Andere verloskundige na miskraam?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by olivia23, Feb 23, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. olivia23

olivia23 Niet meer actief

Dag dames, in de hoop dat het dit keer goed gaat moet ik binnenkort een vk kiezen. nu wilde ik eigenlijk een andere dan hiervoor vanwege de nare herinneringen... Er zitten voor en-nadelen aan natuurlijk. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben ?

2. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Ik heb na de MA en bbz een andere gekozen, niet omdat ze hun werk niet goed deden of nare opmerkingen hebben gemaakt. Bij mij was t meer omdat ze in de andere praktijk standaard een echo met 8w maken en ik dat toch wel heel prettig vond. En ook een stukje bijgeloof :)

3. Angeliique

Angeliique Actief lid

Apr 3, 2013
    124
    0
    0
    Studeert Media en Entertainment Management
    ZH
    Hallo! Ik heb ook gelijk een ander gekozen, maar dat komt omdat ik persoonlijk vind dat ze niet kundig genoeg waren. Ik zag zelf namelijk al dat het niet goed zat voordat ik de miskraan kreeg dan zij en ze geloofde me allemaal niet.. nu zit ik bij een gynaecoloog in t ziekenhuis en daar ben ik veel geruster op.
    succes met je keuze!

4. Tacita

Tacita Fanatiek lid

Oct 20, 2014
    1,365
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb ook onlangs een miskraam gehad en wij hebben al wel besloten de volgende keer weer naar dezelfde praktijk te gaan. Ik heb daar alle drie de vks gesproken, met eentje de intake en 1e echo (bij ons ook standaard met 7 weken) gedaan. Daarna vanaf dat ik klachten kreeg een aantal weken opgevolgd door een andere. Heb haar begeleiding als heel prettig ervaren. Ze heeft meerdere echo's gemaakt vanaf het moment dat ik bloedverlies had. Heeft ook geregeld belafspraken gemaakt en kon ook altijd zelf bellen als er iets was. En (of ik het wil is een tweede) ze heeft aangeboden om bij een volgende zwangerschap desnoods elke week te controleren of alles goed gaat. Dat geeft mij wel het gevoel dat ze weet hoe groot die onzekerheid is en ons daarin tegemoet komt.
    Maar herken in je verhaal wat meer mensen schrijven; de begeleiding bij een miskraam word zeker niet door iedereen als goed en prettig ervaren. Dus als je het gevoel hebt dat je ergens anders beter op je plaats zou zijn, zou ik daar zeker voor gaan! Het is niet niks en je moet wel de begeleiding en steun krijgen die je o dat moment hard nodig hebt!

5. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Ik denk dat je het beste op je gevoel af kunt gaan.
    Als jij het geen prettig idee vind zoek je een ander :)

Het maakt in mijn ogen niet zoveel uit zolang maar je aan de nieuwe vertelt dat je vorige keer een miskraam hebt gehad.
    Dat is wel belangrijk.

Share This Page