Ik snap je punt hoor. Maar dit geeft toch niemand het recht om hun te schelden en maar te kwetsen? Ik las echt de domste reacties in deze topic. Ze werd belachelijk gemaakt om het lichaam wat ze zal hebben na 20 kids, mensen noemen haar zeugkip etc etc. Dat snap ik niet. Waarom gelijk schelden?? Wie ben jij om dat te doen? Zelf zou je het ook niet leuk vinden als jij zulke woorden naar je kop geslingerd krijgt. Dus waarom wel bij een ander doen.
Natuurlijk niet, dat is wel erg ver gezocht vind je niet? Wie ben ik om iemand 'minder mooi' te vinden? Zo'n reactie zou ik nooit plaatsen, laat staan dat zo iets in me opgekomen is. Maar ik mag vast wel zeggen dat ik haar een mooie vrouw vind, vooral nadat ze 19 kinderen op de wereld heeft gezet. Of moet ik daar eerst toestemming voor vragen voor het geval dat mensen gaan denken dat ik geen respect heb voor alle andere vrouwen?
Helemaal mee eens! Ik ben jaloers op dit gezin...hoe ze dit allemaal voor elkaar hebben gekregen echt fantastisch! (ok ik hoef geen 20 kinderen maar dat ben ik) Hoe alles geolied loopt....hoe ze bepaalde dingen opgelost hebben waar je tegen aan loopt als groot gezin zijnde. Echt respect hoor! En al die dames die deze moeder een zeug noemen....ben je minder zeug als je maar 3 kinderen...of 9 kinderen hebt? En al jullie grootouders zijn dan allemaal zeugen want die kregen er ook veel (alleen gingen die zwangerschappen niet altijd goed en bleven ze niet allemaal leven. Mijn oma bvb was ook ALTIJD zwanger!! Stam ik zeker af van een zeug?? :x)
en toch........... Zou ik graag een dagje meekijken bij dit gezin.... gewoon van 's morgens vroeg tot sávonds.... hoe dingen er allemaal in praktijk aan toe gaan.... Hoe groot zijn de pannen wel niet waarin ze moeten koken? Hoe gaat het allemaal aan tafel? Het naar school brengen?.... hoe slapen ze? En de was...?? waar laat je dat allemaal? het badderen.... net zoals vroeger in hetzelfde water en de jongste eerst.. kortom: ik kan me er in niet geheel een voorstelling van maken....
The Duggar Family - Home Er zijn docu's over het reilen en zeilen van deze familie. Dus "meekijken" kan in zekere zin. Dat is waarom ik kan zeggen dat ik jaloers ben op hoe zij dit allemaal doen. Hoe goed dit allemaal geregeld is. Weet niet zeker of deze nog op de website staat van hun maar die zal vast wel ergens te vinden zijn zoals op youtube oid. En nog even over gezondheid....roken, drinken, vet eten, snoepen is ook niet gezond maar nog steeds algemeen geaccepteerd... Zij kiest bewust voor deze 20 kinderen. En die kinderen een nummer? HAH!!!! Ga eens kijken hoe ze het doen voor je een oordeel velt! Ik denk dat menig eensgezins kind hier jaloers op kan zijn! Ik tenminste wel (heb ook geen broers en zussen) Het is niet altijd mama of papa die hun hun quality time geven nee. Maar als je je kind naar een psz oid brengt is dat ook niet zo maar dat is weer "normaal" dus wel goed... Zoals bij zoveel dingen...kijk eerst eens naar die mensen voor je ze veroordeeld om wat ze doen of zelfs uitscheld om wat ze doen. Je zal versteld staan.
Eens met alle dames die zeggen dat we deze mensen in hun waarde moeten laten. Aan iedereen die het heeft over zeugen en konijnen.. wanneer noem je een vrouw/stel zo? Bij 4 kinderen? Want laten we wel wezen.. zoveel niet-samengestelde gezinnen met meer dan 3 kinderen zijn er niet (meer) in Nederland.. Ik denk (of eigenlijk weet) dat er in mijn omgeving genoeg mensen zijn die misschien nog wel een 4e of 5e zouden willen, maar zich door financiële redenen laten tegenhouden, en tja, bij deze mensen is dat blijkbaar geen issue. Zelf hoop ik een gezin met 2 of misschien 3 kindjes te mogen krijgen.. waarom niet meer en waarom al twijfel over die 3e.. omdat ik hartstikke egoïstisch ben.. ik wil graag blijven werken, ik wil nog een oppas kunnen vinden zodat ik af en toe een avondje weg kan, ik wil nog de financiële middelen hebben om te kunnen shoppen.. dus ja, misschien zijn ze egoïstisch door een mooi rond getal kinderen te willen krijgen.. maar zijn we dat niet allemaal?
