 2e poging van mijn termijnecho (10 juni) vraag ik een gesprek aan met de directeur. Hij heeft me de baan al toegezegd, dus als hij zich nu opeens zou terugtrekken zou het zwangerschapsdiscriminatie zijn toch? Bovendien raadt 1 collega (die het ook goed kan vinden met directeur) me aan om te wachten tot ik meer zeker ben, dus tot ongeveer 12 weken. Ook geeft ze aan dat hij er echt geen probleem van zal maken, dus dat hoop ik dan maar....Weten ze het bij jullie al op het werk?

Hier ook weinig klachten. Af en toe een lichte vlaag van misselijkheid en nog steeds trek in vreemde en andere dingen. En mijn darmen nemen hun tijd! Om het maar even zo te zeggen....Maar ik mag nog steeds niet klagen!

@Chantal85, sterkte met je misselijkheid!

@svv, wat een superlief pakje! Wel heel neutraal vind ik! Maar als je het geslacht over een tijdje weet kan je idd een stuk gerichter kleertjes kopen. Dat lijkt me zeker fijn.

@ientje, het is idd al een paar keer gevraagd, maar ik vind het het niet erg om nog een keer te zeggen ;) Mijn vriend en ik willen het geslacht ook niet weten. Wij willen het in ieder geval 1 zwangerschap (het is onze eerste) op de ouderwetse manier doen. Heerlijk iedereen en onszelf in spanning houden en gewoon de geboorte afwachten! Ik vind het zo jammer om te zien dat er zo weinig neutrale kleertjes zijn, daarom zie ik het ook echt als een uitdaging! Mijn schoonzusje had iedereen het geslacht verteld EN de naam van hun kindje. Toen wist ik, zo ga ik het absoluut niet doen......

@knufje79, dat is toevallig; ik had gisteren ook een BHV cursus! Hmmm, werken we toevallig op dezelfde plek ;)? Gaat het nu wel weer een beetje?

Plannen voor dit weekend: vanavond viert een goede vriendin van me haar verjaardag, maar ik wil het niet te laat maken. Het is daar altijd (gezellig) druk, en de laatste dagen kan je me halverwege de avond wel opvegen....
    Morgen gaan we het mijn oma's vertellen! Het loopt allemaal een beetje anders met vertellen, want mijn familie weet het nu al een stuk sneller dan de familie van mijn vriend. Maar dat komt nu gewoon even zo uit! De week van 10 juni, dan ben ik tussen de 11 en 12 weken, gaan we het de wereld vertellen :D.

3. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    @verhoefem als hij dan weigert is het idd zwdiscriminatie. heb je het wel zwart op wit dat je de baan hebt? super nieuws iig. gefeliciteerd!
    hier weten ze het nog niet op het werk. volgende week denk ik.
    het is inderdaad heel lastig om neutrale kleren te kopen. ik koop het liefst zo min mogelijk grijs/wit ofzo. vriendin van me had wel een punt: als het geboren is wil je alleen nog maar de kleertjes aandoen die bij het geslacht passen. zonde dus..
    wij vertellen het geslacht niet aan iedereen en de naam al helemaal niet! :O
    kun je vanmiddag niet even slapen? ga ik ook doen voor mijn moeders verjaardag vanavond. kun je het net iets langer trekken vind ik.

4. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    @ verhoefem; in mijn zwangerschapsdagboek staat zelfs dat je pas vanaf 6!! maanden verplicht bent te melden aan je baas dat je zwanger bent. Dus komende weken hoef je niets te zeggen als je dat niet wilt. Idd zorgen dat je t zwart op wit hebt, mondeling is toch lastiger... Succes!

svv gefeli met je mams!

wij net een videocamera gekocht, kunnen we de zwangerschap in beeld en geluid vastleggen. en echt uuuuberschattige schoentjes, mocht t een meisje worden en anders geef ik ze aan mn collega die vlak voor mij een meisje krijgt. zal straks ff kijken of ik foto kan uploaden. Ook eindelijk het 9maanden dagboek weer durven kopen, zag alleen dat het herziene versie is, hoop wel dat de vragen vd eerste weken en beetje overeen komen want die heb ik bijgehouden op de computer :)

5. tieta

tieta Actief lid

10 nov 2012
    198
    0
    0
    Woonbegeleider Ouderenzorg
    Gelderland
    Hallo dames
    Ff niet meer aanwezig geweest drukke dgn gehad enniet zo lekker in orde..
    @geslacht willen wij niet weten !! Ben gister na de primark geweest ontzettende leuke unisex kleertjes daar !!

