Dreumes slapen in kinderwagen, hebben wij dit voor altijd verpest?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door aardbei1707, 17 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.244
    681
    113
    Mijn dochter slaapt niet in een kinderwagen of buggy. Dit omdat ze het niet gewend is en een buikslaper is.
    Toen ze nog in de bak kon ging het goed. Ik legde haar op der buik en na even wandelen ging ze meestal slapen. Vanaf 6 maanden gingen wij de kinderwagen gebruiken.. We gingen eigenlijk nooit hele dagen weg. En als we toch lang weg gingen, gingen we eigenlijk eind van de middag weer naar huis omdat ze vervelend werd en moe werd. Thuis kon ze dan slapen.

Vandaag dus een hele dag naar de dierentuin. Vanochtend nog tot half 11 in der bedje geslapen. Daarna gewoon niet gaan slapen. Rond 3 uur merkte ik dat ze echt moe was, rode oogjes etc. Maar slapen ho maar.
    Ik ben nu bang dat wij dit verpest hebben doordat wij nooit hele dagen weg gingen en ze altijd in een bedje kon slapen. Wat denken jullie? Komt dit nog goed?

Mijn schoonzus vertelde dat zij haar dochter op der buik in de buggy legde en dan toch vast maakte zodat ze kan slapen.. maar ja ik vind dit wel ver gaan. Weet ook niet of het zou lukken hoor. Maar haar gewoon op der buik leggen zonder vast te maken gaat niet want ze komt dan allemaal omhoog en ziet het als spelen.

Wij gaan over 1,5 week op vakantie en ik ben toch niet van plan om elke ochtend en middagslaapje bij onze bungalow te zitten omdat mevrouw anders niet slaapt..

2. Maia

Maia Niet meer actief

Mijn beide kinderen hebben nooit fatsoenlijk in de kinderwagen of buggy geslapen. Deden / doen ze gewoon niet. Helaas maar zo af en toe gaan wij er wel op uit en dan maar niet slapen. Halen ze bij mij de dag erna wel weer in.

3. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Was ze verder wel gezellig of niet? Als wij een dagje op stap zijn dan wil meneer ook wel eens z'n slaapje overslaan en die heeft geen moeite met het slapen in een buggy...dan slaapt ie meestal wel op de terugweg in de auto, doet ze dat ook niet?

4. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.244
    681
    113
    Deze keer werd ze helemaal niet vervelend! Daar stond ik wel van te kijken.. maar ja ik maak me zelf dan zo druk ook omdat ze zo moe was.. Uiteindelijk heeft ze om half 5 toch een kwartiertje geslapen.. na veel moeite

Dan vraag ik me af hoe doen jullie dat dan op vakantie? Ik heb geen zin om de hele tijd bij mijn bungalow te zitten..

5. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

28 sep 2011
    1.490
    0
    0
    hier sliepen de oudste 2 nooit in de wandelwagen of buggy.de jongste doet het soms wel maar dat is zeldzaam. en als wij een dagje weg gaan ja dan sliepen ze maar niet.halen ze wel een andere keer in. en dan slapen ze meestal in de auto als we weer naar huis gaan

6. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.244
    681
    113
    Had niet gedacht dat er al zoveel zijn waarbij hun kinderen slecht slapen in de kinderwagen. als ik dan naar vandaag kijk zie ik zoveel kinderen slapen in hun kinderwagen/buggy...

7. Sax

Sax Bekend lid

22 jan 2013
    987
    0
    0
    Wij zijn een maandje terug op vakantie geweest op Texel. Hebben toen wel zoonliefs ritme aangehouden. 's Morgens lekker op het park zwemmen, daarna grote dut. 's Middags er op uit: strand, stadje, ecomare. Zoon was nog wel wat jonger (kleine 8 mnd toen). Ik vond het ook helemaal niet erg om lekker in de tuin te zonnen en boekjes te lezen. Heerlijk relaxen!!!

