Wat ontzettend goed! Ouders mogen doodgeboren kind registreren | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
Echt heel goed dit!! Ik vroeg me nog wel af vanaf welk termijn dit geldt? Ik las ergens dat het al kan vanaf 24 weken, maar dat het nu ook onder de 24 weken kan dus. Alleen vanaf wanneer dan?
Dat vind ik mooi nieuws, heb toen ook nog die petitie ondertekend en fijn dat ze er wat mee gedaan hebben.... Ik ga met mijn man overleggen of wij ons overleden dochtertje ook registreren. Ik zou dat zelf best willen.
vind dit heel mooi nieuws! ik kan me alleen maar voorstellen hoe het voor de ouders moet zijn dat je kind ontkent word..
Het is mij ook niet helemaal duidelijk vanaf hoeveel weken maar mijn man en ik willen dan nu (eindelijk) onze dochter alsnog registreren, afhankelijk dus vanaf wanneer het mag.
Zover ik het begrepen heb is dit naar aanleiding van de petitie eerder dit jaar en gaat hem om doodgeboren kindjes vanaf 24 weken. Maar het wetsvoorstel is nog niet aangenomen, dus kunnen we ook nog niet weten wat er precies in zal komen te staan.