@hier gaat het wel aardig sinds gister ontzettende hoofdpijn kom er niet vanaf.. ben er brkend mee !! Verder un lekker rustig weekend..
    Gister ook un vestje gekocht bij hema !!

Bijgevoegde bestanden:

6. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    @chantal dankjewel!!

@tieta superleuk! Die heb ik dus precies andersom: buitenkant rood/wit gestreept, binnenkant jip & janneke

7. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Verhoefem goed nieuws dus voor jou!
    Ik zou denk ik toch even wachten met vertellen tot je je contract in handen hebt, of ieg iets zwart op wit. Mondelinge afspraak is dan wel bindend maar het blijft toch jouw woord tegen het zijne.
    Als hij nog niet op papier heeft staan dat je contract verlengd wordt, kan hij gewoon z'n besluit veranderen zonder dat hij dan van zw.discr beschuldigd kan worden. Het is dan wel erg onwaarschijnlijk dat dit gebeurt, maar in deze tijd maken sommige mensen toch gekke sprongen.. Wanneer zou je nwe contract ingaan?

Chantal ik ben erg benieuwd naar de schoentjes!
    Camera, leuk! Hier heeft hub tijdens vorige zw een spiegelreflex camera aangeschaft, daar hebben we al een hoop mooie kiekjes mee gemaakt (en vooral van de kleine man natuurlijk, hihi).

Svv gefeliciteerd met je moeder!

Tieta leuk vestje, dat is dezelfde als die van svv als ik het goed zie toch? :)

Unisex kleertjes, ik zorg dat ik eea in huis heb, maar niet teveel. Jongenskleding heb ik genoeg en meisjeskleding zullen we dan wel krijgen, en das ook zo bijgekocht natuurlijk.

8. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Dat vestje is toch omkeerbaar? Dat is met mijn hema vestje van een paar collecties geleden ieg wel zo :)

9. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    5€, kon ze niet laten liggen :)
    IMG-20130601-WA0004.jpg

10. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Schattig!
    Bizar idee he dat er over een poosje van die kleine voetjes in zullen zitten :)

11. tieta

tieta Actief lid

10 nov 2012
    198
    0
    0
    Woonbegeleider Ouderenzorg
    Gelderland
    Gisteren na de primark geweest.. daar hebben ze echt leuke kleertjes, goedkoop en veel unisex.. kon het niet laten hihi.. :D

Bijgevoegde bestanden:

12. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    @Ientje ik heb ook al een paar jaar zo'n camera. Ik zou wel heel goed al je functies bekijken, want hoe meer je die benut, hoe mooier je foto's! Ik heb het geluk dat mijn zusje fotografe is, dus die kan zeker heeeeeele mooie maken.
    Of het vestje omkeerbaar is weet ik eigenlijk niet! Nog niet naar gekeken. De slofjes in elk geval wel.

@Chantal wij gaan ook nog een goede filmcamera aanschaffen. Ik heb mijn eigen jeugdfilmpjes ook wel honderd keer gezien. Geweldig is dat!
    Leuke schoentjes, hoor. Super schattig!

@Tieta ook leuke kleertjes, zeg!

Hier heerlijk aan het genieten van het mooie weer! Ons overdekte loungeplekje weer helemaal schoongemaakt, kussenslopen in de was. Straks lekker aan de droogmolen.. heerlijk! Moet nu wel uitkijken dat ik niet te lang/te veel in de zon zit, want anders krijg je snel een zwangerschapsmasker en de warmte is ook niet al te best voor je. Heb sinds twee dagen erg last van mijn neus/keel. Vannacht was het wel heel erg. Ik was om half 6 gewoon klaar wakker, terwijl ik om half 1 pas in bed lag. Zometeen maar even naar de benzinepomp wandelen om keelsnoepjes te halen. Veel thee drinken (met dit weer ook ja) en mijn neus spoelen met zout water.
    Gisteren wel een superavond gehad. Ik had een flinke buik, dat zeiden al mijn broers/zussen en mijn ouders, dus maar tegen mijn moeder gezegd dat ze het wel mocht vertellen. Ze is er zo trots op. Daarom hebben we ook de keuze gemaakt om het vandaag maar wereldwijd bekend te maken. De volgende afspraak ben ik al 14 weken en de vk zegt keer op keer dat het er zo goed en mooi uitziet. Het is zo leuk om met iedereen te kunnen delen. De reacties stromen binnen, geweldig!
    Morgen waarschijnlijk nog een dagje vrij. Hopen dat dat door gaat ;)

