buikgriep HELP!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door beagle78, 20 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beagle78

beagle78 Bekend lid

7 feb 2008
    720
    1
    0
    Mijn kindje heeft een buikgriep te pakken. alles komt er weer uit alleen fruit houdt ie binnen.

tussendoor probeer ik hem zoveel mogelijk te laten drinken maar dat valt niet mee.

nu vanavond ook 39 koorts en jengelig en hangerig. hij heeft wel weer een beetje fruit gegeten aangelengd met wat ORS.vanmiddag bij de huisarts geweest en daar was ie toen nog heel vrolijk.

nu heb ik hem een zetpilletje gegeven en nu vraag ik me af of ik daar mee door moet gaan. Dus moet ik hem over een uur of 6 nog een geven?

weet niet helemaal goed wat te doen...

hij speelt nog wel wat maar ondertussen jengelt ie ook heel de tijd ,maar hij is ook gewoon moe natuurlijk.

iemand tips?

hij heeft vandaag 300 gram fruit en ongeveer 140 cc gedronken. De huisarts vond dat ie er niet uitgedroogd uitzag en zei dat ze wel wat reserves hadden.

pffff wat een stress...

2. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    he balen zeg dat ie zich zo niet lekker voelt.
    ik weet niet hoe oud je kleintje is maar ALS hij wat wilt eten moet je proberen gekookte rijst met worteltjes te geven en goed prakken en ook wat kookvocht erbij doen...dat stopt de diarree en werkt echt goed...maarja als hij echt iet wilt eten en alleen maar fruit dan zou ik watermeloen geven, lekker fris en toch vol water...
    als je zoontje nog steeds niet lekker is of koorts heeft zou ik zeker een paracetamolletje geven ...kan ie misschien ook wta lekkerder op slapen..

beterschap!

3. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Wat vervelend voor je kindje:(
    Hoe oud is hij?

Ik zou gewoon even zijn plasluiers in de gaten houden. Is dat allemaal in orde hoef je je sowieso geen zorgen te maken. En je hebt hem dus vanavond een zetpil gegeven begrijp ik? Dan zou ik als hij slaapt niet weer een geven. Hooguit als hij vanavond laat of vannacht weer wakker wordt en nog warm aanvoelt.

Luister vooral naar je gevoel dat is meestal het beste;)

suc6!

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Tegen koorts hoef je verder geen paracetamol te geven, als dat niet TE hoog is en de kleine man er wel doorheen slaapt.
    Plasluiers in de gaten houden, als ie die niet meer heeft, direct opnieuw naar de huisarts.
    Sterkte!

5. Almi

Almi Actief lid

30 mrt 2008
    356
    0
    0
    Gelderland
    Kijk ook naar het fontanelletje, als deze ingedeukt is, is dat een teken van uitdroging. Verder: holle ogen en als de huid niet terugveert als je het vast houdt.
    Ik begrijp heel goed dat je in de stress zit, maar je kunt niet echt veel doen. Vooral veel liefde geven, in de gaten houden en knuffelen maar!!!

Sterkte, ik hoop dat hij er snel weer bovenop is!

6. beagle78

beagle78 Bekend lid

7 feb 2008
    720
    1
    0
    vannacht om 1 uur toch nog een paracetamolletje gegeven. Hij kon niet slapen van de koorts. paar keer wakker geweest en die momenten heb ik maar aangegrepen om wat drinken en/of fruit te geven. vanmorgen had ik een redelijke plasluier en nu net zat er weer een plasje in. zijn mondje is wel lekker nat en hij is zijn eigen wilde zelf net als gisteren bij de huisarts. Over uitdroging maak ik me dus al minder druk. Huisarts zei dat ie dan echt niet meer zo ondernemend zou zijn.

koorts is nu 38.2 en de para van 1 uur vannacht is nu wel uitgewerkt neem ik aan.

hij heeft al 110 vocht(melk en thee en al 70 gram fruit binnen vandaag dus het begin is goed.ook geen diarreeluier meer gehad na gisteravond 10 uur.

hopen dat dit zo door gaat vandaag...zucht heb geen ookg dicht gedaan vannacht. wat is dat intesief zeg!

