Ik heb het idee dat het steeds een soort eenmalige aflevering is. Gisteravond was 20 kids and counting, vanavond dan 21...
Ik vind dat ook wel bizar, en ook dat oudere kindjes dan 'moeten' meehelpen. Weet dat dit vroeger heel normaal was misschien, of in bepaalde culturen, maar ik vind het ook een bepaalde druk leggen op de oudere kindjes. Zij kiezen hier toch niet voor? Mja.. lastige en ethische discussie.
ja eens.. Een beetje meehelpen is normaal maar op 20 broertjes en zusjes passen valt daar niet onder vind ik.
De ouders kiezen voor de kinderen....niet de kinderen. Dus een beetje helpen met normale taken is normaal vind ik, maar niet zorgen voor je broertjes en zusjes. Of het er nu 2 of 20 zijn. Ik vind het serieus met 3 al moeilijk om ze een stukje privé te geven van mij, laat staan met 20
Wat mij misschien nog het meeste stoort is dat dit soort gezinnen door alle media aandacht nog geld toegestopt krijgen ook. Geef dat geld liever aan gezinnen die het echt nodig hebben. Niet dit soort ziekelijke praktijken.
Hm ik vind oppassen etc er ook bij horen, maar dat zal ook wel door mijn opvoeding komen (ik ben nr 3 van 8, 12 jaar verschil met de jongste). Was niet altijd leuk maar dat was school en is werken ook niet altijd als de positieve punten maar zwaarder wegen onder aan de streep
Ik heb de serie een paar jaar geleden gevolgd en ik moet zeggen dat ik het er verder prima uit vond zien toen hoor. Ze krijgen niet meer steun dan anderen, die vader werkte zich compleet rot, ze gingen gewoon op vakantie en leuke dingen doen
Huh, super raar. Ik ben t nu aan t kijken en ken dit gezin wel, maar het plaatje dat er bij staat (op de site van rtl) is niet dit gezin maar The Duggars uit Amerika. Met overigens ook heel veel kinderen
Ik stoor me trouwens wel een beetje over hoe mensen over dit gezin praten. Het is mijn keuze ook niet om zoveel kinderen te krijgen en ik als ik er naar kijk dan krijg ik plaatsvervangende stress. Maar waarom ben je gelijk 'niet goed bij je hoofd' of val je onder de noemer 'ziekelijke praktijken'? Je mag er van vinden wat je wil maar dit soort uitspraken vind ik een beetje respectloos.
Inmiddels heeft dit gezin inderdaad 22 kinderen Ik vond het wel schokkend dat zij op haar 13e (!!) zwanger werd van de eerste. Hij was toen 18..
Was wel jaloers op moeder kind eruit werpte (40 minuten bevallen... als ik chinees heb gegeten zit ik langer op de plee met buikpijn haha) en daarna gewoon hele tijd kon staan thuis etc. Ik prijsde de Here dat ik eindelijk thuis was en plat kon: en ik ben niet eens gelovig! De kraamhulp zei nog dat ik er ook slecht uitzag haha
Okee, kan ik mee inkomen. Maar wees nou eerlijk: heel gezond is dit toch ook niet? Dit soort gezinnen doen van alles om in de media te komen en vervolgens krijgen ze allemaal sponsorgelden. Hoezo? Geef dat geld liever aan een gezin dat in nood is. En niet aan een stel ouders dat bewust kiest voor zoveel kinderen. Misschien ben ik een tikje bevooroordeeld of hard. Onze geschiedenis speelt hier natuurlijk ook een rol in. Maar zo vormt iedereen zijn/haar mening.
Waarom is het respectloos om hiervan iets te vinden? Ik vind het gewoon een absolute no-go om zoveel kinderen op de wereld te zetten. Het is niet dat deze mensen niet beter zouden moeten weten of ergens in een berghut wonen zonder anticonceptie. En ze hebben ook niet na twee kinderen ineens een zesling gekregen. Ik vind, maar dat is persoonlijk, een heel groot gezin een dikke fuck you naar de rest van de samenleving. En iedereen heeft het recht om zoveel kinderen als hij/zij wil te produceren. Maar het is etnisch gewoon niet verantwoord. Men zou zijn best moeten doen om de wereldbevolking enigszins te beperken.
Ik weet niet of dit zo is, dus daar kan ik niks over zeggen. En ik begrijp je hor, ik zie dat jullie een enorm traject meemaken. Dus in dat opzicht snap ik dat dit gezin en hun keuzes dan irriteert. Maar ik werd gewoon een beetje kriegelig (is dit eigenlijk een woord? Ik gebruik t best vaak ) van de respectloze opmerkingen. Het zal mijn keuze, om meerdere redenen, ook niet zijn maar daar laat ik t dan ook bij.