@Chantal: mooie foto's. Mijn buikje is zeer vergelijkbaar met die van jou. Alhoewel er best wel een verschil zit in mijn ochtendbuik ten opzichte van de avondbuik . Zal binnenkort ook ff fotootjes posten. @Regina/babykamer: mijn handen jeuken om nu al te beginnen. De planning is tijdens onze vakantie vanaf 27 juli, maar zou best kunnen dat ik al eerder in een weekend begin met opruimen, schilderen/behangen en poetsen. Meubeltjes al wel besteld, komen 3e week juli. Zo leuk dit allemaal
@babykamer we hebben de boel al opgeruimd. commode hebben we al, bedjegaan we nog opknappen. dat hebben we al veel vaker gedaan, als je mn webwinkel gezien hebt ook weten we al precies hoe het moet worden. wij gaan ook in onze vakantie aan de slag. de basisverf is wel binnen, want we zijn heel wat van plan op één muur. ik moet zo weer verder werken, dus hou het kort, maar we maken de lucht en gras met een behangboom en wolkjes, bloemetjes, konijntjes, enz. een andere muur geven we een kleur die bij het geslacht past. verder kan ik lakentjes, decoratie en frutsels allemaal natuurlijk zelf maken, maarikmoet tijdens mn verlof ook nog wat te doen hebben in de meeste huizen wordt de kamer als ouderslaapkamer gebruikt, maar wij slapen op zolder. de kamer is dus groot genoeg! jullie al ideeën? @chantal 13 aug sta ik op de heidemarkt! misschien leuk om te komen kijken voor de babykamer scheelt echt voor ons dat ik daar handig in ben
svv ga je zeker opzoeken! @babykamer, ik ben druk aan het oriënteren, vind de kamertjes in de winkels niet zo, hou wel van dat landelijke/brocante dus zal waarschijnlijk uit zo'n opknapwinkeltje komen. Al zijn die toch ook nog best prijzig en vraag me af hoe soepel lades en deuren dan nog lopen. Merk dat dat bij mijn opgeknapte nachtkastje namelijk erg stroef gaat.
@chantal daar houden wij ook van ja, dus dat kunnen we mooi zelf al moet het welpraktisch zijn voor een kind vind ik. geen krijtverf dus, want dat kun je niet aannemen. en als ze de spijlen eens willen proeven...?! houden jullie van echt roze kamer voor n meisje en blauw voor een jongen? persoonlijk houd ik er helemaal niet van. het is leuk om wat decoratie/details in zo'n kleur te hebben, maar alles?! niet voor mij. je ziet tegenwoordig ook veel grijs/witte kamertjes, maar vind dat kleur juist wel bij kinderen past. ieder z'neigen smaak. ik heb het hele huis zo'n beetje grijs/wit haha!
@ porkie, wat leuk zeg een pret echo. Kunnen ze dat nu al zien wat het geslacht is? @ chantal, leuk zeg zon buikfoto forum. Ik ben alleen niet zo van de fotos van mijn buik. @svv, hier ben ik ook negatief. Hier bij mijn vorige zwangerschap een spuit gehad na de vlokkentest. Na de bevalling niet gehad. Mijn zoontje is ook negatief. Ze testen voor de zekerheid wel bloed uit de navelstreng @ babykamer, Daar gaan wij aan beginnen als wij vakantie hebben. Dat is eind augustus. Nu eigenlijk helemaal nog niet mee bezig. Wil eerst zeker weten dat alles goed is bij de 20 weken echo. @ hier, gaat zijn gangetje. Hang alleen zowat hele dagen onder de kraan. Heb zoveel dorst de laatste tijd en ontzettend moe weer. Al naar de vk gebeld. Moet en nog 2 weken aan kijken en daarna weer terug bellen als ik nog steeds zon dorst heb.
Dees ieder voor zich hoor, hoeven natuurlijk ook geen blote buik foto's te zijn. @dorst: ken je niet iemand met suikerziekte, kan je misschien je glucose es prikken?
Kamertje: m'n zoontje schuift een kamer op en krijgt daar ook een ander ledikant. Babykamer blijft dus intact, is grijs(zilver) met wit met allerlei kleurige details. Vandaag bij Ikea geweest en oa een commode gekocht voor in zijn nieuwe kamer. Zo langzamerhand gaan we hem wel verhuizen, kan ie daar vast aan wennen. Buikfoto's ben ik ook niet zo van, maar spam your heart out
@chantal, mijn vader heeft suikerziekte. Die is schipper en nu aan boort. Hij is het weekend thuis. Prik dan even op de glucose. Mag het apparaatje volgende week gebruiken. Maak ik een dag curve.