Ik heb het idee dat ik sommige dames steeds minder zie, of zit ik nou zo super veel op het forum, haha! Ik stop er nu ook mee, want het is volgens mij een heeeeel verhaal geworden. Sorry!!!! Geniet van het mooie weer dames!

13. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Lekker geslaagd dus tieta! :)

Svv ja hub heeft er wel verstand van, van die fotocamera. Ik kom niet veel verder dan de 'auto' stand, snap echt niks van al die termen. Maar ach, hij maakt toch de meeste foto's ;)

Delen: hier nog niet wereldwijd, nog 1,5 week tot de volgende echo en dan durf ik het pas van de daken te schreeuwen! Maar de laatste echo was ook met 7w6d dus daar durf ik me nog niet teveel op vast te pinnen.

Vanmorgen even bloed wezen prikken. Ben steeds zo duizelig, denk dat mijn hb laag is. Wilde niet nog ruim een week moeten wachten tot ik hb kon checken bij de vk. Daar gaat het zo makkelijk, vingerprikje en na 30 seconden weet je het. Vanmorgen moest ik helemaal een buisje bloed gaan geven en dan kan ik morgen pas bellen. Lekker omslachtig ;)

Vandaag me even verdiept in psz voor mn zoontje. Die wordt volgende maand 2 dus ik wil hem daar na de zomervakantie heen laten gaan. Hopelijk is er nog plek!

Fijne middag, ik ga het draakje wakker maken :)

14. deesjedees

deesjedees Fanatiek lid

10 nov 2010
    1.647
    0
    0
    Sorry sorry dat ik jullie zo verwaarloos.
    Ik heb het de laatste tijd behoorlijk druk. Als morgen mijn kleintje 's avonds op bed lig zal ik eens alles bij lezen en reageren.
    Ik zal dan ook de echo van ons mini mensje in mijn buik erop zetten.

15. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    @ delen: zet het zelf niet op facebook, vond dat de afgelopen 4jaar zelf ook niet altijd even leuk toen ik in die molen zat. En heb een paar medisch malle molen vriendinnetjes op Facebook waarvan ik weet dat ze het echt heel confronterend vinden en dat wil ik niet. Vind t ook leuker om het persoonlijk te vertellen :)

@ angelsound: net voor t eerst de hartslag gehoord met de angelsound <3
    Had t bijna opgegeven en toen ineens wassie daar, het sneltreintje. Mijn vriend heeft t ook gehoord, toen ging ik iets verliggen en weg wassie weer. Maar heb m in ieder geval wel even gehoord!

16. Regina83

Regina83 Lid

9 nov 2012
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ook inderdaad wat weinig online. Ook druk.
    Afgelopen maandag nieuwe baan begonnen en er meteen ingegooid dat ik zwanger ben (was tijdens sollicitatie nog niet zo). Ze reageerden echt boven verwachting positief! Ik zag erg tegen het gesprek op, dus erg opgelucht zeg!!
    Kleertjes enzo kopen doe ik nog niet. Op een of andere manier wil ik eerst de bevestiging volgende week in de echo zien en is dat voor mij gewoon echt nog een paar stappen te ver. Natuurlijk wel leuk om jullie aankopen te zien :) :)!

17. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Chantal ik begrijp dat je het dan niet zo gauw op fb zet hoor. Mensen waarvan ik weet dat ze graag kinderen willen en waarbij het niet zomaar gaat, vertel ik het ook persoonlijk. Net zoals alle mensen dje dichtbij staan. Maar er is altijd een groep mensen die er wat verder vanaf staan en daarvoor vind ik juist fb zo handig! En het is nou ook weer niet zo dat ik elk trapje en elke zwanger-gerelateerde scheet op fb gooi hoor :p

18. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    @ientje oh helemaal mee eens! ik heb eigenlijk een beetje de schurft aan mensen die alleen nog maar over hun zwangerschap/kinderen kunnen praten. er is meer in je leven (hoop ik)!

19. kiekeboe83

21 apr 2013
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gister de tweede termijnecho gehad, deze was gelijk aan de vorige. De uitgerekende datum voor mijn kleintjes is dus 25 december.
    Het gaat hier langzaam iets beter, ik voel me deze week wat beter. Minder misselijk, maar nog wel net zo moe. Mijn baas vroeg me gister of ik erover na wilde denken om me ziek te melden. Dan kon hij me vervangen en loopt er iemand rond die de klas over kan nemen als het bij mij even niet gaat. Lief gedacht van hem, maar als ik me nu ineens beter voel, is het ook een beetje onnodig.
    Ik hoor van verschillende meiden dat die zich ook wat beter voelen, hopelijk zet dit voor iedereen snel door!
    Kunnen we lekker gaan genieten ipv aan wel of niet eten denken:p

Morgen vertel ik het de kinderen uit mijn klas, ben benieuwd hoe ze reageren!

20. verhoefem

verhoefem Lid

30 dec 2012
    96
    0
    0
    Noord-Holland
    @Kiekeboe, mooi dat je echo er weer goed uit zag! Ben ook heel benieuwd hoe de kinderen in je klas gaan reageren; ik ben meteen benieuwd hoe ze bij mij zullen reageren!

@Chantal, ik begrijp heel goed dat je het niet op facebook wil zetten! Maar ik denk er een beetje hetzelfde over als ientje; de mensen die dicht bij me staan, vertel ik het persoonlijk en voor de mensen die wat verder weg staan, zet mijn vriend een heel kort berichtje (puur ter kennisgeving) op facebook.

Dames, als je niet mijn geklaag wil lezen, moet je nu stoppen met lezen :)

Ik heb het nog nooit gedaan hier op het forum, maar ik ga vandaag even klagen! Ik mag niet klagen qua lichamelijke klachten, want gelukkig valt het bij mij erg mee. Maar de rest is gewoon even te veel! Mijn weken zitten zo vol met werk, afspraken, rijlessen etc. etc. en ik begin het een beetje zat te worden dat bijna niemand het weet van mijn zwangerschap. Iedereen gaat maar in de 5e versnelling door, terwijl ik zelf maar in de 3e versnelling zit. Ik werk bij 2 verschillende werkgevers. Bij 1 werkgever werk ik op donderdag en vrijdag. Bij de andere (op invalbasis) ben ik beschikbaar op dinsdag en woensdag. En intussen moet ik ook allerlei andere afspraken plannen rondom deze dagen, dus wordt er ook wel eens wat overlapt. Ik heb echt het idee dat ik op mijn tenen moet lopen om ze niet boos te maken, en ik begin het een beetje zat te worden!
    Nu hebben ze op mijn werk, waar ik mag blijven, een nieuwsbrief klaarliggen voor de ouders over de groepsindeling van volgend jaar. En mijn naam stond er al netjes bij, zwart op wit. En nu moet ik dus nog vertellen dat ik zwanger ben. *zucht* Ik maak me er echt veel zorgen over. Worden ze niet allemaal boos op me?

Aanstaande maandag is wenmiddag; dan gaan alle kinderen wennen in de groep van volgend jaar met hun leerkracht van volgend jaar. Maar ik heb een half jaar geleden al gepland dat ik en mijn vriend aanstaande maandag (10 juni) in ondertrouw gaan! Ik wist niks van die wenmiddag! Nu zijn er een paar collega's een beetje boos dat ik niet kom. Ik weet het gewoon niet meer!!! En ik ben de rijlessen zat; ik wil nu gewoon eens mijn rijbewijs (ik rij 11 juli af)!

En ik wil verdorie gewoon eens van de daken schreeuwen dat ik ZWANGER ben!!!

Oke, sorry voor mijn hele verhaal, maar ik moest het even van me af schrijven...;)

Deel Deze Pagina