Waterpokken vraagje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Isis26, 18 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Mijm oudste van bijna 3 heeft sinds vrijdag de waterpokken. Hij is besmet op het kdv want daar heeft zowat iedereen het. Mijn jongste van 15 mnd gaat nar het zelfde kdv en is nog waterpokken vrij. Je zou toch denkend dat hij ook besmet moet zijn nu? Komt het ook gewoon voor dat kindjes het niet krijgen? Vind het wel fijn want als ze het eenmaal gehad hebben.

2. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.463
    0
    36
    Noord-Holland
    je kindje van 15 maanden hoeft het niet nu te krijgen hoor, kan ook later. Ik werk met kleine kinderen en het is echt niet zo dat als er waterpokken zijn dat alle kinderen het gelijk krijgen. je kind komt vanzelf een keer aan de beurt:)

3. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Hai,

Het kan heel goed dat je jongste ook besmet is. Echter kan het nog wel 2 weken duren voordat de 'waterpokken' ook echt zichtbaar zijn. Dat heeft te maken met de incubatietijd voor deze kinderziekte.
    Er zit helaas niets anders op dan het af te wachten..

Sterkte.

4. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    hier hebben ze het al een tijdje op de peuterspeelzaal en tot nu toe heeft mijn dochter nog nergens last van gehad

5. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Tja....
    hier is oudste paar keer de dans ontsprongen..... vervolgens kreeg hij ze... en 2 weken later zus en broertje.....

Het kan dus dat hij ze nu niet krijg, over een tijdje.... of helemaal niet... (en toch antistoffen opbouwd...)

6. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Ik had ook eigenlijk gedacht dat hij het juist eerder zou krijgen omdat her op zijn groep heerst en niet op die van zijn broer. We zullen rustig afwachten. Ben wel blij dat zijn broer het heeft want over een maand ga ik met we oudste naar Disney vind het zielig als hij het dan krijgt

7. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    ONze dochter heeft een hele lage weerstand en vier kindjes van de KDV-groep hadden de waterpokken en onze dochter heeft het dus (nog) niet gehad.. Heel apart want alle andere virussen die rondzwerven, heeft ze direcht opgepikt...

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hier ook een meisje wat het nog niet gehad heeft, terwijl op het kdv het 2 x geheerst heeft. De 2e keer was ruim de helft van haar groep gestippeld :p .

Enerzijds denk ik nu: Laat ze het maar krijgen, anderzijds zie ik op tegen 2 kindjes tegelijk of vlak na elkaar met waterpokken...

Ik weet ook niet wat 'fijner' is. Of de oudste het eerst zou krijgen (en dus heel veel begrip voor de jongste als die het vlak na haar krijgt) of als de oudste het juist na de jongste krijgt (en ze dus weet wat er gebeurd als het zo ver is) .

Ik ben bang dat ze het straks krijgt als ze naar de basisschool gaat...

9. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Mijn oudste heeft veel jeuk maar lijkt er verder geen last van te hebben. Hij zegt af en toe mama heb pijn en dan wil hij een kusje en gaat hij weer verder spelen. We zijn lekker op stap geweest zodat hij afgeleid was

Deel Deze Pagina