@deesjedees heb jij nog geen bloed hoeven prikken dan? dat moest ik al direct na de eerste afspraak. tijdens de intake vorige keer uitslag gehoord, ook over glucose (toen kwam dat vage verhaal van bloedgroep O negatief naar voren) vorige keer verteld over dat ik niet over tijd wil lopen. nou, nu al helemaal niet meer! ik at gisteren bij mijn ouders en toen vertelde mijn moeder dat het gaat ook goed lijkt om dat goed te bespreken. mijn zusje is namelijk eerder geboren en toen bleek dat een stuk van de placenta al dood was. de vk vertelde ook dat de placenta op kan raken toen we het hadden over de doodsoorzaak van mijn neefje bij 39wk. ik krijg er echt de kriebels van dus ga hierover zeker doorpraten de 18e. ook blijf ik het bloedgroep verhaal raar vinden...
Hallo Dames, Tijdje niet meer bij jullie geweest.. druk.. Hier gaat alles goed.. van de week na de VK geweest en het hartje klopte superrrr.. !!! Heb alleen waarschijnlijk last van bekkeninstabiliteit. Aankomende dinsdag na de fysio. Ik ben nu bezig met mijn laatste nachtdiensten. Ben blij als ze erop zitten kan nu wel merken dat ik zwanger ben en dat dat niet samen gaat.. nog even en dan heb ik vakantie aankomende vrijdag zo aaaan toeeeee !!!!!
oooh mèèèn wat heb ik het zwaar vandaag. ff zeuren hier hoor... gisteren laat geworden. met onze vrienden de vakantie doorgesproken. we zijn er zo aan toe, alle 4! vanmorgen was ik al niet uit bed te slaan, manlief was werken dus ik ben tot 12 uur blijven liggen. dat doe ik echt nóóit! normaal ben ik om 9 uur klaarwakker om eruit te gaan. vervolgens opgestaan met hoofdpijn, rugpijn en een zeer gevoelige buik. ik voel me echt zwaar. heb wel zoveel mogelijk proberen te doen voor de braderie en in huis, om er maar niet een héle suffe dag van te maken. man komt thuis, barst ik om joost weet wat voor reden in tranen uit... ik moet echt veel huilen de laatste tijd. en veelal om niks. kortom: lekker een vrije dag, waar dus geen meter van heb genoten. zonnetje schijnt hier heerlijk dus de deur staat wel open, maar vanavond lig ik lekker met twee hoofdkussens op de bank. lekker samen filmpje kijken! jullie ook last van die mega off-days? en dan die ene die echt van zwanger zijn komen
Misschien ligt het aan de dag? Hier gister ook laat voor mijn doen geworden (23.00 red ik tegenwoordig eigenlijk nooit), tot 11.45 geslapen, werd wakker met een hele zere gespannen buik en gevoel dat mn (.)(.) op knappen staan (zijn inmiddels 2 cupmaten gegroeid naar H(!) ). Uiteindelijk met vriend die terugkwam vd kerk tm een uur of 2 nog op bed gelegen, beneden op de bank gehangen om er om 16.30 weer in te gaan vanwege mijn pijnlikke strakke buik en te slapen tot 18.30. Toen heb ik mezelf streng toegesproken dat ik er echt uit moest om te zorgen dat ik vannachy ook nog slaap maar m'n ogem vallen nog steeds bijna dicht haha. Tsja, zonde van t mooie weer maarja, blijkbaar had ik het nodig
ik zei ook al tegen mn man dat ik zo'n strakke buik had! net dagboek bijgewerkt en daar stond wel in dat je kind vanaf nu echt een groeispurt maakt, dus je baarmoeder ook en daardoor kunnen je banden erg gespannen voelen. heb ook al een paa dagen last van mn borsten, tepels met name. 11 uur is ook laat voor me tegenwoordig. lag er gisteren pas tegen twaalven in. grappig dat mn gevoel overeenkomt met jouw gevoel @chantal. ik kan ook de hele dag wel slapen, maar dat doe ik niet (vanmiddag wel nog ff ogen dicht gehad) want anders slaap ik vannacht slecht. net hartje geluisterd. had m direct keihard! ligt nu echt een stuk meer naar boven, hoef amper te drukken op mn buik. vergeleken met de vorige keer (opgenomen) is het nu iets langzamer.
@svv, jawel ik heb al bloed moeten laten prikken. Dit was toen niet nuchter. Mijn glucose zat toen op het randje. Verder niks meer mee gedaan. @ tieta, pfff bekkeninstabiliteit is pittig. Goed oefeningen doen die je van de fysio krijgt. Ik heb er hier ook last van. Met regelmatig rust gaat het nog best goed. @ moe zijn, misschien licht het aan het weer op zo. Ik heb de gehele week al dat ik zo moe ben. Komt niks uit mijn handen. Kan hele dagen slapen.
