20 dec t/m 26 dec 2013 mama's (kleinschaliger kletscluppie)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Chantal8, 21 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. verhoefem

verhoefem Lid

30 dec 2012
    96
    0
    0
    Noord-Holland
    ♥ Uitgerekende datum ♥
    20-12-2013
    svv (23 jaar) 1e kindje

22-12-2013
    Knufje79 (33 jaar) 2e kindje

23-12-2013
    Verhoefem (27 jaar) 1e kindje
    Chantal8 (28 jaar) 1e kindje (wel 4 sterretjes)
    kiekeboe83 (29 jaar) 1e kindje

24-12-2013
    Dreamer2012 (29 jaar) 3e kindje (1 engeltje, 1* kindje)
    Ientje (30 jaar) 2e kindje (1 *)

Afspraken
    24-04-13
    verhoefem afspraak MvM (Moeders voor Moeders)

07-05-2013
    Knufje79 intake vk met echo (7w2d)
    Chantal8 vroege echo in zkh (7w1d)
    Dreamer2012 eerste echo gyn (7w1d)

13-05-2013
    svv echo in zkh (8w3d)
    ientje echo vk

15-05-2013
    svv afspraak vk met echo (8w5d)
    verhoefem eerste echo vk (8w2d)

2. kiekeboe83

21 apr 2013
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Er wordt hier ook aardig gekletst, maar dit is tenminste nog bij te houden. Gezellig!
    Ik wil ook weer meedoen met MvM. De vorige keer moest ik ze afbellen met 8 weken, vond dat zo balen. Nu wil iets langer wachten met bellen dan de vorige keer. We hebben het nu vertelt aan mijn ouders en onze 2 beste vrienden, dat maakt het nog een beetje echter! Ik voelde me tijdens de eisprong en innesteling erg beroerd, maar afgelopen week helemaal top. Wat een spanning geeft dat zeg. :(
    Vandaag was ik zo moe, dat ik eerder naar huis ben gegaan dan ik normaal doe( ik sta voor de klas, dus ben best flexibel na schooltijd als er geen afspraken staan) Daarna thuis een half uur geslapen tot manlief thuiskwam. Voel me nu wel weer oke, ben benieuwd wat er nog allemaal gaat komen!
    Meiden geniet ervan allemaal!

3. verhoefem

verhoefem Lid

30 dec 2012
    96
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik had me in de datum vergist! Ik wist dat het op een woensdag was, maar het is dus 15 mei dat ik mijn eerste echo heb. Even veranderd in onze agenda :)

Ik heb ook al een dagboek! Ik ben er helemaal verliefd op! Ik heb hem gekregen van mijn vriend afgelopen zondag.

Bijgevoegde bestanden:

4. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    @kiekeboe83 dat is goed bij te houden he! Ik ben ook (bijna) juf! Nog één maandje en dan ben ik afgestudeerd. Een baan in het onderwijs zit er toch niet heel gauw meer in tegenwoordig, dus het maakt me niks uit dat ik nu lekker mama word!

@verhoefem die zag ik ook in de winkel, is ook erg leuk! Kan niet kiezen! Gewoon de ene nu en de andere voor een (hopelijk) latere zwangerschap nog eens.

MvM heeft net al gebeld! Snel zeg. Morgenochtend een afspraak.
    Ik heb sinds eind van de middag echt weer een drukkend gevoel in mijn onderbuik en dat straalt door naar mijn lies. Oprekken die baarmoeder! Volgende week gaat onze baby als het goed is een groeispurt van 6 naar 13 mm maken en wordt hij/zij gewoon bijna 2x zo groot in één week! Dat gaat best hard in het begin, al praten we nog maar over millimeters.

Trouwens.. Als ik 16 weken ben straks voel ik me wel bijzonder. Ik weet namelijk hoe zo'n kindje eruit ziet. Mijn broer en schoonzus hebben hun kindje verloren bij 16 weken, zoals ik eerder al schreef, maar ze is op de normale manier bevallen. Na de autopsie/biopsie (weet ik veel welke term) heb ik het babytje gezien! Ziet er echt gek uit. Heel lange armen en benen, heel dun en de huid is doorzichtig. Je zag al wel de vorm van de knietjes en zelfs de teentjes en vingertjes! Heel bijzonder!

5. deesjedees

deesjedees Fanatiek lid

10 nov 2010
    1.647
    0
    0
    Ik lig nu voor pampus op de bank. Zooooo moe.
    Ik reageer morgen en zet me dan op de lijst.

6. Dreamer2012

Dreamer2012 Actief lid

30 okt 2012
    266
    0
    0
    @SVV helaas kan ik niet zomaar even gaan liggen ;). Heb een lief meisje die me nodig heeft ;).