7. beagle78

beagle78 Bekend lid

7 feb 2008
    720
    1
    0
    Inmiddels zitten we op 420 cc vocht en 150 gram fruit. Ik hoop dat ie straks voor het naar bed gaan ook nog een flesje van 100 wil drinken en dan moeten we toch safe zitten voor vandaag lijkt me?

vanmiddag iets van 70 gram rijst met wortel geprobeerd. maar de helft zat vrij snel weer in de luier en de andere helft kwam er boven toch weer uit.De flesjes melk zijn allemaal nog binnen gebleven gelukkig! ik geeft iedere keer flesjes van 100.

de diarree is overgegaan in tandenpoep!!! en ja hoor onderin komt eindelijk het eerste tandje door.Hij is al een klein beetje door en hij heeft er vreselijk last van. hangerig jengelen huilen echt zielig.
    hij heeft heel de dag al zo rond de 38.2 graden koorts dus ik weet nu niet meer of dat door het buikgriepje of door het tandje komt.
    mag ik daar ondanks dat ie geen hele hoge koorts heeft wel een paracetamol voor geven voor de nacht?

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Paracetamol gebruik ik bij koorts alleen als ze er last van heeft, verder niet, maar ik gebruik het ook als ze pijn heeft. Vooral als ze door de pijn niet goed meer slaapt. Een goede (nacht)rust hebben ze juist zo nodig als ze ziek zijn. Ik zou dus inderdaad nog een zetpilletje geven.
    Nadeel is van paracetamol dat de koorts opeens flink kan stijgen als het is uitgewerkt en je dat 's nachts niet altijd doorhebt. Maar als hij nu al niet zo'n hoge koorts heeft, denk ik dat dat wel mee zal vallen.
    Als ze heel lang buikgriep hebben (heeft natuurlijk ook een functie dat alles er aan alle kanten uitkomt), dan wil Roosvicee Stop ook nog wel goed helpen.

9. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Vooral kleine beetjes drinken aan bieden en inderdaad fruit als hij dat wilt! Paracetamol is fijn om te geven en veel heel veel laten slapen. En natuurlijk als je het niet vertrouwd gewoon weer de HA bellen.

Hier een kindje wat vaak buikgriep heeft en hij komt er altijd goed door zelf met maar 200 cc drinken op een dag ging het nog krap aan goed. Ik ben altijd wel heel voorzichtig met gewoon eten omdat dat toch vaak zwaar op de maag valt en dan geef ik liever extra fruit of een danoontje oid. Roosvicee stop is overigens ook een goed hulpmiddel.

Succes!! Ik hoop dat het al eens tuk beter gaat!

10. beagle78

beagle78 Bekend lid

7 feb 2008
    720
    1
    0
    Mijn kindje is 9 maanden. mijn banner is somehow verdwenen.

vandaag ging het gelukkig al een stuk beter. hij heeft tussen 5 uur vanmorgen en 8 uur vanavond 600cc melk met halve schepjes gedronken en 50 gram fruit gegeten. Ook had hij weer 3 kleine plasjes in de luier maar echt veel is het nog steeds niet,maar goed ik kan me zo voorstellen dat 1 en ander eerst weer wat aangevuld moet worden.

vast voedsel durf ik nog niet te geven omdat hij daar gisteren direct weer van leegliep.

alleen de dunne tandenpoep blijft. gelig met korreltjes overteerde melk erin. hopen dat dat ook snel voorbij is :)

11. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Gelukkig gaat t alweer wat beter met hem...
    maar ik zag dat je de schepjes poeder halveert; volgens mij kan je dat beter niet doen want krijgen ze hier ook weer dunne poep van, ik geef dan ook vaak bij diarree juist wat grotere schepjes met een bergje zeg maar (geen extra) tegen de diarree...

Deel Deze Pagina