Ik denk dat Bas nu echt tandjes gaat krijgen. Ik roep het volgens mij al 3 maanden, maar nu denk ik het echt. Sinds woensdag heeft hij al zeker 20!! dunne poepluiers gehad. Ook zie ik de tandjes aan de binnenkant zitten (onder het tandvlees) Nu heb ik ook het idee dat het bovenop wat dikker wordt. Bas kwijlt al heeeel lang en doet ook al heeeel lang zijn handje in zijn mond. Maar nu dus ook die dunne luiers terwijl Bas dat allang niet meer had. Hij had eerder moeite met poepen dan dat het er zo uit kwam (Nutramigen voeding) Nu komt zelfs de wortel van gisteren precies hetzelfde eruit als dat het erin ging (qua kleur dan) Ook ruikt het allemaal heel zuur en met het groentehapje erbij ik kan ik de geur niet eens omschrijven zo vies. Dus wat denken jullie gaat er nu eindelijk en tandje doorbreken als jullie de symptomen zo horen? (Bas is 4 weken te vroeg geboren dus eigenlijk is hij pas 5 mnd. Mijn man had al een tandje met 6 weken en ik met 5 mnd en 3 weken) Groetjes, Linda
pff hier ook al een hele tijd bezig dus ik kan je niet helpen want ik denk hier ook iedere week dat er iets zit aan te komen!! maar dunne poepluiers is toch wel een teken he, ruiken ze ook zuur want dat is ook een teken!
Tja, wat is zuur. ik vind het wel zuur ruiken. Mijn man kan ik het niet vragen, want die is verkouden en zijn neus zit dicht haha lekker handig. mag hij Bas verschonen (grapje)
ja want als ze tandjes krijgen gaat de urine en ontlasting zuur ruiken, is niet te missen!! haha ja handig soms verkouden zijn hihi
Mijn zoontje had afgelopen dinsdag zijn eerste tandje en bij ons ging het eigenlijk precies hetzelfde. Hij poept eigenlijk standaard een keer per dag (je kan er de klok op gelijk zetten), maar de afgelopen weken was het wel vier keer per dag feest. En inderdaad heel erg dun enzo. Het stonk ook wel, maar ja, ik vind dat altijd wel meevallen. En ja hoor, afgelopen dinsdag dus de eerste tand en vandaag de tweede!
Hier geen zure luiers, alleen een beetje verhoging... En kwijlen... Maar dat doet ie altijd wel Ik voel altijd met mijn vinger of er iets aan komt. Zodra er een scherp puntje zit weet ik het pas zeker. Vorige week tandje nr 3 gevoeld, terwijl zowel papa als ik laat waren met de tandjes. Wat in de genen zit hoeft dus niet altijd voor de kleine op te gaan Succes, en het komt vanzelf wel!
Is dat eigenlijk normaal dat je de tandjes aan de binnenkant kan zien zitten voordat ze echt omhoog komen en ook doorkomen? Bas heeft nu ook flink veel last van luieruitslag. Vind ik ook nietgek met zeker 7 zure luiers op een dag. Dus nu flink smeren met bepanthen (sudocreme blijft niet echt zitten op die schrale billen) Inmiddels zitten we sinds woensdag al op zeker 30 dunne poepluiers
Bas zijn poepluiers zijn nu ook wat natter (niet van zijn plas) dus echt waterdun zeg maar. Komt dit ook voor bij tandjes krijgen? het ruikt nog wel zuur. Verder jengelt hij niet zo heel veel alleen 's nachts dan kan hij echt kreunend wakker worden. Hij heeft geen koorts of verhoging. Hij kwijlt veel, stopt alles in zijn mond en hij is aan het oorplukken. Ik hoop dat het tandje snel doorkomt
hier komt ook het eerste tandje door. Ook dunne gele luiers met onverteerde stukjes melk er ook in. Ik blijf me dan afvragen hoe het toch kan dat het doorkomen van tanden zulke zure dunne poep veroorzaakt. Weet iemand dat toevallig?