Waar kopen jullie schoenen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kirst78, 1 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Waar kopen jullie je schoenen voor de kids?

1. Schoenen bij de goedkopere winkels (bijv. Scapino)

2. dure stevige merkschoenen

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Ik vroeg me af waar jullie dus schoenen kopen voor jullie kids. Gewoon bij Scapino, van Haren of Schoenenreus, of kopen jullie bij een dure zaak merkschoenen? Ik heb me altijd laten vertellen dat schoenen goed moeten zitten en stevig moeten zijn, omdat daar de hele houding van het kind mee wordt bepaald. Ik koop nu dus braaf bij de schoenenzaak een duur merk schoenen voor Jasmijn. Een rib uit mijn lijf, maar ja dan heb ik ook wat denk ik dan (ben ik dan zo naief?). Is dat ook zo of is dat tegenwoordig een achterhaald verzinsel en zijn de schoenen bij de grotere en goedkopere winkels net zo goed?

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    mijn dochter is nog niet zo ver - maar over een paar maanden zullen we er ook aan moeten. Schoenen van 25 tot 30 euro vind ik meer dan genoeg.
    Tegenwoordig zie je goede schoenen in die prijsklasse bij de door jou genoemde ketens. En goed is goed vind ik...

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.156
    35.812
    113
    Ik koop ze bij beiden. Zijn eerste schoentjes waren heel duur en van een dure winkel, maar nu gaat het zo hard dat ik ze ook gerust bij de dolcis/scapino oid koop. Wel koop ik altijd leren schoentjes en let ik erop dat de binnenvoering ook van leer is en in elk geval niet van kunstof.

4. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.811
    4.050
    113
    De schoenen van demi worden in principe gekocht bij goede schoenwinkels, het liefst waar ze de voetjes ook meten. Ik laat me goed adviseren over welke schoenen goed zijn voor haar. Ik durf er niet op te vertrouwen dat de schoenen van de ketens die genoemd werden net zo goed zijn en bovendien heb ik niet erg veel vertrouwen in de kundigheid van het personeel daar.

Tot nu toe waren we voor per paar schoenen rond de 60 euro kwijt.

Ze heeft eigenlijk ook altijd wel een paar sportschoenen en daarvan koop ik eigenlijk ook alleen merk.

Ik vind het vooral nu ze begint te lopen belangrijk dat ze hele goede schoenen heeft. Over een tijd ga ik misschien ook voor goedkopere schoenen.

5. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Bij schoenen is het belangrijk dat ze van leer zijn en dat ze goed passen. Als dat het geval is maakt het niet uit waar je ze koopt. Dit heb ik mij in ieder geval laten vertellen. Het eerste paar van Luc komt ook bij een dure schoenenwinkel vandaan, maar misschien dat ik voor een volgend paar ook wel even ergens anders ga kijken.

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.062
    3.857
    113
    Ik koop ze óf flink afgeprijsd bij een duurdere schoenwinkel of bij Scapino (Dr. Visser ofzo), Dolcis of Van Haren (Elefanten). Ik ben zelf pedicure geweest en weet wel waar ik op moet letten. Ga echt zo'n 16-jarige daar niet om advies vragen. Voel ook altijd even in de schoen hoe hij is afgewerkt. Wat veel mensen vergeten is de voetbreedte, die ook moet kloppen. In een betere schoenenzaak kunnen ze je daar vaak wel goed mee helpen.
    Dat een dure schoen beter is, is niet altijd het geval. Ja, kwalitatief vaak wel, maar het model moet ook bij de voet passen.
    Onze dochter heeft wel heel lang maat 21 gehad, heel kort 22 en toen gelijk 23/24. Ik vind het gewoon een hoop geld om steeds neer te leggen, soms voor maar een paar weken, vandaar dat ik vaak voor goedkopere schoenen kies.

7. Merijn

Merijn Niet meer actief

Volgens mij heb je in "duurdere" schoenenwinkels ook wel goedkope schoenen voor kinderen :) (althans, in mijn ogen) Maar het is een combinatie. Het moeten goede schoenen zijn, maar wel voor een redelijke prijs. Waar ik deze vind, dat weet ik nog niet. Ik heb eigenlijk ook nog geen flauw idee hoeveel schoenen kosten :D

8. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Ik ga zéker voor de duurdere stevige schoenen en zéker de eerste jaren is dit erg belangrijk!

