20+ kg afvallen

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door kokjes, 7 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Die drang is bij mij nu na een week wel weg, maar ik weet dat ik ook weer zo kan doorslaan.
     
  2. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dat is wel balen inderdaad.... eet je wel genoeg? Misschien houd je vocht vast? Voel je je verder wel veel beter? Dat is ook wat waard natuurlijk. Ik hang de afgelopen dagen ook wat stil maar voel me zoveel beter dan als ik veel teveel snoep.
     
  3. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Welkom! (als je hier blijft ipv de facebook groep dan ;))
     
  4. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.973
    7.903
    113
    Vrouw
    Ik had het idee dat ik echt heel veel at. In de ochtend 200ml volle Griekse yoghurt, 90 gram cruslie (dus een bom van een ontbijt). Smiddags twee kleine wraps met rauwkost, yoghonaise en serumie. Handje rozijnen notenmix en aardbeien tussendoor. En savonds aardappels, groente en vlees.

    Ik heb nog 2 bolletjes toegevoegd omdat ik anders plat ging. (ik geef nog bv). Eens in de twee dagen probeer ik tussen de 1000 en 1250 cal extra te verbranden met bewegen.

    Ik voel mij goed op de bewegingsdagen. De rustdag zit alles vast en voel ik mij bagger.

    Fijn dat jij je beter voelt. Jij was ook al sportief toch voor dit topic starte?

    Ik geef trouwens ook de voorkeur aan dit topic ipv fb. Misschien later als we al een tijdje actief zijn en vast zijn qua leden.
     
  5. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Anders eens een keertje uitrekenen op hoeveel calorieën je uitkomt? Als je op 1500 uitkomt en je verbrand er 1000 extra met fietsen dan eet je veel te weinig. Maar dat zou je dus een keertje moeten uitrekenen.

    Ja ik bewoog altijd al veel, bij mij zit het echt in het snoepen. Maar ik voel me zoveel beter als ik niet snoep, ben niet zo moe en uitgeblust, dat is echt fijn. Wel heel druk met werken en de kinderen onderbrengen nu in de vakantie (oudste vandaag bij een vriendin, jongste bij opa en oma) en de verzorgpony en het huishouden gaan gewoon door. Oudste was van het weekend ziek, ik ook 1,5 dag niet lekker met hoofdpijn, maar ondanks alles voel ik me vrij fit omdat ik wel gezond eet. Alleen in de avond neem ik een koekje en/of een klein stukje chocola.
    Nu hopelijk snel onder de 90! Hang nu een paar dagen rond de 90,7, maar weet ook dat er straks opeens een kilo af kan zijn.
     
  6. joan1984

    joan1984 Fanatiek lid

    14 dec 2010
    1.641
    164
    63
    Ik blijf ook liever hier praten.

    Ik heb hier niet echt last van eetbuien. Probeer regelmatig te eten en dan gezonde varianten. Ik sport drie keer in de week en voel me ook goed. Lijkt me heel naar als je je zo moe voelt. Is dit zo sinds je bent begonnen met afvallen of al langer? Misschien anders naar de huisarts? Borstvoeding geven kost natuurlijk ook veel energie.

    Hier gaat het opletten goed. Weekend wel gezondigd maar dit had ik ingecalculeerd. Zaterdag Wijntjes en zondag gebakje op mijn vaders verjaardag.

    Snoopy, ja lekker zo de vakantie he. Geeft jou dus wat extra regelwerk. Hier heb ik dat juist wat minder. Werkdagen gaan ze gewoon naar oppas of opa en oma. En nu geen sport ook, geen broodtrommels ed. Heerlijk rustig, hi. Alleen voor de baby nog tas inpakken.

    Gaan jullie nog op vakantie? Las ig al iemand naar Frankrijk met stokbrood. Dat is echt heerlijk idd. Wij gaan naar Kroatië. Hoop vis te kunnen kiezen en ontbijt en lunch niet te zwaar. Maar ja, die avonden idd net drankje erbij en wat lekkers. Zal ik toch op willen letten. Maar of dat in de praktijk ook gaat lukken.
     
  7. indy90

    indy90 Fanatiek lid

    21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Wij gaan naar Sardinië. Wel pas eind augustus. Dan ga ik wel een beetje cheaten want ik ben echt dol op de Italiaanse keuken.
     
