20 dec t/m 26 dec 2013 mama's (kleinschaliger kletscluppie)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Chantal8, 21 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Ha meiden wat is t stil hier! :)
    Hoe is het met iedereen?
    Hier na lang twijfelen toch opgegeven voor "samen bevallen" om zo voor de full experience te gaan. Gisteravond eerste keer en was superleuk en gezellig. Naast ons 5 andere stellen, leuke cursusleidster, helemaal goed. Geen spijt van!
    Verder voel ik me steeds beter dus kan ook steeds meer genieten. Het is ook nog maar 3 maandjes voor het zover is!
    Eind vd week komt er een bus vol spullen: kamertje, kinderwagen, box, tripp trapp met newbornset...leuk! We moeten nog behangen en schilderen maar zijn net terug van vakantie en hebben donderdag bruiloft waar ik ceremoniejuf van ben, dus was nog even druk met andere dingen.
    Zijn jullie al begonnen/klaar met het kamertje?

2. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    inderdaad erg stil hier. Jammer...
    Ons kamertje is al bijna af. Heerlijk! Verder is ons lijstje zo goed als helemaal afgestreept, op wat lakentjes na.
    Van de week boeken opgehaald met geboortekaartjes. We zijn er nog niet helemaal over uit. Via internet heb ik zelf kaartjes samengesteld en de proefdrukjes daarvan waren ook erg leuk. Ik denk dat we dus toch gaan voor een eigen ontwerp.

Waar is de rest allemaal? Ik kijk zelf nu ook niet meer iedere dag, omdat het eigenlijk tevergeefs is. Jammer.. :(

3. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Joehoe, meiden!
    Anyone here?

4. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Bij de e.tos alleen vandaag nog 50% korting op de pampers newborn luiers. Max 4 pakken pp, maakt niet uit of het een groot pak is of klein. Tip: als ze op zijn kan je tegoedbon krijgen, want er staat geen op=op bij! Het was dat ik dat zelf zei, anders was ik helemaal met lege handen thuisgekomen, dus gewoon naar vragen want dat moeten ze doen als er geen op=op bij staatBen bij 2 etossen geweest waar ze allebei op waren. we waren met zn 2 dus nu 4tegoedbonnen x4 pakken: bij ene filiaal nog een maand geldig, bij de ander zelfs onbeperkt, dus kan ik tzt kijken of ik nog nodig heb Doe er je voordeel mee!__________________

5. deesjedees

deesjedees Fanatiek lid

10 nov 2010
    1.647
    0
    0
    Na lange tijd hier weer eens lezen.
    Hoe is het met iedereen?

6. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Snap idd niet waarom het ineens zo stil is geworden, jammr!

Hier gaat t goed, hoe ist met jou dan?

7. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    ik denk dat iedereen druk is haha!
    onze babykamer is, op een vogelhuisje na, af! gisteren ook samen met mijn moeder de wieg bekleed. helemaal top!
    vorige week twee keer tante geworden van twee nichtjes. nu kunnen wij echt niet meer wachten op onze eigen spruit!
    ik voel m echt heel goed steeds. dan prikt er een hakje door mijn buik en zie je gewoon een bobbeltje. over precies tien weken uitgerekend vandaag, dus nog even geduld.

onze pampers had ik een poos geleden via wehkamp voor 1,50 per pak! gelijk op al mijn mailadressen één besteld, want het was max. 1 per klant. geen voorlopigdus genoeg!

hier dus verder nog steeds niks te klagen. gaat allemaal super hier. maandag intake van de kraamzorg. hoe is het met jullie?

8. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    #888 ientje, 19 okt 2013
    Laatst bewerkt: 19 okt 2013
    Ha dames, hier ben ik weer.. Ja ik had ook door dat t rustig is hier, ik denk dat ik gewoon weinig te melden heb ;)
    Svv feli met 2x tante worden! Dan gaat t kriebelen he :)
    Chantal, alle spullen voor de beeb bezorgd? Kamertje klaar?

Zoon is intussen sinds een week van slaapkamer veranderd, dus nu kunnen we weer met de babykamer aan de gang. Beetje anders indelen, wieg ipv ledikant en wat accessoires wisselen, verder blijft ie zoals ie was.

Zijn jullie al helemaal eruit wb namen? Wij dus nog niet, misschien moeten we daar eens mee op gaan schieten... ;)
    Geboortekaartje zijn we ook nog niet uit, hebben als trouwkaart en geboortekaartje voor oudste echt iets aparts gehad (naja.. Geen standaard openvouw kaartje) dus nu op zoek naar weer iets origineels. Das nog best lastig!

Nog 3 weken werken voor de boeg, zijn jullie ook al aan het aftellen? Wilde eerst tot 36wk werken maar door de last van m'n bekken en in combi met een drukke peuter toch maar besloten om met 34 te stoppen. Nog 6 dagen werken! :D

9. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Ietje, wij zijn inmiddels uit de namen, nu druk met het geboortekaartje. willen een 4luik met foto en hebben ergens een ontwerp gezien voor de 2luiken waar geen foto op komt, alleen maken die geen vierluik kaartje. Dus nu druk aant mailen of zij dan wel het ontwerp aan kunnen leveren zodat we naar onze eigen drukker kunnen.

