20 maanden: driftbuien van heb ik jou daar; krijsen, bijten, slaan, alles is "nee"

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sunshineS1976, 4 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunshineS1976

    sunshineS1976 Niet meer actief

    Nou idd..."Ik ben twee en ik zeg nee" hoor je altijd.
    Vrees ook met grote vrezen... We rollen vast van deze fase meteen in de peuterpuberteit...
     
  2. sunshineS1976

    sunshineS1976 Niet meer actief

    Idd goed idee. Alleen heb ik dat uitrazen dan wel liever binnenshuis ipv in de supermarkt :p
     
  3. jackystory

    jackystory Fanatiek lid

    10 feb 2012
    1.156
    1
    0
    speen koorden maken
    Amsterdam
    haha leuk om te horen, ik herken het heel goed.
    het is een fase. de fase 2=nee rond die leeftijd hebben veel kinderen een lastige schreeuwen slaan bijten ondeugend zijn fase.

    s6 het is weg voor ze 3 jaar zijn.

    groetjes
     
  4. sunshineS1976

    sunshineS1976 Niet meer actief

    :$ weg voor ze 3 zijn?!:$:$:$:$:$:$
     
  5. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Heb ik ook, maar wees niet 'bang' om het in de supermarkt te laten gebeuren.
    Kinderen voelen perfect aan wanneer moeders zenuwachtig worden en lijken dan juist dit extra te doen. En dat is omdat ze de kans krijgen.

    Als ik op een verjaardag zit en ik een keer een van onze draakjes corrigeer zie je mensen al snel kijken en ben je toch bang voor hun reactie.
    Dus ik neem hem apart en spreek hem dan aan. Ten eerste haal ik hem dan uit de situatie die ik niet wil, ten tweede spreek ik hem toch aan, zonder dat anderen er 'last' van hebben.
    Als je zegt dat er een consequentie volgt, zorg dan ook dat je die consequent gaat en kan uitvoeren.
     
  6. jackystory

    jackystory Fanatiek lid

    10 feb 2012
    1.156
    1
    0
    speen koorden maken
    Amsterdam
    sorry krullie meestal wel ja. maar natuurlijk hopp ik voor jou dat het sneller weg gaat.
    wat misschien een goede tip kan hebben is doelen stellen iets waar je kleintje eigenlijk net iets te klein voor is.
    b.v. schoenen aan doen is een ramp. laat ze kiezen en zeg dat ze het maar zelf moeten aan trekken. leuk met veters.
    of je kindje doet 2 verschillende schoenen aan.
    zo ook met aan kleden en douchen. zelf kleding pakken en een handoek klaar leggen. hierbij houd je ze bezig en moeten ze veel na denken.
    het heeft bij mijn oppas kinderen erg geholpen.
    en vooral niet mee bemoeien of aanmoedigen.

    groetjes jacky
     
  7. jackystory

    jackystory Fanatiek lid

    10 feb 2012
    1.156
    1
    0
    speen koorden maken
    Amsterdam
    #27 jackystory, 4 okt 2014
    Laatst bewerkt: 4 okt 2014
    o ja en boodschappen. knip uit volders de boodschappen uit. plak ze op een blaadje. met of zonder je kleine. in de supermarkt geef je het blaadje aan je kleine en laat je haar of hem de boodschappen zoeken. samen met mama of papa. als ze alles gevonden hebben een snoepje uit zoeken.
    en kwa die luiers. luier broekjes kopen en der het zelf aan laten trekken. pruttel afvegen en luierbroekje aan
    onderbroek broek en schoenen. lekker zelf laten doen. ze willen alles zelf doen. hihihi

    groetjes
     
  8. Cammy

    Cammy Fanatiek lid

    24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Wow wat een goeie, die ga ik onthouden voor 'straks' ;)
     