  8. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ingecalculeerd zondigen is helemaal prima :). Ik zondig zo elke dag een beetje, maar allemaal ingecalculeerd. Ik hoop op deze manier niet ineens door te gaan slaan.
    Het regelwerk hier in de vakantie komt vooral doordat de oudste van alles met vriendinnen plant. Zit ook vooral in mijn hoofd hoor, de drukte ;). Sporten van de oudste liep hier nog een weekje door. Verzorgpony loopt zolang we thuis zijn ook door. Normaal is het altijd maandag bso en dinsdag opa en oma. Maar oudste plant dan weer een logeerpartijtje van maandag op dinsdag, dan wil ze niet dat haar zusje alleen naar de bso moet (vindt zusje niet leuk dus heel lief van grote zus :)), dus opa en oma weer regelen. Maar ik vind het sneu dat de jongste dan nooit afspreekt, dus geregeld dat ze 'a midsags bij een vriendinnetje kan spelen (opa en oma hebben haar daar naartoe gebracht). En zo is er elke week wel weer een afspraak met een vriendin (van de oudste), moet ik op mijn werk iemand inwerken terwijl mijn eigen werk ook door blijft lopen. Maar goed, bijna weekend en niets gepland en over minder dan een week ben ik lekker 3 weken vrij :cool::D:thumup:
    Dat opletten op vakantie wil ik dit jaar wel gaan doen. Maar ja, of dat lukt is even de vraag. Ik vind het ook wel heel vermoeiend, telkens opletten. Of ik let voor mijn idee best goed op en kom alsnog 2 kilo aan, zie ik ook nog wel gebeuren.
     
  9. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij zijn een paar dagen naar Rome geweest eind april. Heb elke dag heerlijk gegeten :D
     
  10. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.973
    7.903
    113
    Vrouw
    Ja maar alles is daar ook gewoon heel lekker :D
     
    Snoopy1979 vindt dit leuk.
  11. indy90

    indy90 Fanatiek lid

    21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Heerlijk!

    Ik kan niet wachten. :cool:
     
    Snoopy1979 vindt dit leuk.
  12. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.973
    7.903
    113
    Vrouw
    Ja zou ik indd even moeten gaan noteren. Vandaag bijna 30 km gefietst dus nu even geen puf voor. Incl bv is het 1500. En vandaag 1400 cal weg gefietst en dan zit het al 1900 extra.

    Snoepte je veel suikers? Dat je veel ging schommelen?

    Druk druk druk zo te horen. Wat eet jij tijdens die drukte?

    @joan1984 ik heb mij al regelmatig laten checken. Maar ze vonden niks. Mijn vader had ms en soms werd ik daar zelf ook bang voor. Ik ben al heel lang moe. Wat wel uit mijn suikertesten (vanwege zwangerschappen) kwam is dat mijn lichaam suiker heel snel verwerkt. Mijn bloeddruk is van zichzelf laag. En mijn laatste bevalling is 7 maanden terug, tijdens de zwangerschap ook een hele lage vit D en aan het einde lage ijzer. Hopelijk word het beter zodra ik minder kilo's mee te zeulen heb, gezond eet en veel zonlicht krijg.

    Wij zijn al op vakantie geweest. Misschien gaan we na de zomervakantie nog een keer. Kroatië klinkt heerlijk :)
     
  13. joan1984

    joan1984 Fanatiek lid

    14 dec 2010
    1.641
    164
    63
    Snoopy, dat klinkt inderdaad wel druk qua regelen ja. Ha ha. Leuk dat je oudste dat allemaal zo leuk regelt en rekening houdt met haar zusje. Hier speelt mijn oudste ook vaker met vriendjes. Mijn zoontje heeft twee vriendjes waar hij graag mee speelt. Dus wat minder smaken.
    Jij wil dus ook opletten in de vakantie. Hopen dat het ons inderdaad gaat lukken.

    Indy, oei dat is inderdaad ook lekker eten. Goed om er dan gewoon van te genieten als je er zo van houd.

    Zonnestraal, goed dat je het al een aantal keer hebt laten checken. Wat naar van je vader. Is het familiar dat je bang bent dat jij het misschien ook krijgt?

    Hier gisteren weer gesport en vanavond weer. Twee dagen achter elkaar altijd omdat kickboksen alleen op de dinsdagavond is en ik dat erg leuk vind.
     
  14. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.973
    7.903
    113
    Vrouw
    Ze zijn er niet over uit of het erfelijk is. Maar ze zeggen wel dat de kans hoger ligt dan normaal. Het is niet zo hoog erfelijk als sommige ziekten. Maar veel dingen zorgen voor een triggers

    Goed bezig met sporten! Hoe lang duurt dat ongeveer?

    Ik sta op +1kg.
     
  15. joan1984

    joan1984 Fanatiek lid

    14 dec 2010
    1.641
    164
    63
    Hmmmm kan me voorstellen dat je daar soms wel wat angstig om bent, zonnestralen. En wat balen zeg dat je plus 1 staat. Had je dat verwacht of heb je erg je best gedaan? Weeg je1x per week? Want ik kan soms per dag ook zo een kilo schelen. Probeer echt de zaterdag te wegen.