Hoi dames! Weer eens een update van mij! Ik zal zo ook weer eens mijn nieuwe afspraken in het overzicht zetten. Pfffff, nog 3 weken en dan gaan gaan we ons kindje weer horen/zien. 'In verwachting' is inderdaad wel erg toepasselijk, want het voelt alsof ik alleen maar aan het wachten ben! En de laatste weken ben ik zoooooo moeeeeeee @tieta, ik moet ook nog werken tot vrijdag!!!! Pffff, ik tel de dagen af. Ik denk dat ik de eerste dagen alleen maar ga slapen, hahaha. @deesjedees, ik moet binnenkort ook getest worden voor suikerziekte. Ik voel me helemaal prima en suikerziekte zit niet in mijn familie, maar omdat ik wat overgewicht heb willen ze het zekere voor het onzekere nemen. Ik vind het helemaal prima, ik laat het maar allemaal gebeuren. Alles voor mijn kindje Gelukkig woon ik vlakbij het ziekenhuis, dus kan ik tussendoor lekker naar huis! Vanaf het begin van mijn zwangerschap roep ik dat ik het geslacht niet wil weten. Nog steeds vind het het niet zo nodig dat onze omgeving het weet, maar ik moet zeggen dat mijn vriend en ik steeds nieuwsgieriger worden...Ik ben gewoon zo BENIEUWD! Ik denk eigenlijk vanaf het begin af aan dat het een jongen wordt. En als ik rationeel naar mijn symptomen kijk (weinig klachten, bijna niet misselijk geweest) en mijn lichaam (weinig/niet aangekomen), en ik de fabeltjes daar omheen geloof, wordt het inderdaad een jongen. Maar ohoh, een meisje. Wat als het een meisje is? Dan ben ik daar ook heel erg gelukkig mee, al heb ik me altijd voorgesteld als een echte 'jongens-mama'. We zullen qua inrichting van de babykamer en kleertjes niet meteen een jongens- of meisjeskant opgaan als we het weten, maar het is gewoon het idee. Dat je weet tegen wie je praat en liedjes zingt in je buik.
♥ Uitgerekende datum ♥ 16-12-2013 deesjedees (27 jaar) 2e kindje 23-12-2013 kiekeboe83 (29 jaar) 1e kindje 24-12-2013 Dreamer2012 (29 jaar) 3e kindje (1 engeltje, 1* kindje) Ientje (31 jaar) 2e kindje Chantal8 (28 jaar) 1e kindje (wel 4 sterretjes) Tieta (25 jaar) 1e kindje 25-12-2013 Porkie (23 jaar) 1e kindje 26-12-2013 Knufje79 (33 jaar) 2e kindje Gupperdegup ( jaar) e kindje svv (23 jaar) 1e kindje 29-12-2013 verhoefem (27 jaar) 1e kindje Afspraken 10-07-2013 Svv geslachtsbepaling bij Jan Koning! 11-07-2013 Tieta controle vk 22-07-2013 verhoefem controle vk 08-08-2013 verhoefem 20-wekenecho
Verhoefem lekker aftellen. heerlijk lijkt me dat! Wij pas eerste 2 weken sept vakantie en dan dient t verlof zich ook alweer relatief snel aan. @vermoeidheid; toch best raar, ze zeggen juist dat je t 2e trimester weer meer energie krijgt maar merk er weinig van haha! Ook ik mag zon fijn onderzoek int zkh met glucose drankje, in mijn geval ivm suikerziekte vader en 2x zwangerschapsdiabetes bij mijn zus. Ookal is mijn suiker perfect nu. schijnt echt geen pretje te zijn omdat het een vies drankje is en je verder nuchter moet zijn. Naja we zien t wel, das pas over een week of 9 geloof ik.
♥ Uitgerekende datum ♥ 16-12-2013 deesjedees (27 jaar) 2e kindje 23-12-2013 kiekeboe83 (29 jaar) 1e kindje 24-12-2013 Dreamer2012 (29 jaar) 3e kindje (1 engeltje, 1* kindje) Ientje (31 jaar) 2e kindje Chantal8 (28 jaar) 1e kindje (wel 4 sterretjes) Tieta (25 jaar) 1e kindje 25-12-2013 Porkie (23 jaar) 1e kindje 26-12-2013 Knufje79 (33 jaar) 2e kindje Gupperdegup ( jaar) e kindje svv (23 jaar) 1e kindje 29-12-2013 verhoefem (27 jaar) 1e kindje Afspraken 10-07-2013 Svv geslachtsbepaling bij Jan Koning! 11-07-2013 Tieta controle vk 22-07-2013 verhoefem controle vk 23-07-2013 Chantal85 controle vk 17.30 06-08-2013 Chantal85 SEO/ 20wkn echo 15.45 08-08-2013 verhoefem 20-wekenecho