voel me zo stom!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Moezel, 3 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moezel

Moezel Lid

8 jul 2009
    28
    0
    0
    NULL
    zwolle
    oooh, ik voel me zo stom! mij zoon van 8,5 maand eet nu brood met kipfilet. Nu kwam ik erachter dat dit al 5 dg over datum was.! Zo vervelend voel ik me! nog meer ouders die dit wel eens zijn overkomen? Kunnen ze hier heel ziek van worden????

groetjes

floor

2. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Ach jeetje wat vervelend :(
    Kan gebeuren hoor! Moet je zelf even het kipfilet ruiken en proeven of het ook anders is. De datum is altijd een richtlijn, ze moeten voedsel zo etiketteren dat ze ruim zitten met de houdbaarheidsdatum, dus je kunt het altijd nog een paar dagen na die tijd opeten in principe. Als het niet meer goed ruikt of proeft kun je even voor de zekerheid de dokter bellen, maar die zal waarschijnlijk zeggen dat je het even in de gaten moet houden.

Mocht het niet goed zijn merk je dat over ongeveer 7 uur.

Ik heb het ook een keer gehad hoor met zo'n huzarenslaatje, ik controleer altijd de datum en er staat hier niks over datum in de koelkast, maar waarschijnlijk was dit slaatje op een niet zichtbare plek of zo, want ik nam een paar happen en dacht: dit smaakt vreemd, niet lekker beetje zuur. Kijk ik naar de datum, was hij al drie maanden over datum :$ (hoe hij er zolang heeft gelegen snap ik nog niet). Ik ben er niet ziek van geweest, maar wel beroerd van de gedachte ;)

3. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    he at vervelend meid je kan je zo schuldig voelen dan.
    ik zou even afwachten of hij er ziekjes van wordt en als je er echt mee zit bel gewoon de huisarts even om te vragen wat je kunt doen.

4. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ja, van bedorven vlees kun je ziek worden.
    Dat merk je snel genoeg, als hij pijn in zijn buik krijgt!

Als het er nog goed uitzag en niet stonk, heb je best kans dat hij er niks van merkt. Houdbaarheidsdata kloppen niet altijd precies..

5. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    zowiezo met vlees producten, maar ook met ander eten neem ik altijd een hapje voor ik het de kleine geef.

als ik iets niet ok vind smaken, of als het me om de een of andere reden tegenstaat (ongeacht datum), dan geef ik het niet aan de kleine.

misschien ook standaard proeven invoeren?

overigens, die datum hoef je niet al te serieus te nemen hoor, grote kans dat het nog goed was.

NB: iets dat nog goed zou moeten zijn, qua datum, kan toch net zo goed bedorven zijn; een datum garandeert echt niet 100% of het eten ok is.

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

In Nederland kennen we de TEN MINSTE houdbaar tot. Dat betekent dat tot X datum de houdbaarheid gegarandeerd is maar daarna is het vaak ook nog goed. Niet te snel panieken dus. Je ruikt heel vaak heel snel of het vlees niet goed meer is. De kans dat dat dus nu het geval was, is wel klein.

7. Keiko

Keiko Actief lid

28 jul 2008
    497
    0
    0
    Nee Cygnet op vlees staat altijd Te gebruiken tot. 'Ten minste houdbaar tot' staat alleen op minder bederfelijke producten, nooit op vlees.
    Van vlees kun je vervelende voedselvergiftiging krijgen, maar dat was dan inmiddels allang gebeurd, dus als je kindje niet ziek is geworden, was het nog goed genoeg.
    En nee je ruikt niet meteen dat iets bedorven is, voortaan toch beter de datum in de gaten houden dus.

Deel Deze Pagina