20 dec t/m 26 dec 2013 mama's (kleinschaliger kletscluppie)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Chantal8, 21 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dreamer2012

Dreamer2012 Actief lid

30 okt 2012
    266
    0
    0
    @ eten: ik drink meer water, iedere dag melk, iedere dag fruit. Alleen nog groene thee. Koffie dronk ik al nooit. Oja en zwangerschapsvitamine natuurlijk. Verder veel op de fiets naar het werk en ik eet ook wel lekkere dingen als ik daar zin in heb ;).

Ben bij mn dochter toen 12 kg aangekomen en dat was er snel weer af mede dankzij de borstvoeding denk ik. Ben benieuwd hoe dat nu za gaan.

2. Chantal8

Chantal8 Lid

21 apr 2013
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    20130424_200253.jpg

loop je de makro in, het eerste wat je ziet..... juist! Hahaha ik weet waar ik straks hopelijk naartoe kan!

3. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Haha, mooie foto Chantal! :D

4. Dreamer2012

Dreamer2012 Actief lid

30 okt 2012
    266
    0
    0
    Haha chantal! :)

Ik ga slapen, morgen weer vroeg dag!

5. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    ik slik ook extra vitamine D. alles voor een gezonde baby. vanavond op visite geweest bij een vriendin en haa man en 2 kindjes. ze vroeg nog naar mn medicijnen. ik zei dat ik volgende week weer een echo had om te kijken of de medicijnen aanslaan. pfoeh ze namen het wel aan. alleen wel allemaal toastjesdingen die ik niet mag: brie, filet, paté, enz.. haha! moeilijk om het niet te mogen vertellen. doen we bewust bij hun nog niet omdat zij niet zo goed geheimpjes kan bewaren :p morgen vertellen aan 1 van mijn 2 beste vriendinnen (die van het rompertje met allerliefste oppas), overmorgen de andere (romper gaan we samen shoppen?).

@dreamer fijn dat het al wat beter gaat!

ben nu bekaf. had eind vd middag ff een oogje dicht willen doen, maar had geen tijd. nu dus gauw slapen. welterusten allemaal!

6. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Goeiemorgen!

Svv brie mag je gewoon hoor, tenzij het gemaakt is met rauwmelkse kaas. Als het in de supermarkt gekocht is is het sowieso 100% ok om te eten, de brie en camembert die daar verkocht worden worden van gepasteuriseerde melk gemaakt.
    Paté mag ook wel, alleen niet teveel omdat er vitamine A inzit waar je niet teveel van moet binnenkrijgen.
    Dit niet om bijdehand te doen hoor, maar je mag een hoop meer dan je denkt. Ik dacht dat namelijk ook van brie enzo, maar ben er tijdens vorige zw achtergekomen dat dat dus helemaal geen probleem is. Salami schijnt intussen nu niet te 'mogen' dat was tijdens m'n eerste zw nog geen probleem. Kun je nagaan dat t nog steeds verandert!

Ik slik ook zwschapsvitamines daar zit alles in wat je nodig hebt.

Leuk dat je t gaat vertellen aan je vriendinnen! Veel plezier :)

Chantal je bent gisteren doorgekomen zonder slecht nieuws! Laat dat een goed voorteken zijn! :)

7. Chantal8

Chantal8 Lid

21 apr 2013
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    Rauwe melk staat vermeld als "au lait cru"
    Die "zwanger en eten" app is echt ideaal. als ik twijfel, zoals pas met monchoutaart, ff monchou ingetypt. krijg je ook uitleg over waarom wel en niet
    SC20130425-075740.jpg
    SC20130425-075751.jpg

8. deesjedees

deesjedees Fanatiek lid

10 nov 2010
    1.647
    0
    0
    @ svv, mooie testen hoor. Tuurlijk mag je er mee pronken.
    Je mag gewoon brie eten hoor. De brie moet wel uit de supermarkt komen. Als hij van de kaasboer komt heb je kans dat je het niet mag.

