precies als jullie er samen klaar voor zijn moet je er voor gaan nu moet ik wel zeggen dat ik jong was maar dat me man wel ouder als ik was en graag voor zijn 30ste papa wilde worden we hadden toen net alles op de rit en zijn er voor gegaan met alle nare reacties van famillie en vrienden maar daar moet je je eigen echt niks van aantrekken hoor suc6 en ik hoop dat het snel raak is voor je
hey, Ik zie dat er best veel rond deze leeftijd bezig zijn voor kind. Ik ben nu ook gestopt met pil. Ik ben ook 20 bijna 21. Kinderwens is gewoon te groot en we willen echt graag een kind. Voor iedereen die bezig zijn veel succes gewenst
wij zijn nu precies een jaar bezig om zwanger te worden (oktober 2006) en helaas is het nog steeds niet raak maar het komt er binnenkort aan hoop ik.. mijn vriend is ook 8 jaar ouder als mij en wil graag voor zijn 30ste papa worden.. dus we zijn heel erg benieuwd hoelang het nog gaat duren allemaal maar ik vind als je het allemaal kan redden met geld enz dat het zeker geen probleem is ! groetjes schatje1
Ik had op mijn 17e al een sterke aanwezige kinderwens, en heb nu 2mnd geleden besloten om BAM moeder te worden. IK zelf vind je niet te jong, vroeger waren veel vrouwen al in begin 20 al moeder. nu is het vaak veel later ivm werk carriere of de finacien. Succes verder. XXX Gusam
ik raakte zwanger op mijn 18e,niet elemaal de bedoeling maar we zijn erg blij met ons ontzettend mooie ventje,momenteel zijn wij 20,hij werkt en studeert,ik ben huismoeder en we proberen weer zwanger te worden! je bent baas over je eigen leven meid,voelt het goed dan voelt het goed en moet je ervoor gaan!
Hoe oud is jou zoontje nu dan als ik vragen mag? Ik was ook zwanger toen ik 18 was zeer gewenst en ook wel de bedoeling. Nu proberen we eigelijk alweer 9 maanden voor een tweede kindje alleen wil dat nog niet helemaal lukken Maar we wachten geduldig af onze tijd komt wel zeg ik altijd! Maar meid als jou gevoel zegt dat je het kindje een goed leven kan geven zou ik gewoon me geboel volgen!
Ik was 20 toen ik ging trouwen en ik ben op m'n 20e ook gestopt met de pil, vier maanden na ons trouwen. Er zijn hier veel meiden die nog jonger zijn of nog jonger waren toen ze hun eerste kindje kregen. Belangrijk is dat jullie je realiseren dat een kindje niet alleen leuk is, maar ook veel 'ongemakken' met zich mee brengt. Kunnen en willen jullie dat opbrengen ervoor? En een tweede, even belangrijk punt: zorg dat je een kindje een stabiele basis te bieden hebt. Een stabiele relatie (= een levenslange stabiele relatie, maak dus eerst een definitieve keuze voor elkaar), een voldoende inkomen en één van tweeen het liefst een vaste baan, een huisje/babykamer, enz. enz...
ik was 17 toen ik er achtet kwam dat ik al 8 weken zwanger was dwars door de pil heen ik was net 18 toen mijn dochter geboren werd en nu ben ik 21 en mijn vriend is nu 26 en het gaat heel goed we zijn nu bezig voor een 2de! het was een klein ongelukje maar we waren er zo blij mee en alles komt toch wel goed als je er maar alle 2 voor gaat groetjes...
jij bent zelf de enige die kan bepalen voor jezelf of de tijd er rijp voor is. wij kunnen alleen onze mening geven. ik vind zelf niet dat je te jong bent. ik juich het zelfs wel toe, want ik vind dat de gemiddelde leeftijd weer naar beneden moet. ik vind namelijk ook dat mensen te lang wachten (omdat ze carierre willen maken bijv.) en dan komen ze er nog eens achter dat het niet zo makkelijk gaat en dan misschien in de mmm terechtkomen. gelukkig voor hun komt het dan alsnog vaak wel goed. dus kortom volg je eigen gevoel, je weet het zelf het beste. succes
Ikzelf wil ook heel erg graag een kleintje. Alleen ik heb net een nieuwe baan, en in maart wordt besloten of dat verlengd wordt met een jaarcontract. Ik stel het al langer dan een jaar uit en eigenlijk wil ik gewoon in januari stoppen met de pil. wie weet hoelang het gaat duren :-S. Maar mijn vriend is het daar helaas niet mee eens, dus dat wordt nog even wachten. Maar ik vind 20 jaar niet te jong. Ikzelf ben ook 20. Wel vind ik dat je er goed over na moet denken, en er volwassen mee om moet gaan! Een kind heeft meer nodig dan alleen liefde..
Ik ben wel al bijna 22 dus dat is niet zo jong als jij bent maar ook wij proberen voor een kindje! Veel mensen vinden dit vroeg maar ja je weet immers ook niet hoelang het zal duren he
Helemaal eens met Maudmorris over die gemiddelde leeftijd die naar beneden moet. Als 't dan niet direct lukt hoef je ook niet direct in de stress te schieten omdat je biologische klokje doortikt. Als je dan eerst twee jaar gewoon probeert bijv. heb je daarna nog tijd genoeg om de mmm in te gaan.
ik was 15 bij mijn eerste zoon, nu proberen we alweer een jaar voor een tweede kindje, ik zou het doen
wow lieve mama 15 vind ik wel heel erg jong!maja hoe is dat gegaan wie heeft je meegeholpen?zal niet makkelijk geweest zijn,t was al erg moeilijk op mijn 19e...
hallo dames, Op ongeveer 24 jaar is de vrouw op zijn vruchtbaarst, dus 20 is eigenlijk nog vrij jong. Op je 15de of 17de bewust voor een kind kiezen daar geloof ik niet in. Op die leeftijd ben je nog niet in staat om de gevolgen van je keuze te overzien. De leeftijdsgrens van vrouwen die zwanger zijn te verlagen vindt ik een goed idee, maar er zijn grenzen. Je kan ook wel van het ene uiterste (heel oud) naar het andere uiterste (heel jong) gaan.
ik moet zeggen dat ik het aan de ene kant met e eens ben,aan de andere kant vind ik dat elke jonge moeder eerst het voordeel van de twijfel moet krijgen...ik ken errug veel meiden die rond hun 18e zwanger zijn geraakt en 3 op de 4 doen het erg goed als moeder,ikzelf ook al zeg ik het zelf.15 vind ik ook echt te jong...maar dat wil niet zeggen dat lievemama het niet kan,of niet van har kindje houd,....uiteindeijk is zij ook gewoon moeder..
hoi meid Ik ben 19 en zwanger, dus ik snap niet waarom jij te jong zou zijn. Als jij alles op orde hebt en er een kindje kan komen, waarom niet? Ik heb ook altijd een kinderwens gehad, maar wij hebben gewacht tot we eigen huis en alles hadden, en nu alles is orde is kan de kleine komen. En mensen die zeuren omdat je zo jong zou zijn (ik ken het) probeer het je niet aan te trekken. Het is jullie leven en jullie keuze en als jullie denken dat jullie het kunnen redden dan zou ik dat gewoon doen. Liefs