Ik vind sowieso schoenen & de jas prioriteit 1... de rest kan wel wat minder...

9. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Ik koop bij van haren (elefanten) of nu bij scapino (dr visser) De eerste 2 paren bij van haren en nu dus ook scapino, het zijn goede, degelijke schoenen en ik weet wel hoe ik moet meten en waar ik op moet letten.

10. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

hier vandaag voor noa dure schoenen gekocht
    ik dacht dat ze nog in maat 19/20 zat nou mooi niet dus!
    ik was hier naar een dure winkel geweest en hun hadden noa haar maat opgemeten 21 !
    dus ik moest 22 kopen in verband met haar hoge wreef
    ik moest wel even 60 euro neerleggen maar er zat een goed voetenbed in en dat vind ik belangrijk nu ze eenmaal loopt

11. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Ik ga ook voor de duurdere schoenwinkels, vind schoenen, zeker nu, zo belangrijk!
    Vandaag toevallig nieuwe laarzen voor dr gekocht, 95 euro, maar ze zijn wel erg gaaf en zaten erg goed en lekker soepel!

12. Roodkapje1979

Roodkapje1979 Fanatiek lid

22 feb 2009
    2.729
    0
    0
    Hier hetzelfde, vandaag schoenen gekocht bij Schoenenreus was 35e kwijt. Zag dat ze nu ook "nepshoesme" hadden. Zagen er goed uit maar is wel voor kindjes die net beginnen met lopen......

13. Merijn

Merijn Niet meer actief

Wat zijn precies de dingen waar je op moet letten als je schoenen koopt?

14. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wij hadden tot nu toe redelijk goedkope schoenen want meneertje liep nog niet maar sinds deze week loopt hij alleen nog maar. We hebben dus maar goeie schoen gekocht maar ik had mazzel: Kikkers in de uitverkoop. Na onze vakantie (over een maand) gaan we nog een paar schoenen kopen. En verder heeft hij een paar wat goedkopere gympen. Prima

Ik ga er vanuit dat een goed paar schoenen tussen de 50 - 100 euro zal kosten.

15. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

of ze van leer zijn ook de binnenkant
    en of ze een goed voetenbed hebben
    en of ze soepel zijn of niet
    voor de rest weet ik het niet

16. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

5 mrt 2008
    1.492
    0
    0
    heb nu nog ''goedkope'' schoentjes gekocht , omdat esmee nog niet loopt , wel stapt aan de hand maar vindt het nog niet nodig voor dure schoentjes,
    als ze eenmaal los loopt , koop ik haar pas dure schoentjes in een schoenzaak ..

17. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ik koop ze (sinds hij loopt) bij een kinderschoenenzaak. Goede kinderschoenen zijn eenmaal duur. Ik ben ergens tussen 40 en 60 euro kwijt voor een paar schoenen.

18. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Bij van Haren de elephants

19. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Dit is voor mij ook zeker prioriteit nummer 1! Ik was benieuwd hoe jullie dachten over het kopen van schoenen, aangezien ik vandaag weer een paar schoenen voor ons meisje heb moeten kopen. Heb ze dus gekocht in een duurdere schoenenzaak met prima advies van de verkoopster en waas de voetjes goed werden opgemeten. De schoenen waren 50% afgeprijsd, want het was nog van de zomercollectie :). Ze waren nu 32 euro ipv 65, scheelt dus aanzienlijk en heb het idee dat ik goede stevige schoenen heb gekocht!

20. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    Ik heb gisteren voor mijn zoontje weer een paar nieuwe schoenen gekocht, €64,95. Een hoop geld, en nu maar hopen dat hij er even mee vooruit kan.
    Hij heeft heel smalle voetjes en de schoenen bij de goedkopere winkels zitten gewoon niet goed aan zijn voeten dus we moeten wel aan de duurdere schoenen.
    En ik vind het ook belangrijk dat hij goede schoenen draagt, dus binnen en buiten van leer.

Deel Deze Pagina