20 kg afvallen, wie doet ermee?

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door mamatje77, 15 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tinkerbel1984

Tinkerbel1984 Niet meer actief

Oeh dat is een goeie, een mooi zittende spijkerbroek is idd echt heerlijk :D Ik moet / mag een hele nieuwe garderobe gaan uitzoeken bij mijn streefgewicht haha, maar ja dat moet dan ook wel ;)

Verder wil ik als ik op de helft ben een tattoo met de namen van mijn kindjes, of de letters :) Moet alleen even kijken wanneer ik op de helft ben want we gaan eind augustus op vakantie. Wel een goed idee om de motivatie te houden, probleem bij mij is dat ik bij beloning gelijk in de vorm van eten denk :D:)

2. Orwen

Orwen Actief lid

23 feb 2009
    397
    1
    0
    Ja precies! Een broek die helemaal goed zit en waarbij er geen buik of lovehandles te zien zijn!

3. mamatje77

mamatje77 Fanatiek lid

14 aug 2008
    3.050
    1
    0
    hai dames,
    wat gaan jullie goed!
    zou het echt niet weten qua schema....
    vanmorgen baalde ik echt heel erg, had me gisteren er goed aan gehouden, op me werk veel gewandeld, in de avond met zoonlief gevoetbalt...alleen vanmorgen gaf de weegschaal hetzelfde als gisteren aan....
    ben benieuwd wat ie morgen doet.......

4. Orwen

Orwen Actief lid

23 feb 2009
    397
    1
    0
    @mamatje: Als ik je een tip mag geven: niet iedere dag wegen. Wat je morgenochtend weegt is zeker niet alleen afhankelijk van wat je vandaag gedaan hebt. Het geeft een veel constanter beeld als je je eens per week op hetzelfde tijdstip weegt. Dan is het ook veel waarschijnlijker dat je niet teleurgesteld raakt en dat je dus ook veel gemotiveerder bent.

5. mamatje77

mamatje77 Fanatiek lid

14 aug 2008
    3.050
    1
    0
    goeiemorgen dames,
    ikke hier weer blij er is nu 2.1 kg eraf!!
    orwen, ja ik weet het dat 1 keer per week wegen beter is....denk dat ik dat ook maar ga doen!

ga nu naar me werk!
    dag dag!

liefs van mamatje

6. Tinkerbel1984

Morning :D

Joehoeee vanmorgen woog ik 95.5 dus ik ben gewoon al 4 kilo kwijt vanaf maandag :$8)

Nu snel weer door, zijn erg druk vandaag! Vanmiddag kraamfeest van Mees en vanavond mijn eerste avond op stap in 10 maanden :D

Morgen kom ik weer even reageren!

Liefs XXX

7. Orwen

Orwen Actief lid

23 feb 2009
    397
    1
    0
    @mamatje en tinkerbel: Goed bezig, hoor! Vinden jullie het ook goed vol te houden?

@hier: ik woog gisterochtend 76,7 kg, dus in vier dagen tijd is er 1,3 kg af! Superblij mee! Nog 0,7 kg en ik mag mijn eerste kadootje hebben. Al ben ik er nog niet uit wat dat wordt...

8. mamatje77

mamatje77 Fanatiek lid

14 aug 2008
    3.050
    1
    0
    Hai damesssss,

Gaat hier echt goed heh met ons allen!!
    Hier al 2.6 kg eraf vanaf maandag!!
    Alleen moet ik me as maandag heel erg goed gaan houden....
    Dan ben ik namelijk jarig!!

Liefs van mamatje

9. jongmam

jongmam Bekend lid

17 jul 2009
    816
    177
    43
    Vrouw
    Verzorgende-IG
    ik wil ook meedoen
    maar ik geef borstvoeding en mag dus niet meer dan 500 gram per week afvallen
    ik ben vooral heel sportief bezig en let goed op wat ik eet
    hebben jullie tips om het vol te houden want ik zondig wel vaak:D

10. Orwen

Orwen Actief lid

23 feb 2009
    397
    1
    0
    @mamatje: Oei, op je verjaardag mag je eigenlijk alles, vind ik. Je bent maar een keer per jaar jarig, he? Maar het vervelende is natuurlijk wel dat je die week dan misschien niet erg afvalt, of zelfs aankomt. En je moet de volgende dag wel direct weer de draad oppakken. Heb je al bedacht wat je gaat doen op je verjaardag qua dieet?