@ chantal8, Fijn dat je hcg genoeg gestegen is. Nu proberen van je zwangerschap te genieten.
    Ik zal ook eens naar die app kijken. Lijkt me wel makkelijk. Soms zit ik over sommige dingen te twijfelen.

@ dreamer2012, wat voor werk doe je?

@ klachtjes, Komen jullie ook niet bij geslapen? Als ik ’s morgens uit bed kom voel ik me nog heel moe. Ik moet er dan wel om 7 uur uit voor mijn zoontje. ’s Avonds lig ik er meestal om half 10 al in.

@ hier, wat was het gisteren toch heerlijk weer zeg. Hopelijk is dat vandaag ook nog. Wil straks nog stukje gaan fietsen met mijn zoontje. Goed voor de conditie en nog wat vitamine d opdoen.

9. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    @ientje @deesjedees het probleem was dus dat het papiertje eraf was. Ik kon dus niet zien waar het van was. De rest wist ik niet dat dat wel mocht. Misschien heb ik me er toch nog niet goed genoeg in verdiept. Zo zei een vriendin van me toen ze zwanger was dat ze geen creme fraiche mocht (toen ik tijdens een weekend weg kip madras klaar wilde maken). Dat heb ik nu maar eens opgezocht want 9 maanden geen kip madras?!?!?! creme fraiche mag dus wel :D

@chantal8 flinke stapel pampers, haha! Ik hoor trouwens van een heleboel moeders dat kruidvat toch de beste luiers heeft. Tuurlijk zal pampers ook wel goed zijn, maar dan kijk ik toch naar mijn portemonnee. Ze poepen en plassen er toch alleen maar in! :p
    Die app heb ik opgezocht maar moet ik voor android betalen. Op één of andere manier kan ik betaalde apps niet downloaden omdat ik daar visa o.i.d. voor nodig heb en dat heb ik niet.

@dreamer2012 daar ben ik ook wel benieuwd naar ja, welk werk je dan doet!

Vandaag maar eens mijn afstudeeronderzoek klaar maken. Gisteren heerlijk genoten van het zonnetje (iets teveel, want ik ben verbrand. Had me tóch te laat ingesmeerd). Maar nu moet ik toch echt maar eens klaar zijn met school ;)

10. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Pampers vind ik echt belachelijk duur geworden. Gebruikte ze voor mn zoontje in het begin wel omdat ze zo lekker zacht zijn, maar ze hebben een paar maanden geleden de prijzen wéér omhoog gegooid, vind het echt niet normaal! Kruidvat is idd prima, en de luiers van Aldi vind ik ook echt heel prettig! Die schijnen vergelijkbaar te zijn met pampers. Alleen zijn ze er volgens mij pas vanaf maat 3.

Wij gaan zo maar eens lekker fietsen, even naar de markt en misschien nog even langs de kinderboerderij :)

11. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    @Ientje vind ik ook! Als je die activefit ziet: 17,00! Ik kreeg in de babydoos een kortingsbon van 5 euro, nou dan nog haal ik ze niet. Vind het veel te duur! Heb vorig jaar wel al via wehkamp wat pakken besteld. We waren toen al wel bezig en een vriendin vroeg of we voor haar wilden bestellen want het was 1 pak per account. Gewoon op al mijn mailadressen een account aangemaakt en nu 5 pakken pampers in huis voor 1,50 p/st! Maar verder koop ik lekker kruidvat of iets dergelijks hoor...

Veel plezier met fietsen, op de markt en op de kinderboerderij!

12. deesjedees

deesjedees Fanatiek lid

10 nov 2010
    1.647
    0
    0
    @ luiers, hier heb ik bij mijn zoontje in het begin kruidvat luiers gehad. Op een gegeven moment was hij iedere keer nat. Toen overgestapt op pampers en hier is hij eigenlijk nooit nat mee. Tis dus net wat het beste past bij je baby. Ik koop ze meestal bij de makro als ze in de winstpakker zijn. Dat scheelt dan een hele hoop.

