Hoi meiden, Na 2,5 maand borstvoeding te hebben gegeven zijn we 2 jaar geleden bij ons dochtertje tot het besluit overgegaan flesvoeding te gaan geven. Ze huilde zoveel, achteraf vragen we ons af of ik wel genoeg voeding in m'n melk had zitten. Is het gezegd dat als je dit bij de eerste niet hebt, dit bij de tweede ook niet zo is? Wil nu ook graag weer borstvoeding proberen, maar bedacht ineens; kan dit wel, als ik de vorige keer geen voeding in m'n melk had? Kan het nu wel zo zijn? Of zouden jullie het dan niet proberen? Wat is wijsheid?
Te weinig voeding in de melk komt zeer zelden voor, dus of dat et geweest is. Waarschijnlijk niet. Wat dan wel? Geen idee. Twee verschillende kinderen, dus ook de bv zal misschien wel heel anders verlopen. Je hebt je eerste kindje 2,5 maand gevoed. Prachtig toch? Ik zou daarom zeker niet bij voorbaat al beslissen om het bij de tweede niet te doen. Ik zou er zeker weer voor gaan!
Ik zou er zeker voor gaan,met een lactasietkundige contact opnemen is misschien een idee.om uit te sluiten dat er ergens problemen mee zijn.vaak krijg je een vergoeding hiervoor van je verzekering.en als je vragen hebt,hier op het stukje borstvoeding van het forum zijn veel ervaren dames actief die vast kunnen helpen.suc6 ermee!
Nee, het zegt niet veel over hoe het deze keer zal gaan. Zoals de vorige schrijfster ook al zegt is het wel hééél zeldzaam dat er te weinig voedingstoffen (meestal vet) in de melk zitten, maar zelf als dat ècht zo is geweest, wil dat niet zeggen dat dat nu weer zal gaan gebeuren. Wanneer kinderen erg ontevreden zijn en/of slecht groeien is er vaak een duidelijke oorzaak te vinden. Het kan liggen aan de anatomie van het mondje van het kind (waardoor het moeilijk is om de borst goed leeg te drinken) of is er iets in de 'aanpak' van de voedingen (te klein aantal voedingen voor jouw borsten om een goede productie te handhaven, voedingen uitstellen e.d.) In het begin investeren in vaak aanleggen (minimaal 8 per 24 uur) en kritisch zijn op de techniek van je kindje (het hoort NOOIT pijn te doen bijvoorbeeld) kan veel problemen voorkomen. Wat ik je in ieder geval wil meegeven is dat je bij twijfel niet te lang moet doorlopen. Helaas zijn niet alle zorgverleners (VK, kraam en consultatiebureau) goed op de hoogte van borstvoeding, hoewel ze wel vaak dènken alles te weten. Heb je het idee dat de tips die je krijgt onvoldoende helpen, of zit het voor je gevoel niet goed, schroom dan niet om contact op te nemen met een vrijwilliger van een borstvoedingsorganisatie (La Leche League of vereniging borstvoeding natuurlijk) of een lactatiekundige. Zij kunnen samen met jou kijken naar wat er nodig is om de borstvoeding te laten werken voor jullie, en te zoeken naar een oplossing die voor jullie werkt.. Alvast veel succes (en vergeet niet te genieten; ontspanning is één van de sleutelwoorden bij borstvoeding) Groetjes, Mia Lactatiekundige IBCLC
Bij mij helaas wel het geval. Qua voedingsstoffen prima en ze groeide goed maar ik heb beide keren te weinig klierweefsel gehad waardoor ik onvoldoende productie had om volledig te voeden. Beide keren alles op alles gezet en werkelijk alles geprobeerd maar ik kwam niet verder dan 300cc per 24 uur. Ik duim voor je dat het bij jou deze keer wel zal slagen!
bij ons dochtertje had ik te weinig, ze heeft 5 mnd 50/50 gehad... ons zoontje echter 26,5 mnd lang enige tip die ik je kan geven ia als je er weer over denkt er gewoon blanco er weer in gaan