20 kg afvallen, wie doet ermee?

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door mamatje77, 15 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blondy

Blondy Actief lid

26 jun 2010
    426
    0
    16
    Noord-Brabant
    Vier dagen feest, toe maar! ;)
    Das handig, twee in een. Wat zijn de voordelen van het Atkins dieet?

Suikers is inderdaad de hoofdoorzaak ja, was verslaafd aan cola.
    Is denk ik ook mentaal een knop omzetten, net als met stoppen met roken.

2. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

4 mei 2010
    2.003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    Hoi allemaal, ben ook weer even hier. Ik had een aangename verrassing op de weegschaal; ondanks de heftige emoties en hormoonschommelingen niets aangekomen! Kijk het is dan wel geen afvallen, maar heb een aardige stevige dip gehad en had echt verwacht dat er weer een paar kilo aan zouden zitten.
    Ik vind het een goed idee om 1 keer per week bij te houden hoe het gaat. Misschien kunnen we daar een lijstje van maken? Bijv:

gewicht afgevallen nog te gaan
    Twijfel: 85 kg 5 kg 15 kg
    Blondy:
    Tinkerbel:
    linnie:

Als jullie een ander idee hebben, maakt mij niet uit. Ik zit niet iedere dag meer op zp omdat ik het hele gebeuren rond zwanger raken los moet laten en als ik hier iedere dag kom, wordt het een obsessie. Maar een paar keer per week, gaat zeker lukken. :)
    Succes allemaal.

3. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

4 mei 2010
    2.003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    Hmm, hij bewaart het schema niet zoals ik zou willen... :(

4. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

4 mei 2010
    2.003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    Eens kijken of dit lukt...

Nee dus; ik had in word een tabel gemaakt, maar helaas...
    Er is hier vast iemand die daar handiger in is. ;)

5. Blondy

Blondy Actief lid

26 jun 2010
    426
    0
    16
    Noord-Brabant
    Goed idee twijfel! Ik zal eens een poging wagen:

Naam, Gewicht, Afgevallen, Nog te gaan
    Twijfel: 85 kg, 5 kg, 15 kg
    Blondy: 95 kg, 3 kg, 17 kg
    Tinkerbel:
    Linnie:

Zo kunnen we iedere maandag (bijvoorbeeld) de aantallen aanpassen.

6. Blondy

Blondy Actief lid

26 jun 2010
    426
    0
    16
    Noord-Brabant
    Hij doet inderdaad niet wat wij willen...

7. trubbel

trubbel Actief lid

19 jan 2010
    419
    0
    0
    NULL
    Eindhoven (vlakbij)
    Hoi dames, tijdje niet meer geweest. Maar was wel begonnen met cambridge dieet, t soyaslim plan, dat is n onderdeel ervan. Ben in 3 weken 7,1 kilo kwijt geraakt. En nu gestopt want ben zwanger, maar na de zwangerschap weer beginnen hoor.

8. Tinkerbel1984

Tinkerbel1984 Niet meer actief

Trubbel: Gefeliciteerd meis :D Dat is nog eens een goeie reden om te stoppen met lijnen ;)

Ook even het lijstje bijwerken :)

Tinkerbel: 88,1 11,4 kg 13,1 kg
    Linnie:

De schade viel ontzettend mee moet ik zeggen, 6 onsjes aangekomen dus ik ben allang blij :D Nu gewoon weer doorgaan, gelukkig heb ik de motivatie gelijk weer terug, dit keer is echt de knop om 8)

9. Blondy

Blondy Actief lid

26 jun 2010
    426
    0
    16
    Noord-Brabant
    Trubbel gefeliciteerd, dat is goed nieuws! :D
    Tinkerbel, dat valt inderdaad mee. Lekker toch? :D

Wat vinden jullie het lastigste deel van de dag? Voor mij is dat de avond. Voor de tv/na het sporten wil ik altijd gaan snacken..:(
    En dan is het moeilijk weerstaan.

10. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Heyhey
    Ik was op zoek naar een clubje over afvallen en kwam deze tegen.. nu moet ik echter wel meer dan de 20 kilo afvallen... Maar wil het er toch aan wagen om mee te kletsen als jullie het goed vinden?

11. Blondy

Blondy Actief lid

26 jun 2010
    426
    0
    16
    Noord-Brabant
    Welkom Beertje! We zetten je op het lijstje erbij.

Ik moet eigenlijk ook meer dan 20 kilo kwijt hoor, maar je moet ergens beginnen. Dus klets lekker mee!

12. Blondy

Blondy Actief lid

26 jun 2010
    426
    0
    16
    Noord-Brabant
    Update:

Tinkerbel: 88,1 11,4 kg 13,1 kg
    Linnie:
    Beertje:

13. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Hey hey , bedankt!
    Ik weet niet precies hoeveel ik er kwijt moet... ik ben echt veel te zwaar.. ik wil beginnen met de stap van 10 kilo , omdat ik dan gemotiveerd blijf.
    Daarna wil ik een aantal dingen gaan aanpassen in t dieet om vervolgens weer 10 kilo of misschien dan wel meet kwijt te raken.

Mijn gewicht was 132.6 Inmiddels ben ik terug naar 128.3.
    Zal eens kijken of ik het lijstje een beetje goed erop krijg.

14. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    _Naam _ Gewicht __ Afgevallen __ Nog te gaan
    Twijfel:__ 85 kg ____ 5 kg ____, 15 kg
    Blondy:__ 95 kg ____ 3 kg ____,17 kg
    Tinkerbel:_88,1 ___ 11,4 kg __,13,1 kg
    Beertje: __132.6 ___4.3 kg ____, ...
    Linnie:

Weet niet of jullie t zo wat vinden hoor , maar met de streepjes ertussen lijkt het iets overzichtelijker vind ik?
    Haal maar weg als t niet bevalt ;)

Ik ben eigenlijk pas sinds kort weer bezig , meer eten , want ik at maar 1/2 keer per dag.. en vooral mijn geliefde cola laten staan.
    Meer bewegen , veel water drinken etc. Vooralsnog gaat het heel goed. Ben eergister pas begonnen dus t resultaat mag er al wezen.
    Waar ik tegenaan loop is avond eten.. hebben jullie daar wat tips voor??

Groetjes

15. Blondy

Blondy Actief lid

26 jun 2010
    426
    0
    16
    Noord-Brabant
    Ik snap wat je bedoelt met geliefde cola! Is ook mijn lievelingsdrankje. Ik kon zo een fles per avond leegtutten..

Ik heb mezelf voorgehouden dat ik de hele dag erop let, en dan bij het avondeten gewoon een maaltijd kan eten wat we normaal ook hebben. Maar dan wel zonder al te veel sausjes en andere vette aanvullingen. Dus wel een goede, gezonde hollandse maaltijd met vlees. Het moet natuurlijk wel vol te houden zijn.

Verder begin ik de dag met een beetje cruesli met yochurt (weet nooit hoe je dat schrijft). Hoef je niet veel van te eten en het vult als een gek!
    Dan bij de lunch twee bruine boterhammen met mager beleg. En dan het avondeten met een magere vruchtenyochurtje na. Tussendoor veel water en karvan cevitam. Dit omdat ik alleen water drinken de hele dag niet volhou. Drink namelijk geen thee en koffie..

En dan probeer ik 's avonds niets meer te nemen en das moeilijk. Dus dan maar wat fruit of een raketje als het warm, daar zit eigenlijk heel weinig in.

Het is een heel verhaal geworden!

16. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Hehe ja dankje! Alle tips zijn natuurlijk welkom ;)
    Yoghurt is het geloof ik (je zat in de buurt!)

Ik heb als tussendoor drinken karnemelk (vind ik heerlijk bij de boterham) en light sapje , moet zeggen dat ik in 2 dagen tijd pas 2 glazen op heb , verder drink ik water. Heb nu ook weer gehoord dat teveel water niet goed is dus dat ga ik straks eens opzoeken.
    Verder begin ik met 2/3 boterhammen sochtends , dan samen met Uk een stuk fruit , 2/3 boterhammen met lunch (ligt eraan hoeveel ik sochtends heb gehad kom uit op 5 boterhammen per dag) dan smiddags als tussendoortje nog een stuk fruit en avondeten.
    Ik heb vandaag nog geen honger gehad , maar we zijn veel wezen fietsen. Ook bij gebrek aan ideeen hebben we maar gewoon brood gegeten.. morgen weer een fatsoenlijke maaltijd hihi.

17. Tinkerbel1984

Joehoe :)

De schema's zien er goed uit dames, maar een paar tips:

Magere yoghurt of vla is perfect 's morgens, pas op met cruesli! Sommige zijn echt heel vet namelijk, even vergelijken dus ;)

Boterhammen zijn prima, maar 's morgens 2 a 3 boterhammen EN 's middags 2 a 3 boterhammen is erg veel helaas :) Als je 's morgens EN 's middags brood wilt eten, dan het beste 'smorgens 1 boterham en 's middags 2 :) Maar liever 1 maaltijd vervangen door magere yoghurt of crackers :)

Let op met dingen als karvan cevitan, als je niet van alleen water houdt kan je het beste een light siroop zoeken, anders doe je al die moeite voor niks ;)

Na het eten een mager toetje of fruit is prima, maar wat je het best kan doen is ong 1,5 uur na je diner pas het toetje eten :) Dat verteerd een stuk beter PLUS dat je dan 's avonds nog een tussendoortje hebt :)

Ik wil niet betweterig overkomen hoor :) Maar deze tips kreeg ik van de dietiste :)

18. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Oh fijn , heb ik zeker wat aan.
    Ik ben pas bij de obesitas kliniek geweest , daar heb ik een schema overhandigd en daar stonden "maar" 3 boterhammen op , ik kreeg constant te horen dat ik te weinig at......
    Dus aan de hand daarvan ben ik naar 5 gegaan..

Dus dan zal ik de ochtend vervangen met crackers (volgens haar was dat niet genoeg , en kreeg ik daar die honger van.. was ook een dietiste hihi)..
    Gedoe.. ik ga morgen een verwijzing halen voor de dietiste hier :) Toch bedankt voor de tips!

19. Blondy

Blondy Actief lid

26 jun 2010
    426
    0
    16
    Noord-Brabant
    Bedankt voor de tips inderdaad. Je komt zeker niet betweterig over hoor! We zijn hier toch om tips met elkaar te delen?

Ik zal zeker als de fles KC leeg is een lightversie halen.
    En dat van die cruesli klopt inderdaad. Ik heb de pakken staan vergelijken in de winkel! Dus die met chocola viel helaas af, haha!

20. Tinkerbel1984

Jeah was vanmorgen weer flink afgevallen, weegschaal stond op 86.9 :D Ben dus al 12,6 kilo kwijt 8) Maar ach, wil naar de 75 kilo dus mag nog wel even door ;)

Deel Deze Pagina