@ hier, ben vandaag rondje weesten fietsen. Wat een heerlijk weertje was het zeg. Mijn zoontje heeft weer een nieuw woord geleerd. Geitje. Zo grappig.

13. verhoefem

verhoefem Lid

30 dec 2012
    96
    0
    0
    Noord-Holland
    Pfffff.....wat een dag. Prachtig weer, dat wel, maar niet van kunnen genieten. Ik ben veel aan het rondrennen omdat ik de koningsspelen moet helpen organiseren en tot slot te horen gekregen dat ik na de zomervakantie niet mag terugkomen op deze school...Ik had een tijdelijk contract, dus ik wist het eigenlijk al wel, maar ik had stiekem gehoopt dat ik toch nog wel kon blijven.

Ik voelde me de hele dag niet zwanger, ik had er eigenlijk geen tijd om over na te denken. Maar nu ben ik zoooooooooooooooooooooooooooooooooooooo moe.......Vroeg naar bed......

14. knufje79

knufje79 Lid

20 mrt 2013
    90
    0
    0
    Goedenavond dames,
    Mijn bh was behoorlijk aan het knellen, dus dacht trek hem lekker uit. Viel mij ineens op dat mijn tepels echt minimaal 2x zo groot zijn :$. Ze steken echt helemaal naar voren :). Hebben meer dames dit?

15. Chantal8

Chantal8 Lid

21 apr 2013
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja knufje. heeeel erg herkenbaar! :)

16. Dreamer2012

Dreamer2012 Actief lid

30 okt 2012
    266
    0
    0
    Aaahhh ik werd nu niet vrolijk van babyboom zeg..... Allee maar nog banger dan ik al was :(.
    Ik ga gauw slapen, ben op. Trusten allemaal!

17. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    @verhoefem dat is balen zeg! en een nieuwe baan vinden in het onderwijs is niet makkelijk! ik mag er straks ook aan..

@knufje79 dat knellen niet, maa die grote en vooral zere tepels had ik al op dag 1! nam na een klein weekje wel af, maar ze blijven toch wel gevoelig.

@dreamer2012 babyboom nog niet gezien. heb het opgenomen.

vanavond bij mijn beste vriendin geweest (romper met ... is mijn allerliefste oppas) ze vonden het erg leuk!
    nu wel moe hoor, dus gauw slapen. morgen beste vriendin 2 aan de beurt met de romper: wil je met me shoppen?
    ohja.. vandaag ook begonnen met MvM, wel ff wennen hoor. maar het is voor het goede doel. ze hebben mij er ook mee geholpen!
    welterusten dames

18. tieta

tieta Actief lid

10 nov 2012
    198
    0
    0
    Woonbegeleider Ouderenzorg
    Gelderland
    Hallo toekomstige mama's :D

Vandaag even een foto van mijn buik gemaakt hij is echt ontzettend opgezet.. ik hoop maar dat het zo blijft voorlopig anders kan ik het niet verbergen hahaha.. :);)

Bijgevoegde bestanden:

19. kiekeboe83

21 apr 2013
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, hier starten de koningsspelen ook over een kwartiertje met alles klaar zetten! Mijn borsten doen ook zeer, dan vooral aan de zijkant. Grappig al die verschillen

20. Dreamer2012

Dreamer2012 Actief lid

30 okt 2012
    266
    0
    0
    Wat een buikkie al :)

Verhoefem wat balen zeg! Succes met solliciteren!

Man man wat slaap ik toch beroerd.... Puur van de spanning. Het lukt me niet om rust te vinden.

Vandaag wel vrij, jammer dat het lekkere weertje verdwenen is.

Deel Deze Pagina