@jongmam: Welkom! Gelukkig val je door borstvoeding te geven ook behoorlijk af, en vanzelf! Linnie geeft ook borstvoeding en daar gaat het best goed, volgens mij. Tips om het vol te houden? Tja, ik heb dus een paar 'kadootjes' voor mezelf in gedachten bij iedere twee kilo die eraf zijn

@tinkerbel: Bij beloningen denk ik ook altijd aan eten! :D Maar, het moet gezegd, een goed zittende spijkerbroek is ook leuk ;)

11. mamatje77

mamatje77 Fanatiek lid

14 aug 2008
    3.050
    1
    0
    Hoi dames,

Jongmam, welkom hier!!
    Tips...Nou je kunt als je trek hebt in iets water drinken of een stuk groente eten zoals rauwe wortel, komkommer ed.

Hoe is het met de andere dames?
    Vrijdag had ik taarten gemaakt voor op me werk en ik heb er niets maar dan ook niets van gesnoept, gisteren waren we in de stad er was ook markt, me man en me zoontje hadden een grote warme stroopwafel gegeten daar op de markt, ik heb helemaal niets geen hapje genomen. Moet zeggen dat ik dit heel erg knap van me zelf vind, want meestal bezwijk ik er voor. Voel me wel goed sinds ik dit doe. Voel me veel beter en ook minder moe ed.
    En ja vanmorgen kon ik het toch niet laten...maar heb toch weer op de weegschaal gestaan. Maar er zat zelfs 0,5 bij. Snap er echt helemaal niets meer van. Hou me precies er aan.

Wat betreft me verjaardag....Voor dinsdag staat er nasi, maar ga dus de maandag en de dinsdag omgooien.
    Verder boeit het me niet heel erg eigenlijk haha, op een of andere manier heb ik er nu niet zo veel moeite meer mee.

Maarre voor diegene die op het forum kunnen komen van het Sonja Bakker dieet. Zouden jullie daar eens kunnen kijken of kunnen vragen of hoe het kan komen dat wanneer je je precies aan het dieet houd en je niet afvalt waardoor dat kan komen. En wat er aan te doen is. Of dat je bijv. niet afvalt maar wel centimeters kan verliezen?

Zet hem op heh dames!!

Liefs van mamatje

12. Orwen

Orwen Actief lid

23 feb 2009
    397
    1
    0
    @mamatje: Erg goed van je, dat je je zo precies aan het menu houdt en niet smokkelt, inderdaad!
    Over het niet iedere dag op de weegschaal staan: Dit voorkomt dat je denkt dat je niet afvalt, terwijl het wel zo is. Door verschillende omstandigheden (vocht vasthouden, hormonen, halfvolle blaas of darmen) kun je zo tot wel een kilo meer of minder wegen iedere dag. Dit is niet een reëel beeld van hoe zwaar je bent en of je afvalt of niet! Omdat het zo kan fluctueren, is het echt verstandiger om niet iedere dag op de weegschaal te gaan staan, maar iedere week op dezelfde dag om ongeveer hetzelfde tijdtip ('s ochtends na de wc, voor het ontbijt). Je zult zien dat je dan vrijwel iedere week wel afvalt. Ook al lijkt het of er nu een halve kilo bij zit sinds gisteren, ik durf te wedden dat je over de afgelopen week genomen, en over volgende week, gewoon afvalt/bent afgevallen.
    Iedere dag wegen geeft gewoon echt een vertekend beeld. Niet doen.

13. jongmam

jongmam Bekend lid

17 jul 2009
    816
    177
    43
    Vrouw
    Verzorgende-IG
    hallo dames
    nou ik ga echt proberen om minder vaak te zondigen (zal me wel lukken denk ik(A) ) laatst dat ik heb gewogen woog ik 83 kilo toen was ik al 2 kilo afgevallen maar die 2 kilo's zitten er zeker weer bij althans dat denk ik 65 kilo is mijn streefgewicht
    maar eerst wil ik 75 kilo bereiken
    ik moet vooral veel in beweging zijn ben ik eigenlijk al met een baby van 2 maanden in huis
    ik ga volgende week pas weer wegen want nu durf ik het niet aan

14. Tinkerbel1984

Hey meiden :)

Zo het kraamfeest en het avondje stappen was super, vandaag het dieet gewoon weer streng opgepakt 8)

Ben de eerste week 4,1 kilo kwijt geraakt, dus dat is erg hard gegaan :D Als het zo blijft gaan ben ik in 5 weken op mijn streef :p Haha nee hoor, dat gaat niet gebeuren, maar het is wel lekker dat het eraf is.