Mijn lichaam veranderd nog niet. Vind het ook zo raar dat mijn borsten nog het zelfde zijn! Qua uiterlijk en gevoel!

Mn buik is wel wat opgeblazen, maar hoger dus denk idd ook de darmen. Ben begonnen aan mijn kuur antibiotica dus hoop op een betere nacht!

7. Chantal8

Chantal8 Lid

21 apr 2013
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welkom Dees! Lekker slapen joh! :)

Kijk, jufjes in ons midden, leuk hoor!
    Ik ben fysio, weer heel iets anders. Werk op afdeling neurologie en krijg veel voldoening van mijn werk. Zal het wel jammer vinden om wat minder te gaan werken maar ik krijg er heeeel veel voor terug hoop ik!

Dreamer en Verhoefem: ja die vermoeidheid hè, niet normaaal gewoon! Das ook één van de hoofdverschijnselen nu in deze periode voor ons allemaal, maarja, we zijn ook een minimens aan het maken, dat kost energie!! :)

SVV hier ietsje voller dan jij denk ik ;) Want heb mn buik vanochtend gemeten en was 90cm. Ja, vrouwelijke vormen haha. Klachtjes ja: misselijk (hele dag door, wat nou ochtendmisselijkheid?), moe, lage rugpijn, steekjes in mijn onderbuik, gevoelige (.)(.) Laatste zwangerschap vrijwel niets van dit alles, dus heb goeie hoop! En tsja die verhalen, het is nogal een verleden maar laten we hopen dat dat verleden blijft en geen toekomst wordt!

Ientje: Lekker joh zo'n ventje met nog een middagdutje, geniet daar maar van, heerlijk! Lijkt me extra pittig zo'n handenbindertje als je straks een kleintje erbij hebt. Mn zus is zwanger van een tweeling en heeft een meisje van 2, dat wordt nog wat denk ik haha. @geslacht wel/niet weten: mijn vriend wil het niet weten en het lijkt mij totaal niet practisch als de één het wel weet en de ander niet, dus denk ook dat ik me laat verrassen. Maar wie weet bedenkt hij zich nog!

8. verhoefem

verhoefem Lid

30 dec 2012
    96
    0
    0
    Noord-Holland
    #88 verhoefem, 23 apr 2013
    Laatst bewerkt: 23 apr 2013
    Hahaha, jeetje zeg....Ik ben ook juf.....

Wij willen allebei het geslacht ook niet weten! Het lijkt me heerlijk om de eerste zwangerschap helemaal blanco in te gaan. Ik laat het maar allemaal op me afkomen. En het lijkt me heel bijzonder om na de geboorte te ontdekken of het een jongetje of een meisje is...;)

Qua kleuren; ik heb een heeeeeeeeeekel aan roze voor meisjes, maar dat komt ook omdat ik het heel veel om me heen heb gezien. Meisjes met alleen maar roze kleertjes aan en een roze babykamer. Ik ben er een beetje allergisch voor geworden. We zullen het kleurenpalet wel neutraal houden, maar absoluut geen grijs. Ik hou wel veel van groen. En misschien met gebroken wit en blauwe tinten. Kan toch ook voor een meisje....

9. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    hihi @verhoefem dat heb ik dus ook. Alleen maar 'prinsesjes' om me heen. Afschuwelijk vind ik dat. Ieder zijn eigen ding natuurlijk, maar niks voor mij. Ik hou wel van pasteltinten. Pastelblauw vind ik erg mooi. Ik heb al helemaal een idee voor de babykamer. Namelijk een pastelblauwe muur met daar tegenaan een behangboom (die kun je redelijk jongens/meisjesachtig maken met kleuren bladeren) en in de boom een vogelhuisje die ik zelf maak met muziekdoosje erin.

@chantal8 3 cm verschil valt best mee hoor! haha! Dat is maar 1cm groter dan mijn 'avondbuikie'. En ja.. de naam ochtendmisselijkheid snap ik niet, omdat ieder boek, site of wat dan ook zegt dat het elk moment van de dag kan voorkomen..

Fijne avond allemaal en tot morgen. Ben heel benieuwd naar de afspraak voor MvM. Jullie horen het!

10. Dreamer2012

Dreamer2012 Actief lid

30 okt 2012
    266
    0
    0
    Wij willen het geslacht wel weten! :)
    Heerlijk om de babykamer dan gericht te kunnen stylen!

Net nieste ik en auwwwww niet fijn. Nog 2 weken tot de echo pfffff. Het allemaal zooooo lang!

