20 dec t/m 26 dec 2013 mama's (kleinschaliger kletscluppie)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Chantal8, 21 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    nou @ientje ik werk bij kruidvat dc. de hele dag niks anders dan bestellingen inpakken zoals make up, deo, babyartikelen enz. het is geen leuk werk nee, maarja er moet geld in de la. de ene week werk ik van 2 tot 10 dus ben ik geen enkele avond thuis en eten we nooit samen. hebben we eigenlijk een hoi-doei relatie. de andere week werk ik 6 tot 2 dus moet ik midden in de nacht opstaan. als mijn man dan avonddienst heeft lopen we mekaar weer mis. deze week nogal veel gebeurd. dus baal dan gewoon dat ik niet voor de klas kan. dat heb ik geleerd. dat is wat ik wil...

2. Porkie

Porkie Bekend lid

11 dec 2012
    693
    3
    18
    Hoi

Heb me dus ook een angelsound aangeschaft en ben er echt super blij mee! Vind het helemaal geweldig!

3. deesjedees

deesjedees Fanatiek lid

10 nov 2010
    1.647
    0
    0
    Paar daagjes niet geweest. Ff alles bij gelezen.

@ echo's, paar mooie echo's voorbij zien komen. Wat fijn dat het allemaal goed is.

@ angelsound, zit zo te twijfelen of ik er eentje aan zou schaffen. Ben zo bang dat ik meteen in de stress schiet als ik het hartje niet kan vinden.

@ baarmoeder, ik heb hier gelezen dat je vanaf 13 weken je baarmoeder bij je schaambod zit. Nu kon ik bij de vorige zwangerschap heel goed mijn baarmoeder voelen. Nu dus nog niet. Kunnen jullie hem al voelen?

@ hier, morgen op controle naar de vk. Toch wel spannend. Hoop zo dat ze het hartje kan vinden.

4. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    @porkie mooi he, dat dat thuis lekker kan? Ik vind het prachtspul! Ik wilde bij jouw bericht op vind ik leuk drukken, maar dat kan natuurlijk niet, haha!!

@deesjedees ik kon 'm de tweede keer ook niet zo snel vinden. Ik moet ook best hard duwen om sterk geluid te krijgen. Eerst hoorde ik mijn eigen hartslag, maar dat verschil merk je duidelijk.
    Voelen.... tja.. ik heb geen idee wat ik moet voelen, dus ja... Wij mogen de 25e weer naar de VK. Duurt wel lang voor m'n gevoel.

5. Porkie

Porkie Bekend lid

11 dec 2012
    693
    3
    18
    @ SVv ja ti's echt prachtig ik hoef het maar heel even te horen en Tis al goed.

Iemand die net zei van in paniek te zijn.
    Ik hoorde daarstraks het hartje niet maar ik hoorde wel vanalle bewegingen in mijn buik. En aangezien ik nog niet zo lang gegeten had denk ik dat het wakker was en gewoon lekker lag rond te zwemmen in mijn buik en ik het daarom niet vond.
    Maar ik was niet in paniek gewoon omdat ik al vaak gelezen heb dat dit wel is kan voorkomen en je gewoon wat later nog eens op nieuwkomer proberen en idd de tweede keer had ik het meteen.

Ik vind het echt de moeite waart!

6. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    @porkie of je nu wat gegeten hebt of niet; je buik borrelt altijd wel. je lichaam bestaat uit weet ik hoeveel vocht. ik denk niet dat je je baby kunt horen zwemmen haha!

7. knufje79

knufje79 Lid

20 mrt 2013
    90
    0
    0
    Hier even snel een reactie via de telefoon. Lees alles mee, maar lukt me niet altijd om te reageren. Als fulltime werkende moeder ben ik 's avonds vaak helemaal op en lig onderuit op de bank.

Tip voor Angelsound: Ben hiermee zelf sinds vorige week zondag, bij 11w3 in de weer en gelijk de eerste keer en de keren daarna iedere keer weer het hartje gehoord. Weet nu ongeveer waar ik moet zijn om het hartje te vinden, iets linksonder m'n navel. 1x duurde het wat langer en kon ik het maar heel vaag horen. Heb vervolgens 2 glazen water gedronken en daarna weer geprobeerd, in 1x raak, superduidelijk. Zorg dus dat je blaas goed vol zit, deze drukt de baarmoeder omhoog. Mijn VK vroeg dat tot nu toe ook steeds bij een controle.

Hoop dat jullie hier wat aan hebben ;)

Liefs

8. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    @knufje dat klopt. doe ik ook steeds, al zit het bij mij juist meer rechts

9. knufje79

knufje79 Lid

20 mrt 2013
    90
    0
    0
    Vandaag controle vk gehad. Hartje gehoord en heb weer even uitvoerig mogen kijken :). 2 hersenhelften, ruggengraat, navelstreng, oogjes, armpjes en beentjes goed kunnen zien. Zoals het nu lijkt ligt placenta achter. Goed gegroeid, exact 7 cm. Helemaal happy!!!

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      33,4 KB
      Weergaven:
      7
  10. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Fijn knufje! :)

11. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    mooi @knufje! fijn dat het weer goed is

12. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    fijn knufje! altijd mooi, weer zon positieve echo!

