Goedemiddag, onze zoon van 20 maanden eet slecht en doet dit al een tijdje. Op zich maak ik me geen zorgen, omdat hij energiek en vrolijk is. Hij is echter ook klein en groeit niet echt. Flesjes gaan er altijd goed in. Is het verstandig om ipv gewone melk peutermelk te geven? Heeft dit meer voedingswaarde? Of is het een marketingstunt waar ik bijna in trap? Ik hoop op een antwoord, waarvoor dank!
Beste JD74, Peutermelk bevat de juiste hoeveelheid eiwit en extra vitamines en mineralen (zoals o.a. ijzer)Het is daarom een goede keus bij slechte eters of in het geval dat het eetpatroon nog niet volledig is ontwikkeld. Wel is het aan te raden de aangegeven dosering niet te overschrijden, anders kan het gaan ten koste van de eetlust ( en de inname van andere producten). Als je je zorgen maakt over de groei van je zoontje kan je dit natuurlijk altijd even bespreken en laten controleren door het consultatiebureau. Groet, Saskia
Dankjewel voor je snelle reactie Saskia, ik zal toch maar een pak aanschaffen dan en hem de laatste fles hiervan geven.