8. Sax

Sax Bekend lid

22 jan 2013
    987
    0
    0
    O ja, waar het om gaat: ons zoontje slaapt dus ook niet in de buggy. Hoe moe hij ook is, hij is te druk met kijken!

9. cc93

cc93 Bekend lid

10 okt 2010
    996
    2
    18
    Tja hier slaapt dochter ook nauwelijks in de wagen. Op vakantie zorgen wij dus dat wij toch tijdens het slaapje bij het huisje zijn. Nu slaapt mijn dochter natuurlijk nog maar 1x maar vorig jaar ook zo gedaan.
    Uitstapjes plannen wij zo dat ze bijv in de auto zit tijdens slaaptijd, daar slaapt ze wel.
    Wil je toch je kindje een hele dag meenemen, gewoon doen, als ze moe genoeg zijn vallen ze vanzelf in slaap.

10. 2jees

2jees Niet meer actief

ik heb het ook gedaan, in de buggy op de buik. Moest wat.. Wel een deken erover. het ging prima maar vorige week niet (meer). Die van jouw is al ouder he dan heb jekans dat ze niet wil! Lastig maar niks aan te doen denk ik..

11. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook niet slapen in wandelwagen/buggy. Veel te interessant allemaal.
    Op vakantie namen wij (meningen zijn er over verdeeld, ik weet het) de babyfoon mee naar het zwembad vorig jaar toen de kleine sliep 2x.
    Dit jaar bleef de een op balkon tijdens middagdutje. Wij hebben geen vakanties met excursies of veel op pad. Hou ik ook niet van, heb vakantie ;)

Zou gewoon proberen en anders dag erna weer bijslapen..

12. mammz

mammz Fanatiek lid

25 mrt 2013
    1.845
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ons mannetje wilde op vakantie eerste instantie ook niet ik de buggy slapen, maar wij kregen het idee dat het kwam omdat hij geprikkeld bleef worden om zich heen en maar niet rustig kon worden.
    Nu waren wij in Duitsland en daar in de DM drogist hadden ze uv doeken voor de buggy. Moeilijk uit te leggen maar ga mijn best doen ;)

Is een rechthoek donker doek wat met een elastiek om de handvatten word gedaan en dan trek je hem vanaf de luifel naar het voeteneind toe en knoop je het daar vast met touwtjes.. En dan kun je hem omhoog en omlaag schuiven.
    En zo kon ik hem helemaal afsluiten en kreeg hij rust en was meteen vertrokken...

13. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.244
    681
    113
    Ja ik hoorde via een collega dat ik een dookie moet aanschaffen. Kan die ook op een buggy weet iemand dat?

14. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Onze dochter slaapt ook in bed en niet in de kinderwagen of waar drukte is. Echter is ze erg moe pakt ze wel een dutje maar bijv dan niet in de woonkamer, dan is ze te afgeleid, wil kijken, ed. Wij hebben haar ingebakerd gehad dus moe = naar bed.

Mochten we weg zijn haalt ze het slaapje in op een ander moment of in de auto.

15. Trees

Trees Niet meer actief

Wij zijn altijd veel weg geweest, maar de kinderen hebben nog nooit in een kinderwagen of buggy geslapen. ik denk niet dat jullie het verpest hebben, maar dat je kind er gewoon niet van houdt.

Tijdens onze vakantie heeft onze jongste inderdaad veel minder geslapen dan normaal overdag. Ze sliep vooral in de auto als we op pad gingen en 's avonds vroeger naar bed. Af en toe planden we een rustdagje in, zodat ze even bij kon tanken met slaapjes. Uiteindelijk ging dit prima, al lijkt het mij ook wel fijn als ze gewoon in een kinderwagen zou slapen. Gaat denk ik nooit gebeuren, want ze is veels te bang dat ze iets mist.

16. Trees

Trees Niet meer actief

Volgens mij wel, maar voordat je het aanschaft zou ik eerst even testen of het werkt d.m.v. een handdoek en wasknijpers.