Verder afgelopen dinsdag naar borstvoedingscursus geweest van de vk praktijk, dacht misschien was jij er ook wel svv? Zo niet, ze hebben volgende wk nog 1 avond die het belangrijkste is, kan je altijd nog overwegen, of wil je absoluut geen bv geven?
    Hoe staat de rest tegenover borstvoeding? Ik wil het zeker een goede kans gaan geven, hoop dat het lukt!

En hebben jullie al bedacht hoe het met opvang en werken gaat straks?
    Hier is nog niet helemaal duidelijk of ik 4 of 6 wkn van tevoren ga. vraag is of ik het fysieke patientencontact zolang vol kan houden. dus wie weet ook nog maar 3 wkn te gaan!

10. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Ik heb mijn zoontje 9 mnd bv gegeven, dat is dit keer ook het plan :)
    Ik blijf 2 dagen werken zoals ik al deed, en de oma's passen allebei een dag op. Heerlijk geregeld! :)
    Succes met je geboortekaartje!

11. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    @ientje, dankjewel! Het gaat dan wel steeds harder kriebelen bij ons ja! Is jullie zoon al een beetje gewend aan zn nieuwe kamer?

De namen hebben we al heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang! Expres vroeg over nagedacht, zodat je kunt kijken of je het na een paar maanden nog net zo leuk vind. Manlief heeft de roepnaam bedacht, ik de doopnaam. We hadden eerst twee andere namen, voor ik zwanger was al, maar we zijn toch nog geswitched.

Geboortekaartje is ook helemaal in orde. Proefdruk is binnen en hij is gaaf! Dus straks alleen nog lengte, gewicht, datum en tijd aanpassen en versturen die handel :D

@Chantal85 om heel eerlijk te zijn ben ik er zelf pas net twee weken uit dat ik wel borstvoeding wil geven. Maar dan wel ook met kolven, zodat mijn man ook de fles kan geven. Ik wil na 6 weken afgebouwd zijn en overgaan op de fles, gewoon om mezelf ook minder afhankelijk te maken. Maar in de koude wintermaanden wil ik mijn kleintje wel een zo goed mogelijke start geven. Dus ik ga denk ik naar de volgende BV cursus, al vonden mijn schoonzussen het niet heel denderend.

@Ientje dat is lang borstvoeding geven! Pfjieuw, petje af (maar mij niet gezien hihi)!

Werken en opvang weten we nog helemaal niet zo goed. Ik heb momenteel geen baan meer, behalve mijn eigen webwinkel dan. Zodra ons kleine ventje er is ga ik absoluut wel weer solliciteren voor minimaal 2 dagen.
    Manlief heeft geregeld dat hij vast op maandag vrij heeft (ivm onregelmatige diensten werkt hij ook wel eens in het weekend) dus dat is al fijn.

Ik merk sinds een aantal weken dat ik weer last krijg van vermoeidheid. Om een uur of 4 moet ik actief blijven om niet in slaap te vallen op de bank. Ik probeer er niet al te veel aan toe te geven, maar goed. Kleintje moet ook goed groeien ;)
    Donderdag weer naar de VK. Ik denk vanaf nu iedere 2 weken. Wauw wat gaat de tijd hard!
    Kan echt niet wachten tot december. Laat onze prachtkindjes maar komen!

12. deesjedees

deesjedees Fanatiek lid

10 nov 2010
    1.647
    0
    0
    @ svv, gefeliciteerd. Leuk is dat het van die kleine babytjes te zien.

@ naam, wij zijn daar sinds kort uit. Vond het echt super moeilijk.

@ hier gaat het zijn gangetje. Vrijdag mogen we weer naar onze kleine spruit kijken. Ik krijg dan een groei echo. Heb zelf het idee dat ze best wel groot is. Gaat af en toe flink in de weg liggen. en wat een kracht heeft ze zeg. Ze trapt soms zo hard dat het gewoon zeer doet. Hebben nog meer mensen dat?

13. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    @deesjedees haha tja je bent nu in de laatste weken beland, dus dat is heel normaal. ik heb het ook

14. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Hier ook een krachtpatsertje in mijn buik :)

15. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    So dan, zeg net tegen m'n man dat die uk me vanavond wel heel dwars zit! Is me een partij feest aan het vieren hierbinnen! Moet steeds anders gaan zitten omdat geen enkele positie lekker zit door dat dwarse geval ;)
    Ik geniet er wel van hoor :p

16. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    vanavond mijn babyshower gehad! heel veel gezelligheid met een high tea en fotoshoot (ik ben niet zo van de olvarit-proef-spelletjes en de bellypaint :) )
    ik heb echt genoten en het was een leuke verrassing. lief dat een vriendin het had georganiseerd!
    verder ook spontaan vier dagen gewerkt deze week (invalpoule) dus heerlijk weekje zo voor mij!

17. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg

Deel Deze Pagina