    Hier tweede keer sporten achter de rug. Ik sport een uur per keer. Gewoon een les op de sportschool.
     
  16. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.973
    7.903
    113
    Vrouw
    De eerste keer dat ik woog was vorige week woensdag. Tussendoor weeg ik wel maar ik probeer die van woensdag lijdend te houden om de voortgang mee te bekijken. Ik had echt hard gewerkt. Ik heb eerder te weinig gegeten dan teveel en bijna alles wat ik at waren goede cal, enkel 200 cal de fout in gegaan met zelfgemaakte kruidnootjes. Ik hoor wel dat ik er gezonder en fitter uit zie. Hopelijk is het vocht vasthouden voor de spieren en bv en gaat het komende week lopen. Daarna zal het weer even pieken vanwege mijn cyclus.

    Hoe ging het sporten?
     
  17. joan1984

    joan1984 Fanatiek lid

    14 dec 2010
    1.641
    164
    63
    Als je goed bezig bent dan zou ik de weegschaal niet te serieus nemen idd. Kan van alles zijn waardoor je in de plus staat. Maar borstvoeding zou wel eens heel goed een reden kunnen zijn. Als je je goed voelt en lekker bezig bent dan ishet goed. Die 200 cal kruidnootjes doet het hem echt niet hoor. Moet ook af en toe kunnen, wat lekkers nemen.

    Ja sporten ging wel goed. Was wel erg zwaar. Ik vind twee dagen achter elkaar eigenlijk ook niet zo prettig. En vandaag ook weer gewerkt. Best wennen zo hoor weer dat hele ritme na mijn verlof. Onze kleine man had vannacht ook wat huilmomenten dus slecht nachtje ook. Dan zit ik toch niet helemaal goed in mijn energie. Dus meer op karakter, wahaha.
     
  18. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hoe bedoel je dat het al 1900 extra zit? Bij geen inspanning zal 1500 kcal misschien wel genoeg zijn (al vind ik het weinig met bv). Met inspanning moet je wel genoeg erbij eten. Het voordeel van sporten vind ik dat je dan wat meer mag eten ;). Maar ik ben bang dat ik snel te weinig eet. Maar twijfel ook of ik toch niet teveel eet, dus tja. Blijf nu nog steeds hangen tussen de 91,2 en 90,7, best frusterend, maar ik voel me verder wel goed. Zal zo eens plaatsen wat ik ongeveer eet en beweeg op een dag en wat jullie daarvan vinden.
    Als het druk is op het werk neem ik vaak een banaan of een pakje belvita of melkliga. Of gewoon veel te weinig. Maar probeer wel altijd mijn yoghurt met skyr en diepvriesfruit te eten en een paar boterhammen. Soms op beetje aparte tijden, dus mijn brood rond 16:00.
    Oh ik denk dat ik teveel suikers at inderdaad en kwam dan echt in een dip daarna. En overdag vaak ook. Nu ik veel minder snoep voel ik me veel beter maar mis het soms wel, het gewoon lekker snoepen.
     
  19. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Oh 2 dagen achter elkaar sporten is wel pittig! Wel goed dat je het doet, ik krijg op zich genoeg beweging maar de avonden dat ik vrij heb doe ik liever even helemaal niets ;). Na de vakantie wil ik toch het sporten wel van oppakken. Toch maar een keer in de ochtend rond 6:00, terwijl ik geen ochtendmens ben maar in de avond echt geen puf. En op vrijdagochtend of middag als de kinderen naar school zijn.
     
  20. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Kokjes, 28 jaar, 3 kindjes
    113 kg, - 0kg, doel 88kg.

    Roever, jaar, 2 kindjes(derde op komst)
    Kg, - 0kg, doel -15

    Drlb, jaar, kindjes
    Kg, -0kg, doel - 30kg

    1981mama, 38 jaar, 2 kindjes
    119kg, -0kg, doel - 30kg

    Zonnestralen, 30 jaar
    107kg maat 50, - 0kg, doel 85 kg maat 44

    Snoopy1979, 39 jaar, 2 kinderen
    93kg, huidig 90,7kg, -2,1kg, doel 68kg

    Saz667, 33 jaar, 3 kinderen
    132kg, -3,2kg, doel -37kg

    Joan1984, 35 jaar, 3 kinderen
    118kg, - 8kg, doel - 38

    LMSB, 27 jaar, 2 kinderen
    XXXkg, - 0kg, doel - 30kg & BMI <30

    Suuster, 32 jaar,
    96,2 kg, -3,8kg, doel -23,2kg
     

Deel Deze Pagina