Wij hebben zo ding aangeschaft en het werkte dus niet. Ze werd vooral heel erg boos op dat ding, wat haar uitzicht belemmerde.

17. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.244
    681
    113
    Toevallig hebben we het vandaag wel getest. Ik had der helemaal plat gelegd omdat ze echt zo moe was.. ik denk ik kijk wel.. toen heb ik mijn vestje erover heen gehangen en ze liet het wel hangen.. maar ja misschien maar gewoon een handdoek zoals jij zegt.. zoiets kost ook weer geld en straks idd voor niets..

18. Liesje92

Liesje92 Niet meer actief

Onze dochter weigerde ook van begin af aan om te slapen in de kinderwagen en later de buggy. Ze slaapt ook niet in de auto. Ze is nu 15 maanden. Wij hebben haar wel altijd overal mee naartoe genomen en doen dat nu nog.

Als ik merk dat zij echt heel moe wordt, ga ik ergens waar het zo rustig mogelijk is met haar zitten en houd ik haar tegen mij aan, zing ik liedjes voor haar en wieg ik haar/pets ik zachtjes tegen haar billen en kroel ik haar op haar voorhoofd. (Nu ze wat groter wordt kroelt mijn partner haar dan op haar voorhoofd) dan valt ze meestal wel in slaap. Dan laat ik haar even bij me liggen totdat ze wat beter slaapt (15 min ongeveer) en dan leg ik haar voorzichtig in haar wagentje en zorg ik ervoor dat ze redelijk afgeschermd ligt voor de buitenwereld waardoor ze niet teveel prikkels krijgt als ze tussendoor een half oog open doet. Als ze bij het terugleggen wakker wordt, kroel ik haar weer op haar voorhoofd en zing zachtjes voor haar en dan gaat ze wel slapen. Al met al ben ik daar gemiddeld half uurtje mee bezig, inclusief het kwartiertje voor het wegleggen. In die tijd kun je tussendoor dus ook gewoon op een terrasje iets te drinken pakken.

Dit werkt ook echt alleen als ze echt moe genoeg is om zich daaraan over te geven. Als het na 10 min niet lukt, probeer ik het meestal een half uurtje later weer. Het is misschien het proberen waard?

19. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    En in de auto?

Mijn zoontje slaapt thuis altijd 1 dutje in de wagen ( 's ochtends, 's middags sinds kort in bed, hij sliep 2 weken geleden alle slaapjes plus het begin vd avond in de wagen, alleen als ik naar bed ging nam ik 'm mee naar boven want hij wou gewoon niet alleen in bed slapen. )

Maar, ondanks dat hij dus altijd zijn dutjes in de wagen deed, gaat hij echt niet slapen als we onderweg zijn. Dan ziet hij veel te veel. Thuis zet ik 'm met wagen en al in een hoek vd kamer/gang/keuken/tuin maar buiten hoort en ziet hij van alles en in stad/dierentuin/wandelen blijft hij ook echt wakker.

Ik timede met die leeftijd bij dochter vaak een dutje zo dat we bv 's ochtends in de auto naar de dierentuin/ikea oid toe konden slapen, rond 10u en dan ga je rond 3-4u bv weer terug en kunnen ze weer slapen. Nu werkt dat soms nogsteeds, om een uur of 4 in de auto slapen ze vaak wel even. Zo'n kort dutje is niet even lekker als 3 uur in bed slapen, maar prima om de dag door te komen. Vroeg naar bed!

Maar ik zie idd niet het voordeel van alleen in een bedje slapen. Veel mensen doen hun best er zo voor "Slapen hoort boven, in bed" en vervolgens kan je de deur nooit uit. Ok, mijn kinderen slapen doorgaans niet in bed, maar beperken me ook niet heel erg in ons dagelijks ritme...

20. mammz

mammz Fanatiek lid

25 mrt 2013
    1.845
    0
    0
    NULL
    NULL
    Denk maak even een foto misschien ook wel makkelijk zelf te maken

Deel Deze Pagina