11. tieta

tieta Actief lid

10 nov 2012
    198
    0
    0
    Woonbegeleider Ouderenzorg
    Gelderland
    Hallo Dames,
    Ik wil me graag bij jullie aansluiten.. Allereerst allemaal gefeliciteerd !!!!!! :D Ik heb ook een december baby waarschijnlijk 22 december uitgerekend. Morgen de eerste afspraak bij de vk en dan 7 mei de eerste echo erg spannend allemaal !!! :D :D Ik ben nu 5 weken en 3 dagen zwanger.. :D

12. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    hoi tieta welkom en van harte gefeliciteerd. al je wilt mag je op het lijstje erbij.
    wat is je leeftijd en hoeveelste kindje is dit voor je? dan zal ik het aanpassen voor je!

13. Chantal8

Chantal8 Lid

21 apr 2013
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    #93 Chantal8, 24 apr 2013
    Laatst bewerkt: 24 apr 2013
    Pfff heb de zenuwen....
    24-4-11: de dag van mijn 3e miskraam op vakantie
    24-4-12: de dag dat ik hoorde dat ik een 4e miskraam zou krijgen omdat er bij 7,5wk geen hartje te zien was
    24-4-13: De dag dat ik de uitslag van mijn 2e HCGtest krijg en te horen krijg of het genoeg is gestegen om dit wondertje een kans te geven. Wat zal vandaag brengen? Ben er eigenlijk wel achter dat dit niet mijn geluksdag is.... Hopelijk sluiten we deze af met goed nieuws!

14. Chantal8

Chantal8 Lid

21 apr 2013
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welkom tieta. Van harte! Op naar een mooie echo, tel met je af naar 7-5. Waarom krijg jij jouw echo zo vroeg?

15. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Welkom tieta, jij ook gefeliciteerd!

Chantal mijn duimen draaien voor je, laat 23-04-13 dan de ommekeer zijn en vanaf nu goed nieuws brengen! Ik kan me voorstellen dat deze dag niet snel genoeg voorbij kan gaan voor je! Moet je werken vandaag? Beetje afleiding is misschien wel fijn?

Ik werd gisteren eind van de middag toch nog gebeld door MvM, ze komt eind van de ochtend langs.

Fijne dag meiden!

16. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    @chantal8 nou zeg dat is inderdaad een rotdag voor jou. Hopen op een positieve wending! Maar betekent dat dat je vandaag de uitslag krijgt? want het is nu de 24e...?

@Ientje toppie! bij mij komt ze tussen half 10 en half 11. Ben heel benieuwd!

Verder ben ik lekker vrij vandaag. Gisteren het halve huisje al gepoetst, nu alleen beneden nog. Heerlijk! Ga vandaag de gratis zwangeragenda van Why's ophalen bij de Jumbo. Alles wat gratis is, is welkom he ;)
    Werkze voor alle dames die aan het werk moeten vandaag, succes!

17. Chantal8

Chantal8 Lid

21 apr 2013
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel consistent typfoutje.... Het gaat om vandaag, 24-4

18. Chantal8

Chantal8 Lid

21 apr 2013
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    Verhoefem Ientje en svv veel plezier met MvM op naar een mooie posi test!
    Svv fijne vrije dag!

19. Dreamer2012

Dreamer2012 Actief lid

30 okt 2012
    266
    0
    0
    Succes vandaag chantal! Zeker een spannende dag dan!

Ik ben weer lekker moe wakker geworden, poeh. Wel werken vandaag en de zon gaat schijnen dus dat helpt vast ;).

Fijne dag!

20. verhoefem

verhoefem Lid

30 dec 2012
    96
    0
    0
    Noord-Holland
    Goedemorgen dames!

Vandaag een heerlijk dagje vrij! Over een uurtje komt de mevrouw van MvM en dan moet ik nog even wat dingen voor mijn werk doen op de computer. Mijn urine was goed donker net, dus k hoop op een knallertest!!!!

@Chantal8: ohhh, ik snap helemaal dat je je zenuwachtig voelt over vandaag. Maarrrr, vergeet niet het gezegde 'Drie keer is scheepsrecht'! Het gaat gewoon goedkomen! Wij duimen allemaal met je mee :)

@tieta, welkom! Laat inderdaad even weten hoe oud je bent en hoeveelste kindje dit voor jou wordt.

@dreamer2012, ja ik kan ook wel verder slapen....Misschien straks nog even een dutje doen.

@svv, lekker hè, zo'n dagje vrij. Als heb ik altijd wel genoeg om te doen....Morgen en vrijdag nog werken en dan heb ik het 2 weekjes wat rustiger (meivakantie)!

Dames die vandaag ook MvM over de vloer krijgen, ben benieuwd naar jullie testjes!!!

Deel Deze Pagina