  9. jackystory

    jackystory Fanatiek lid

    10 feb 2012
    1.156
    1
    0
    speen koorden maken
    Amsterdam
    graag gedaan cammy hoop dat je er iets aan hebt. en dat het werkt. groetjes
     
  10. lisanne123

    lisanne123 Fanatiek lid

    28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Hahaha zo herkenbaar , hier is het nu. Maaaaaaamaaaaaaa popsa , (Plopsa) ben ik bijvoorbeeld nog even drinken aan het inschenken . Poooooooopsaaaa , mam , mama , mam , mam , mam . Zo ik denk dat ik het woordje mama ga verbieden voor 1 dag . Meneer pakt de stekker , pooopsaa , en probeert hem in het stopcontact te doen waar de beschermers steeds van af schieten dus niet veilig . Rukt alle startkabels uit de tv en klimt op de tv kast. En dan weer mama , mam, mam,kijk , kijk , kijk . Hij weet dat ik ervan schrik deugniet .

    Stoppen jullie kinderen ook ineens weer alles in hun mond ? Dat vind ik helemaal dood eng . Afstandsbediening open gemaakt en gewoon 2 batterijen in z'n mond gestopt ! Mamaaaa , kijk!!! En keihard wegrennen . Ik weet niet eens hoe ik hier op moet reageren als ik er op in ga dan wordt het echt "het ding van de dag" en blijft hij het doen elke keer als ik 1 seconde niet kijk.
    Hij probeert me echt uit te dagen . Ook met ontbijt hij weigert gewoon te eten tenzij hij op zijn fietsje zit en ik steeds een hapje in de bak leg (bakfiets) of op een vork prik waarmee hij dan aan komt fietsen . Haha het is ergens ook wel lachwekkend en soms kan ik echt m'n lach niet inhouden .
     
  11. lisanne123

    lisanne123 Fanatiek lid

    28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Haha hier hetzelfde . Kom ik hem helemaal blij halen . Mama "lamp" "shampoo" " crème" van alles onzinnigs wat hij dan moet hebben , en als ik vervolgens de lamp niet gewoon uit het plafond ruk is hij boos :p . En dan moeten we nog in de woonkamer aankomen haha . Dan weer een heel raar eet ritueel en wegrennen voor een schone luier .
    Vandaag deed hij geen middag slaapje , dat vind ik best zwaar .
    Hoop dat de peuterpubertijd is afgelopen voordat hij z'n slaapje laat vallen .
     
  12. Ilsev85

    Ilsev85 Bekend lid

    19 apr 2013
    609
    17
    18
    Vrouw
    Psychologie
    AadR
    Mijn zoontje is nu bijna 15 maanden en zit sinds een maand ook in zo'n fase.
    Gillen in de supermarkt, bijten en slaan als iets niet mag..
    Hier idd ook geleerd dat hij dan moet aaien, dat benoemen we dan ook. En als hij bijt wanneer ik hem vast heb, dan zet ik hem op de grond en dit vind hij niet leuk. Bij de oppas bijt hij niet, maar klimt hij bovenop de andere kindjes ;).
    Maar jeetje.. als ik dit alles hierboven les, dan hou ik mijn hart vast voor wat nog komen gaat!
     
  13. Pindakoek

    Pindakoek Fanatiek lid

    11 feb 2010
    3.502
    0
    36
    Almere
    Staat me dus nog wel wat te wachten denk ik als ik dit allemaal zo lees....
    Sinds een paar dagen bijt ze ook ineens en wil vooral niet meer in haar buggy maar lopen de hele tijd ;) natuurlijk loopt ze als een kip zonder kop overal naar toe...ben nu paar dagen alleen zonder vriend en merk dat het toch lastig is met een dreumes die wil lopen en de hond uitlaten...
    Vraag me wel eens af hoe alleenstaande moeders dat doen die een kleine én hond hebben...

    @Krullie85: nu kun je vast oefenen met 1...straks heb je er 2 die zo zijn, hoop het niet voor je trouwens..;)
     

Deel Deze Pagina