Oh, hebben jullie dat trouwens ook? Dat mensen wel positief reageren op de zwangerschap maar als je dan vertelt dat je rond kerst uitgerekend bent, ze iets zeggen in de trant van O, das balen/minder/niet zo handig/heb je niet zo slim gepland Menn, ik kan daar echt niet tegen! Ik reageer dan gewoon dat ik daar nou echt geen probleem mee heb en dat ik dus dit jaar in elk geval zelf geen kerstdiner in elkaar hoef te draaien (er een beetje een leuke draai aan geven) maar ik vind het gewoon een beetje stom
huh waar is mn reactie nou?? naja dan nog maar een keer: ientje superleuk! zag van de week op fb zon leuke foto voorbij komen, misschien leuk tijdens vakantie, als je dan al buike hebt: gezin op strand: mama staat, papa op knieen envoor met zoontje op nek, papa houdt buik vast en kust buik, zoontje houdt mama's gezicht vast en kust mama. Echt adorable! @reacties: hier reageert iedereen juist: "oh wat leuk een kerstkindje" en dan ben ik juist vaak degene die zegt: "ik hoop t niet voor de baby, lijkt me niet leuk met verjaardag vieren, ach, ze komen vaak niet rond de uitgerekende datum"
Oh das idd ook een leuk idee Chantal! We gaan eind september pas met vakantie dus dan heb ik vast wel een aardig pensje!
Superlief ientje Ik moet heel eerlijk zeggen dat toen mijn vriend en ik aan het proberen waren zwanger te raken, dat ik in maart wel bedacht "Als ik nu zwanger raak deze ronde, ben ik uitgerekend rond de kerst. Wil ik dat?". Ik had er mijn twijfels bij. Mijn vriend lachte het een beetje weg onder het mom van; dat zou wel heel toevallig zijn! Natuurlijk raakte ik zwanger... Ik vind het een hectische periode. De kinderen zijn megadruk, omdat ze overladen worden door cadeaus en volgepropt met snoepgoed. De periode brengt vaak ook wat stress met zich mee i.v.m. de voorbereiden voor sinterklaas + kerst (op mijn werk dan). Ik zag het eigenlijk helemaal niet zitten om in deze periode te bevallen. Maar nu ben ik zo blij met ons kleintje en maakt het me echt geen hol uit wanneer hij/zij komt. Maar stiekem ben ik wel blij dat ik uitgerekend ben in de wat rustigere periode van december (de kerstvakantie). Ik snap de reacties dus wel een beetje ientje, omdat ik ook ooit zo dacht. Maar een nieuw leven is een nieuw leven. Of het nou op 2e kerstdag of met pasen komt
Ja ok, het ís ook niet de allerhandigste periode om jarig te zijn, maar zo'n reactie maakt de boodschap gelijk minder leuk. En dat is wat ik zo jammer vind. Het scheelt wel dat wij geen kadootjes doen met kerst, en met Sinterklaas ook geen grote dingen doen. Dat maakt t wel wat minder overdadig allemaal.
@ verhoefem, klinkt echt als bandenpijn ja. Dit kan ech heel zeer doen. @ op facebook zetten. Hier wel op facebook gezet. Hebben een foto van mijn zoontje gemaakt met zijn shirt aan. Verder heb ik er niks bij gezet. De reacties waren er erg snel. @ chantal, wat een mooie hanger zeg. @ ientje, die is echt grappig. Moet je wel ff bij denken.
Hey dames, Ik heb gisteren een pret echo gehad en wij zouden een meisje krijgen! Trek het je niet aan wat andere zeggen zolang je zelf maar blij bent! Groetjes
zo ik heb al een paar dagen niet gereageerd, maar er is een hoop geplaatst! leuke foto's, die van ientje vind ik erg leuk. wij hebben ook een foto erop gezet met een rijmpje. veel leuke reacties op gehad. @verhoefem je bent in die tijd al lekker met verlof. probeer het dan ook los te laten hè dat ik op 2e kerstdag ben uitgerekend vind ik zelf niet erg. des te meer kans dat het ervoor of erna is en als mensen er opmerkingen over maken zeg ik dat ik he helemaal niet erg vind. ik vind het een drukke, maar knuss maand en als ik eenmaal een gezonde, mooie baby vasthoud kan het me allemaal niks meer schelen. ik vier zelf ook bijna nooit mijn verjaardag op de dag zelf, alleen voor familie. nou, daar verzin ik dan wel wat op. iedereen is het dan wel hartstikke met me eens. en als iemand iets zegt over 'lekker gepland' ofzo, dan kan ik die botte opmerking meteen omdraaien: 'als het aan mij had gelegen had ik al een kind gehad' zijn ze meteen stil. right back at ya hier gaat het lekker! niet meer moe en mijn buik groeit goed. iedereen zegt het nu, dat het opvalt. het is dan grotendeels nog wel van darmen en hormonen, maar als ik mijn best doe om mijn buik in te houden blijft er een bolletje. gisteren viel me in de spiegel op dat mijn navel zelfs al een stukje uit gaat zetten. als ik achterover ga staan en zo dus mijn buik oprek komt ie helemaal naar buiten. dacht dat dat veel later kwam. met de angelsound een heel goede opname kunnen maken. luister die elke dag wel even! dinsdag eindelijk weer naar de vk. leuk porkie, dat je het al weet! was het ook je voorgevoel? bij ons denkt iedereen, incl. wijzelf een jongen. dus als het toch een meisje is ga ik echt lachen! 10 juli weten wij het. stiekem ben ik nu wel een beetje klaar met dat MVM. het is zo'n gedoe en ik vergeet het steeds vaker. nog 2 weken.. zo dat was weer ff een bericht van mij..