Hier controle gehad bij de gyn. De medicijnen slaan tot dusver goed aan dus heb sinds dit weekend flink gedronken met positief resultaat: ik hoef niet aan het infuus. :) De kleine kwam met de meting uit op 13.0, maar lag beetje dubbel bij meting dus die mm kunnen net het verschil maken. Was niet zorgelijk in ieder geval! Daarna was hij/zij druk bezig met ochtendgymnastiek oefeningen, was echt prachtig om te zien.Zat gebiologeerd naar scherm te kijken, gyn zei:" jij wordt een hele lieve mama, straalt nu al zoveel liefde vanaf!" Langzaam maar voorzichting klim ik op de roze wolk. Hopelijk blijven de medicijnen doen wat ze moeten doen!
    Bekijk bijlage 333062
    Bekijk bijlage 333063
    liefs

13. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Wat fijn dat de meds zo goed aanslaan Chantal! En fijn dat t allemaal goed gaat met beeb, het allerbelangrijkst! Klim maar gauw op die roze wolk, en verdiend ook na alle tegenslagen die je afgelopen tijd hebt gehad!

14. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    @chantal mooie echo! je ziet echt duidelijk dat handje en beentjes, mooi! in het zkh schatten ze mij steeds minder ver dan bij de vk. heeft toch te maken met ligging denk ik ja. heel mooi! ik was gisteren ook 13 wk dus we lopen gelijk ;)

15. Porkie

Porkie Bekend lid

11 dec 2012
    693
    3
    18
    Mooie echo!! ik moet nog zooooo lang wachte!!! :(

16. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    ja balen hè porkie! als ik nu niet bij de gyn had moeten komen had ik ook pas weer met 20wkn echo gehad. Dat had ik nooit uitgehouden, had ik echt al wel zelf tussendoor iets geregeld ;)

ik gister mooie symbolische hanger gekocht: http://www.zwangerschapspagina.nl/members/58769-albums12528-picture80151.html Kan nog steeds niet goed geloven dat er zo'n groot klein wonder in mij groeit! Echt onwijs dankbaar! *emo*

17. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Ik kan de foto niet zien Chantal, ben wel benieuwd!

18. verhoefem

verhoefem Lid

30 dec 2012
    96
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi dames,

Wat is het rustig geweest afgelopen dagen! Wat een prachtige echo's weer dames! Heerlijk om je kleintje te zien :) Ikzelf moet ook wachten tot 22 juli, en daarna heb ik vrij snel mijn 20-wekenecho (4 augustus). Maar nu dus echt nog een maand wachten....Wij willen graag ons kleintje zien, maar een pretecho hoeft van ons niet echt. Dan wachten we wel gewoon rustig af.

Afgelopen week druk geweest op mijn werk. Het zijn de laatste weken voor de zomervakantie, dus druk met rapporten schrijven, oudergesprekken, overdrachten etc. Ik merk dat ik dan niet altijd even goed voor mezelf zorg. Eten gaat wel redelijk, maar ik ben iemand die niet veel/makkelijk drinkt, al doe ik wel echt mijn best om er aan te denken. Ik heb altijd een flesje water op mijn bureau staan, maar die is vaak nog halfvol aan het eind van de schooldag. Veel te weinig gedronken dus. Ik probeer de schade dus een beetje in te halen 's avonds, maar dat betekent dat ik zo'n 3 á 4 keer per nacht eruit moet om te plassen. Pfffff, hoe doen jullie dat?

Verder voel ik me prima! De laatste week merk ik 's avonds dat alles een beetje begint te rekken en trekken. Het doet niet echt pijn, maar wel een vervelend gevoel. Af en toe heb ik flinke steken, als ik bijvoorbeeld nies, hoest of opeens van houding verander. Bandenpijn denk ik....Hoe is het met jullie klachten?

Iedereen in mijn omgeving weet het nu, en dat vind ik zo ontzettend fijn! Geen geheimen meer! Mijn vriend wilde het wel graag even op facebook zetten, dus dat heeft hij gedaan. Maar ik heb zelf niks op mijn eigen facebook gezet. De mensen van wie ik hou weten het al, of komen er in de komende weken vanzelf achter. De mensen die ik jaren zelf niet meer heb gesproken, hoeven het niet persé te weten van mij, dus ik houd het liever een beetje rustig op facebook. Hebben jullie er wel iets mee gedaan op twitter/facebook?

19. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Verhoefem dat is bandenpijn ja, herken ik wel bij niesen enzo!

Wij hier ook geen pretecho, bij zoontje ook niet gedaan. Duurt nog maar een week of 6 tot de 20 weken echo, dat overleef ik wel ;)

Ik heb een foto klaarstaan om op fb te zetten, alleen weten de overgrootouders het nog niet. Die willen we toch eerst wel op de hoogte brengen. Zou beetje l*llig zijn als die het van een 'random' tante horen.
    Het is alleen zo lastig om met die ouwetjes af te spreken, haha. Die raken een beetje in paniek als hun schema dreigt te veranderen. Toch maar even proberen langs te gaan morgen ofzo.

Zal de foto ff in m'n album zetten. Dankzij een topic hier en pinterest op het idee gekomen :)

20. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    oh ik heb mn album niet op prive staan dus zou in principe zo moeten kunnen, maar zal m hier ook even plaatsen!
    verhoefem leuke site hè dat pinterest. Zag leuke dingen voorbij komen. Doe je iets met een schoolbord, wel toepasselijk als juf!

hier de munt, hij paste niet in mijn mi moneda hanger dus ook maar nieuwe hanger, 50% korting dus viel mee;
    Bekijk bijlage 333493

Deel Deze Pagina