20 kinderen....

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by Be Happy, Nov 9, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,162
    8,145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Het is serieus echt NOOIT goed.

Als die vrouw 20 kinderen wilt, ze het geluk heeft dat ze ze ook mag krijgen en ze gewoon goed verzorgd en aandacht geeft, WTF is daar dan mis mee?

Ze worden net zo hard hier voor idioten en achterlijk, walgelijk uitgemaakt, als iemand die zijn 3 kinderen vermoord. Sjonge jonge zeg, hou toch eens op met dat kinderachtige gedoe en andere mensen het licht niet in de ogen gunnen.

Snap niet wat er walgelijk aan iemand is die graag een extreem groot gezin wilt en dat ook mag krijgen, en er dan ook nog eens goed voor zorgt. Ja, walgelijk hoor.

En ja er zijn mensen die niet zomaar kinderen kunnen krijgen, maar hun nou eenmaal wel, moeten hun dan expres geen kinderen meer krijgen omdat andere mensen moeilijk kinderen kunnen krijgen? Come on, dat is pas alleen maar aan jezelf denken en hypocriet zijn.

Als die vrouw 15 keer abortus had laten plegen omdat ze onverwachts zwanger werd elke keer, of door de anticonceptie heen en niet meer dan 5 kinderen wilde, dan was het weer een mooooordenaar. Maar nu kiest ze er bewust voor, voedt ze prima op, kinderen allemaal evenveel aandacht, is het weer niet goed.

"Zij mag niet meer kinderen krijgen want er zijn ook mensen die geen kinderen kunnen krijgen" Doe ff normaal zeg.

Zelfzuchtige mensen, gatverdamme.

2. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    Een vorm van 'verslaafd zijn aan het zwanger zijn'?

Heb die vrouw namelijk weleens horen zeggen dat ze het na elke zwangerschap niet kon accepteren om nooit meer zwanger te zijn.
    Sja.......sorry, maar dan spoor je niet!

Geniet van wat je hebt of van je kleinkids die nu gaan komen.. maar tegen je 50ste een kind baren terwijl je er al 19 hebt............. Spijt me, maar dat vind ik belachelijk.

3. adi

adi Niet meer actief

Eigenlijk ben ik het eens met devilshase! Ik heb lang niet zo'n kortzichtig topic gelezen!!

En dan worden die mensen egoistisch genoemd???

4. Rosa5

Rosa5 VIP lid

Oct 21, 2011
    7,561
    1,935
    113
    Helemaal mee eens.

5. baby90

baby90 Fanatiek lid

Mar 10, 2011
    4,032
    316
    83
    Female
    Gelderland.
    Ben t ook wel een beetje met devilschase eens.. als die vrouw en man zoveel kinderen willen, so beat it! Mits ze er wel goed voor kunnen zorgen en de kinderen niets te kort komen. Volgens mij heb ik t ook wel eens gezien op tlc, een stukje.. ze gingen een dagje helpen ergens bij een voedselbank ofzo.. prachtig om te zien, en mooi om te zien hoe die moeder ze opvoed, zag er erg keurig uit hoor:)... kan me voorstellen dat je het erg raar vind als je het hoort haha.

6. Vollutto

Vollutto Niet meer actief

Ik ben het ook met Devil eens. Heb het gisteravond ook al in dit topic neergezet. Volgens mij heeft daar verder niemand op gereageerd en heb ik daarna alleen maar kortzichtige reacties gelezen.
    Tja... zegt wel wat over het nivo van de lezers hier blijkbaar.

7. BabygirlM

BabygirlM Bekend lid

Sep 18, 2011
    781
    0
    0
    Op dit moment geen werk, dus ik geniet nog lekker
    Ik ben het daar ook wel mee eens eigenlijk! Al zou ik er zelf nooit voor kiezen om 20 kinderen te krijgen, betekent dat natuurlijk niet dat het 'verkeerd/egoïstisch/dom/etc.etc.' is om er wel voor te kiezen. Zoals hier boven al werd gezegd; de kinderen worden goed opgevoed, komen waarschijnlijk niks te kort en zijn omringd door liefde; wat is daar dan eigenlijk mis mee!?.
    De kinderen zijn gezond en wel, dan kunnen we toch eigenlijk alleen maar van geluk/blijdschap spreken? Het komt ook vaak genoeg voor dat er in een gezin met 2 à 3 *ik noem maar wat* kinderen (bijna) alle kinderen gehandicapt en/of ziek zijn. Verschrikkelijk is dat natuurlijk, en dat gun je niemand, maar als er dan een gezin is met 19 gezonde kinderen is dat toch helemaal geweldig!!?:)