Tja... zoals ik hier al schreef... ik heb opmerkingen gekregen tijdens mn derde (geplande) zwangerschap waar de honden geen brood van lusten.... . Ikzelf zie daardoor zelfs mn eigen familie niet meer... bedoel ik had natuurlijk ook al het ideale gezinnetje in hun ogen.. jongen- meisje... (gekke is dat deze vierde zwangerschap veel meer geaccepteerd wordt en de reacties positiever (waar er 3 eten kunnen er ook 4 eten) wellicht omdat ik open vertel dat deze theoretisch gezien onmogelijk was... en ik het niet kon om abortus te laten plegen.... )
PSZ is educatie en heeft niets te maken met het wegbrengen van je kinderen voor je eigen (dus voor werk e.d.) vind ik dus een raar vergelijk...
Wat mij opvalt is dat er gelijk heftig gereageerd word als de vergelijking met psz of dagverblijf/creche. Je voelt je aangevallen... hoe denk je dat je zelf bezig bent... Jij veroordeeld hun keuze maar een ander mag niet aan jou keuze komen want dan zijn we gelijk op de teentjes getrapt... Ik wil daarmee geen discussie gaan starten over wel/geen kdv/creche/psz, maar wilde alleen even een punt maken wat mij opviel... Heb net ff zitten neuzen op hun site... Ziet er erg leuk uit. Volgens mij hebben ze het enorm gezellig met elkaar. Happy family als je het mij vraagt, wat wil je dan nog meer?
Ik vraag me wel af hoe veel miskramen zij heeft gekregen. Ik kon er 1 terugvinden, toen ze de pil slikte voor de 1e kwam. 20 Kinderen, zou je toch ook wel een miskraam tussen moeten hebben gekregen? En tsja, konijnen.. denk dat ze ook wel geluk hebben dat ze goed vruchtbaar zijn. Wij gebruiken al ruim 4 jaar geen anticonceptie en hadden ook wel 3 kinderen nu kunnen hebben dan, maar ja moeder natuur is grillig. Ben toch een konijn whaha.
Pff echt heel veel respect.. En inderdaad wie zijn wij om te oordelen over een gezin dat we niet kennen, waar we de feiten niet eens van kennen... Of je nou 3 kinderen of 20 kinderen wilt het veranderd toch niks aan het feit dat je kinderwens nog niet vervuld is? Ik ga ook ff de filmpjes bekijken
Hoe bedoel je voor je eigen? Als ik mijn kinderen naar de opvang breng omdat ik wil of moet werken ben ik slecht bezig?
nee maar iemand (weet effe zo 1,2,3 niet wie) zei dat kinderen ook wel werden weggebracht naar het PSZ dus dat er niet altijd persoonlijke aandacht is, ik vind school of PSZ anders dan kinderopvang en dus niet vergelijkbaar, de ene is opvang de andere is educatie. De ene is niet slechter dan de andere maar de ene is voor school en de andere is voor iemand zijn werk (en dus vaak een keuze) en dat vind ik twee andere dingen. PSZ en school is ook een keuze maar wel in voordeel van het kind (zonder dat komt het wat tekort)
't is fijn voor hun dat alles goed loopt. Dat meen ik echt, ik oordeel er niet bij, vanuit mezelf gezien vind ik het wel een euh, raar plan om voor zovele kindjes te gaan. Maar dat mag ik toch vinden? stel nou he, dat wij allemaal zo'n groot gezin gaan nemen? wat dan? dat is toch quasi onmogelijk? ik denk dat de problemen niet meer te overzien zijn na een x aantal jaren. Uiteraard zijn dit uitzonderingen, ieder land heeft denk ik wel 1 zo'n groot gezin. En er zijn genoeg mensen die geen of 1 kind willen. Toch blijf ik het wel extreem vinden. Dat wordt dus in shiften eten, schoonmaken, wassen alles. Lijkt me de hele dag een drukte van jewelste maar hey, als ze dat leuk vinden....wie ben ik om te zeggen dat ze moeten stoppen? (al denk ik er wel het mijne van, maar dat mag, iets met vrijheid van meningsuiting enzo... )dus mag ik dat hier ook best opschrijven
Iemand noemde hier een keer het woord sekte, ik kan het niet helpen, maar dat voel ik ook een beetje als ik die website zit te lezen... Maar nogmaals: hun leven, hun kiddo's, hun keus
Het deed me trouwens wel denken aan een verhaal dat ik onlangs in Vriendin las: Twaalf kinderen, vierkamerwoning - Vriendin.nl
Weet je... ik heb de reacties hier weleens gelezen, en vaak kreeg ik juist de indruk dat jij wel gelijk hebt in deze tekst. Als ik lees 'nou, ik heb het al met 1 kind druk, zou echt geen 20 willen'. Dan zegt die opmerking meer over degene die hem plaatst dan over de ouders die 20 kinderen WEL aankunnen, en het niet allemaal heel erg druk vinden.