Vandaag hou ik superveel vocht vast, beetje balen dus :( Heb al 6 flesjes water op maar heb pas 1 keer moeten plassen, dus dat zegt wel genoeg denk... Ach we wachten de avond en nacht af, het zal er heus een keer uitkomen :D

Succes weer deze week, de kids liggen op bed dus ik ga nog even van mijn rust genieten ;)

XXX

15. mamatje77

mamatje77 Fanatiek lid

14 aug 2008
    3.050
    1
    0
    hai dames,
    tinkerbel, fijn dat het kraamfeest geslaagd was!
    mijn verjaardag was ook gezellig!
    tot morgen!
    liefs mamatje

16. Tinkerbel1984

Goeiemorgen!

Nou vanmorgen was er een kilo aan :$ Maar dat dacht ik al, hou echt veel vocht vast sinds gisteren :( Vandaag dus weer een lange wandeling maken en heel veel water drinken, vaak helpt dat. En dan maar hopen dat het er morgen weer af is :p

17. Orwen

Orwen Actief lid

23 feb 2009
    397
    1
    0
    @jongmam: Het lukt je vast. Veel succes!

@tinkerbel: Fijn dat je feest leuk was! Knap ook dat je je dieet gewoon weer oppakt. Ik vind dat vaak het moeilijkste. Misschien dat je dat vocht ook vasthoudt door de alcohol? Of heb je toch niet gedronken?

@mamatje: Ja, fijne verjaardag gehad? Nog gezondigd of heb je je keurig aan je menu gehouden?

@hier: Alles prima. Heb echt weer veel moed om door te gaan. Dat is wel eens anders geweest. Maar ik heb ook het idee dat het goed gaat. Sommige kleren lijken alweer beter te zitten dan twee weken geleden. Maar dat zal haast wel inbeelding zijn. Hoe dan ook ben ik er blij mee! Zin om te wegen, vrijdag! Moest me echt inhouden om gister niet al op de weegschaal te gaan staan. (Maar ja, ik kan moeilijk mijn eigen goede raad niet opvolgen, toch?)

18. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

4 mei 2010
    2.003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    Hoi, mag ik ook met jullie meekletsen?
    Ik merk dat ik niet zo goed alleen kan afvallen; dan gaat er stiekem toch steeds weer teveel in en dan geef ik het weer op.:(
    Hoe lang ik mee kan doen, weet ik niet want we willen ook heel graag een kleine beeb. Maar tot mijn ei kan ik natuurlijk zo streng lijnen als ik wil en als ik dan daarna iets minder streng doe (gezond, maar wel opletten) en vooral de extra'tjes (!!!!!) laat staan... Dan hoop ik dat toch een heel eind kom:)
    (Ik zit nu trouwens op dag 4 van mijn cyclus, nog ruim een week voor mijn eisprong)

19. Orwen

Orwen Actief lid

23 feb 2009
    397
    1
    0
    @Twijfel: Welkom! Natuurlijk kun je meedoen! Wij kletsen hier ook nog maar net. Spannend dat jullie bezig zijn voor een kleine! Nog maar kort, of al wat langer? Ik weet natuurlijk niet hoe zwaar je bent, maar soms kan het de vruchtbaarheid verhogen als je een beetje afvalt.
    Veel succes in elk geval; ik merk dat dit topic flink helpt qua motivatie!

20. mamatje77

mamatje77 Fanatiek lid

14 aug 2008
    3.050
    1
    0
    Hai dames,

Moet zeggen had me vrij veel ingehouden op me verjaardag....alleen de weegschaal zei wat anders. daar baal ik weer enorm van maar ja. Vandaag weer veel water gedronken, me aan me schema gehouden en veel gelopen op me werk. Wilde ik net boodschappen doen voor het avond eten, hadden ze het niet wat ik moest gaan eten. Heb dus voor de mannen wat anders gehaald en voor mezelf een maaltijdsalade, kan wel veel groenvoer gebruiken...vorige week had ik ook 2 dagen dat ik niet meer naaar het toitet kon gaan, dus meer rauwkost eten denk ik.

Twijfel , welkom hier!!

Orwen, hou je netjes vol om niet op de weegschaal te gaan staan en wat goed dat je kleding al wat ruimer lijkt te zitten!!

Tinkerbel, balen is dat heh heb je zo je best gedaan en zit er 1 kg aan, hopelijk is ie er snel weer van af!!

Sterkte weer dames!!
    Tot morgen!!

Liefs van mamatje

Deel Deze Pagina