Even een vraagje, mijn zoontje kan sinds een week uit zichzelf gaan zitten. Kon voor die tijd al wel ruim een maand goed zitten. Hij is ruim 9 kilo. Hij is wel lang, maar kan nog goed in de Maxi-Cosi en lijkt dit ook prima te vinden. Vanaf wanneer deden jullie jullie kleintjes in een autostoeltje. Ik vind het nog niet nodig, maar mensen om mij heen zeggen dat het al wel kan. Wat was voor jullie het moment om het autostoeltje in de auto te zetten???
Bij ons op het CB zeggen ze: 9 Maanden of 9 KG en GOED kunnen zitten. Wij hebben het iets eerder gedaan dan 9 maanden, dacht rond de 8, toen woog hij net 9 KG maar de Maxi-C werd gewoon te klein dus dan is dit veiliger. Ik heb 'm zolang mogelijk in de MC gelaten maar onze Tygo is redelijk lang. Als die van jou nu nog in de MC past zou ik 'm daar nog in laten.
Dinja zit sinds het weekend in de autostoel. Ze kan al weken goed zelfstandig zitten en qua lengte was ze bijna uit de maxi cosi gegroeid.
Ties past voorlopig nog in de mc en blijft er dus ook nog inzitten. hij vindt het alleen niet zo leuk meer
Onze meid is al 1 jaar en zit nog steeds in de maxi. Ze is nog geen 9 kilo (8245 gr) en is maar 72 cm en past daarom nog makkelijk ik de maxi. Ze vind het ook nog steeds prima. Zolang ze er nog in past, dan blijft ze daarin zitten (ik denk nog zo'n 2 maandjes), het is toch de veiligste manier van vervoeren.
Hier rond de 9.5 maand. Mijn zoontje kon toen een maand uit zichzelf gaan zitten. De maxicosi werd krap en hij vond er geen pest meer aan om achteruit te rijden.
Mijn zoon is overgegaan met 16 maanden. Maar ik had een Romer maxi cosi en daar kunnen kindjes in tot 13kg. Hij kwam echter nu met z'n hoofd bij het randje.
in de meeste maxicosi's mogen ze tot 13 kilo . Onze dochter is met 15 of 16 maanden over gegaan. Het paste gewoon nog, dus ze kon lekker blijven zitten waar ze zat . Wel bleef de maxicosi altijd in de auto hoor.... ik ging niet meer met de maxi cosi slepen..
Hier met 9 maanden. Het werd wat krap in de maxicosi en zoonlief vond het niet echt leuk meer. En ik vind het heerlijk, het is zoveel makkelijker als je gewoon je kind kunt zien
@Athina, ja klopt lees ik net. Maar waarom doen mensen dan hun kind zo vroeg in de autostoel. De maxi cosi is toch het veiligst
Omdat mijn zoontje met zijn 11,5 kilo qua lengte (en breedte) echt wel te groot is voor een maxicosi Heel leuk die 13 kilo, maar het moet natuurlijk ook passen.
mijn zoon zit in de auto stoel. de stoel die wij hebben kan ook in ligstand zodat hij niet altijd hoeft te zitten maar gewoon kan liggen. maar nu hoef ik niet meer met die maxicosi te zuilen. veel te zwaar.
ik heb ons meisje sind afgelopen vrijdag in de autostoel gezet ze was te lang voor de maxicosi ze zat krap met haar benen als de maxicosi in de auto stond en ze is al 9 kilo en kan aardig goed zitten
Hier blijft ze nog wel ff in de maxi cosi ook al wordt het nu ook wel erg zwaar. Maar je kunt ook gewoon de mc in de auto laten en je kind er in de auto uithalen. Of dat je ze nu uit de autostoel moet halen of uit de mc die in de auto blijft staan maakt niet veel verschil. De ene keer laat ik de mc in de auto en de andere keer neem ik alles mee, ligt ook aan de afstand die ik ermee moet lopen.
Wat als je kindje echt uit de maxicosi groeit en zwaarder dan 9 kilo is, maar nog niet zelf kan zitten????
@ banjabes dan zal je kindje toch in een autostoel moeten. Als de MC echt te krap wordt (=je kindje wordt te lang, komt met het hoofdje boven de mc uit) is hij ook niet veilig meer. Zo'n autostoel is niet voor niets vanaf 9 kilo. Je kunt er ook eentje met ligstand nemen trouwens..
in onz geval is fynn met 7 maanden over gegaan. hij kon toen ook al wel 1,5 maand zelf gaan zitten. maar de voornaamste rede was dat hij in de maxicosi niet goed zat hij had blijkbaar toch ergens last van en na 2 maanden huilen schreeuwen krijsen hebben wij er voor gekozen om hem over te zetten wij doen heel erg veel met de auto en dan kan je het echt niet hebben dat hij op een afstand van 15 km (even naar ouders) zijn hele maag leegt over zichzelf en over de maxi cosi. ik moest iedere dag de hoes van de maxi cosi wassen omdat fynn over gegeven had.en 2 keer per week werd de bekleding van de maxicosi gewassen
Hier met 10 maanden. Hij was alleen maar aan het huilen in de maxi cosi en kon toch al maanden goed zelfstandig zitten. Hij weegt wel nog geen 9 kg maar hij zit prima in de autostoel.