Ik moet zeggen dat het mij best leuk zou lijken om uit zo'n groot gezin te komen, omringd door broers en zussen en heel veel liefde:D

8. cerberus

cerberus Fanatiek lid

Oct 19, 2011
    3,709
    0
    36
    NULL
    NULL
    moest eigenlijk wel lachen bij sommige reacties..... ofja lachen... ;)
    zo herkenbaar namelijk....
    (wat voor opmerkingen ik al gehad heb tijdens mn derde zwangerschap over "fokboerderijen" en uitgelubberde baarmoeders"... ;))

20 kinderen.... nee, IK zou er niet aan moeten denken...
    ik vond 3 gewoon "mooi".....
    en idd de zwangerschappen pffff maarja nu heb je natuurlijk zwangerschappen en zwangerschappen.....
    De oma van mn man heeft 13 kinderen en een figuurtje!!

Opzich wel knap dat je zo kunt leven... maar het leven met zoveel kinderen is natuurlijk wel heel anders.....
    tja en dat de oudste meehelpen om voor de jongeren te zorgen, lijkt me eigenlijk helemaal niet verkeerd.....
    (ik weet van mijn oma dat het idd vroeger heel normaal was, en toen hadden de meeste meer respect en fatsoen.... en wisten beter wat andermans spullen waren dan nu...... dus zo weinig "opvoeding" kregen ze niet...)

20...ik vind het veel.... maar sommigen vinden dat bij 3 of 4 ook...
    en de mensen leven hun eigen leven..... als zij gelukkig zijn en alles kunnen bekostigen etc.... why not?

9. Belle1981

Belle1981 Bekend lid

Jun 5, 2011
    654
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goh en ik twijfel al over een 3e ;) Maar niet meer doen misschien haha
    Ik ken nog zo'n gezin, in BE is er een gezin met 16 of 17 kinderen dacht ik, die gaan ook hard die kant op.

Is die vader geen dominee ofzo/ zijn ze niet hartstikke gelovig? zoals ze praat impliceert dat het wel. Geeft niets, verklaart wel e.e.a. :)

Ik denk dat mijn man zich rot schrikt als ik er 20 zou willen (doe het dan maar alleen hihi) maar hey, als zij het willen...ze moeten wel stinkend rijk zijn neem ik aan anders is het echt geen haalbare kaart.

Ik ga nu nog maar even harder nadenken over die 3e zwangerschap :)

10. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    Helemaal eens met Devilchase, echt geen letter meer aan toe te voegen.
    Wat een kortzichtigheid hier zeg, mijn mond valt ervan open.

11. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

niets aan toe te voegen. beter als 1 kind hebben en het verkrachten en vermoorden:x

12. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ik vind dat je niet helemaal gezond bezig ben als je op je 45e 20 keer zwanger bent geweest voor je lijf maar ook geestelijk, had liever wat langer genoten van je kinderen voordat er weer een nieuwere en jongerse versie gemaakt moet worden.

Ze zullen echt niets tekort komen maar een liefdevol gezin bestaat uit meer dan eten, onderdak en kleding, persoonlijk aandacht van hun moeder zal zeer zeldzaam zijn en de oudste kinderen voeden de jongere mee op, in hoeverre "lijden" hun hieronder, als hun er geen werk aan hebben dan heb ik er niets op tegen al zou het mijn persoonlijke keuze niet zijn, ik geniet liever op een wat kleinere schaal van mijn kinderen met tijd en ruimte voor persoonlijke aandacht.

Dit voelt een beetje teveel als een kinderfabriek, ze zullen niets tekort komen qua spullen maar toch voelt het niet zo goed, maar goed het is hun keuze, hun gezin dus niet mijn probleem zeker niet als de kinderen goed verzorgd worden...

13. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    In deze sluit ik me bij jou aan.

14. Elisje

Elisje Fanatiek lid

Jun 18, 2006
    3,930
    933
    113
    Niets tekort komen qua spullen maar misschien wel aandacht daar hoeft een gezin echt geen 20 kinderen voor te hebben. Er zijn genoeg gezinnen met 1 of 2 kinderen die van hot naar her gesleurd worden en dan weer bij opa en oma logeren en dan weer een oppas hebben omdat ma en pa weer zo nodig druk moeten zijn.

Hoe was school vandaag? Alles goed, ok ga dan nu maar huiswerk maken... En veel meer wordt er ook niet gedaan of gezegd.

Dat de oudsten wat meehelpen daar zie ik geen graten in. Ik heb momenteel een zoontje en een 2e kindje zou van harte welkom zijn. Maar het is niet omdat het er 1 of 2 zullen zijn dat ze niet zullen moeten meehelpen in huis. Ik vind het heel belangrijk dat mijn kinderen op de hoogte zijn van wat een huishouden inhoudt. En dat is dan niet enkel de afwas doen omdat dat hun klusje is.

Over de leeftijd van de vrouw ga ik me niet uitspreken. Zolang iemand nog vruchtbaar is zal ik in princiepe er niet raar van opkijken dat ze zwanger is. Of dat nu van kind nummer 1 is of kind nummer 20.

15. tukker

tukker Fanatiek lid

Dec 1, 2009
    2,980
    17
    38
    Ben het met devilschase eens,

Ik heb er ook wel respect voor hoe ze het runnen met 20 kids!

Wij houden het er wel bij 1..brengt weer belans;):D.

16. Tuttebell

Tuttebell Fanatiek lid

Nov 6, 2011
    3,108
    0
    36
    Wow ik moet er niet aan denken .. zoveel kids!?

17. Bri

Bri Niet meer actief

Mijn keuze zou het nooit zijn, maar alsjeblieft zeg, mensen die hier iets lelijks over te zeggen hebben daar ben ik heel gauw klaar mee.

Ik kom zelf uit een gezin van 9, en weet heel goed dat mijn zussen erg hebben geleden onder kloteopmerkingen van mensen die zo'n groot gezin niet vonden kunnen.

Deze mensen staan op een bepaalde manier in het leven. Dat kun je misschien niet begrijpen, maar veroordeel het dan ook niet.

18. Nikita23

Nikita23 VIP lid

Jul 31, 2006
    5,198
    0
    0
    Ik heb niet alle vorige reacties gelezen. Kijk, persoonlijke aandacht zal er gerust wel een beetje bij inschieten, want buiten schooltijd de tijd die je als moeder hebt door 20 delen levert gewoon niet zoveel tijd per kind op. Daarentegen denk ik wel dat je ook heel veel liefde van elkaar ontvangt in zo'n groot gezin. Ik weet niet of een kind daar erg onder lijdt, ik ken het hele gezin niet.

Hoe het op mij overkomt, is dat dit gezin verslaafd is aan kinderen krijgen. En dan bedoel ik niet alleen de hoeveelheid, maar ook het feit dat de kinderen allemaal met de J. moeten beginnen. Dat lijkt me bijna iets dwangmatigs. Maar goed ik volg de realityserie niet en heb geen flauw idee over hoe dit gezin functioneert.

19. adi

adi Niet meer actief

Helemaal mee eens.

Overigens heb ik vandaag gehoord dat mijn nicht zwanger is van haar tweede en ze wordt bijna 43. De eerste kreeg ze op haar 41ste.
    Daar hoef je dus geen 20 kinderen voor te hebben.

20. Jusi

Jusi VIP lid

May 4, 2007
    8,057
    2
    38
    Poeh.. had niet verwacht dat sommigen zo'n uitgesproken negatieve mening zouden hebben!
    Daar verbaas ik me wel over...

Ik heb juist wel respect voor de ouders.
    Je moet het maar willen én kunnen, 20 kinderen opvoeden.
    Ik heb al moeite met 1, maar zij doen het met 1 vinger in hun neus (bij wijze van spreken ;)).

Share This Page