Leuk porkie een meid! Dat ze het zo vroeg al kunnen zien joh, bizar! Svv herkenbaar, hier ook beetje MvM-moe. Nog 3 weken hier en dan is het finito. Geen spijt van het meedoen hoor maar gewoon op de plee piesen is zoveel fijner Chantal hoe gaat t met je misselijkheid? Doen de nieuwe meds hun werk nog goed?
Hier ook aan het aftellen met MvM, maar zeker geen spijt. Mag ook niet klagen, de uren die ik op mijn werk ben en dat zijn er 36 u per week, plas ik gewoon op de wc. Dit houdt in dat ik nooit meer dan 1 kratje (4 tonnetjes) vol heb. Vroeg me af hoeveel kratjes jullie wekelijks hebben.
Knufje, mij is verteld dat ik iedere dag een nieuwe fles moet pakken dus ik heb elke week 2 kratten om te wisselen. Maar de flessen zitten dus echt niet vol allemaal. Soms dus alleen m'n ochtend en avond piesje, goh wat een heerlijk onderwerp!
Haha, lekker onderwerp idd. Tegen mij zei ze maximaal 2 dagen per tonnetje. Ik doe anderhalve dag. Komt precies mooi uit met 1 krat. Vandaag de eerste opmerking gekregen van een collega: 'ik kan al zien dat je begint te groeien, je billen zijn dikker geworden.' En bedankt . Haha, ze zei nog wel: 'Veel mooier je bent altijd zo dun en het hoort erbij toch!' Vanochtend toevallig ook op de weegschaal gestaan, 54 kg! 1,5 tot 2 kg aangekomen... Hoe lijkt het met jullie kilootjes?
bij deze een subtopic, ik zou zeggen spam m vol met diebuikjes en sla hem op in je favorieten/abonnementen: http://www.zwangerschapspagina.nl/zwangerschap-clubs/449028-buikfotos-20-dec-t-m-26-dec-2013-mamas-kleinschaliger-kletscluppie.html#post15314972
Ha meiden! Ik ben ook eindelijk weer eens op het forum. Leuk om jullie verhalen te lezen! Moe van MvM herken ik wel.. het is toch best wat gedoe he? Ik heb wel altijd 2 kratten vol, maar uiteindelijk qua inhoud denk ik maar 1,5. Nou ja nog eventjes volhouden, we weten waar we het voor doen he!? Verder hier over het algemeen wel beter, maar soms wel erg moeie dagen ertussen. Het is dan ook een erg drukke tijd. Ik ben 1 juni nieuwe baan begonnen, rond deze week nog andere baan af waar ik deze maand nog twee dagen werkte en laatste weken voor de zomervakantie zijn altijd erg druk. Even doorbijten en dan zes weken vakantie! Wij hebben pas rond begin augustus pas weer echo (20 weken), duurt echt nog lang!! Ik zit te denken nog een pretecho te maken, maar wanneer zou ik die dan het beste kunnen doen denken jullie? Inmiddels al superveel cadeautjes gekregen, echt leuk! Wanneer gaan jullie aan de babykamer beginnen? Net tennisles gehad en m'n tennisleraar zei dat hij voor het eerst mijn buikje kon zien, grappig zeg! Nou meiden sterkte weer, en geniet ervan
oh leuk @chantal. ik moet voor het dagboek deze week nog een foto maken, dus als ik die heb zet ik die, en het vergelijkingsmateriaal, erop. vanavond weer bij de vk geweest. intake kwam nu pas aan de beurt. bloeddruk was prima, bloed van de bloedtest was ook in orde. enige punt is dat ik O negatief bloed heb. dat betekent dat als mijn man positief bloed heeft (weten we niet) ons kind mogelijk ook negatief bloed heeft. rond de 27 weken moet ik bloed prikken zodat ze de bloedgroep van ons kind kunnen bepalen. als dat positief is kan mijn lichaam het afstoten. alleen negatief bloed wordt door mijn bloed geaccepteerd. als dat het geval is krijg ik een injectie die ervoor zorgt dat mijn bloed 'de indringer' accepteert tot ong 42wk. na de geboorte krijg ik dan nog zo'n injectie. verder voelde alles goed en heb ik gevraagd wat ik zelf kan voelen. heeft ze even mijn hand gepakt en voorgedaan. het zit al een aardig stuk boven mijn schaambeen uit! precies de gevoelige plek als ik nies of moet hoesten. het hartje klonk voorbeeldig, dus helemaal tevreden. we hebben het al eveb over de bevalling gehad. omdat er in onze familie een gezondkindje is overleden bij 39 weken (en ook bij 16wk, maar die had syndroom van turner) zit ik steeds meer na te denken over de bevalling. ik krijg echt een kriebelig gevoel als ik over tijd ga lopen. daar was veel begrip voor en tegen die tijd zullen we kijken wat we kunnen doen. willen uiteraard alleen rijpe kindjes eerder late komen, maar zelf kies ik er dan ook wel voor om bij 39wk te bevallen ipv 37. pfoeh! weer een heel verhaal. over 2 weken weten we het geslacht en 18 juli hebben we weer een afspraak bij de vk. ik ga het binnenkort vertellen op m'n werk. ben heel benieuwd hoe er gereageerd wordt. nu ga ik gauw slapen. deze week ochtenddiensten. sorry voor eventuele spellingsfouten, want ik zit op mn mobiel. niet ideaal voor zo'n lang verhaal welterusten!