Baby drinkt slecht

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door InesTaina, 14 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. InesTaina

InesTaina Actief lid

21 jan 2013
    267
    0
    0
    Geldrop
    Hallo,

Het een na het ander is met mijn kleine mannetje aan de hand,
    Hij drinkt nu al sinds een paar dagen heel slecht, eerst dacht ik dat ie gewoon even niet lekker in zijn vel zat, of dat ie veel last had van zijn reflux maar het blijft hetzelfde hij heeft trouwens geen spruw!

Hij krijgt nutrimigen + nutritron, ik bied hem 5x 190 aan (maak 210 en gooi 20 weg 180 was altijd net niet genoeg en die 10cc deed het hem) maar nu drinkt ie soms net 100cc en zijn laatste fles zelfs maar 80 o_O
    Ik weet echt niet waar het aan ligt en ook niet wat ik moet doen, krijgt hij zo nog wel genoeg binnen??

2. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Bij langer dan een dag minder dan de helft drinken even langs de huisarts gaan. Dus als hij weinig drinkt (en nog zo klein is) zou ik voor morgen even een afspraak maken.

3. missle

missle Fanatiek lid

4 mrt 2010
    1.526
    1.073
    113
    #3 missle, 14 nov 2013
    Laatst bewerkt: 14 nov 2013
    Hier hebben we vorige week dat zelfde probleem gehad. Als hij stopte met drinken (soms minder dan 100cc) ging hij met zijn speen van de fles in de mond lachen naar de lamp aan het plafond en dan kregen we er echt niet meer melk in.Ook hier met Nutriton en reflux medicatie. We hebben afgelopen weekend de Nutriton weggelaten om het te proberen en toen gingen ineens de flessen weer leeg. Wel draaide de wasmachine overuren door het spugen.
    Nu hebben we op 165cc nog 1 schepje Nutriton, dan spuugt hij net wat minder en drinkt zijn fles nog leeg. De wasmachine draait nog steeds heel vaak, maar hij lijkt zelf niet veel last van het spugen te hebben met de medicatie die hij krijgt.

Ik twijfel nog wel of het echt aan de Nutriton lag of dat het een sprongetje/fase was, omdat hij nu ineens weer nieuwe dingen doet nu hij ook zijn fles weer goed drinkt.

Ojaa, en hij dronk totaal net geen 600cc op een dag toen, na overleg met de kinderarts (voor het weekend) moesten we bij 300cc meteen komen en zou hij een sonde krijgen. Maar hij dronk dus nog het dubbele. Na het weekend hadden we al een afspraak met de kinderarts voor evaluatie en dan zouden we meteen bespreken hoe hem meer te laten drinken dan 600cc, maar toen dronk hij dus al weer meer.

4. InesTaina

InesTaina Actief lid

21 jan 2013
    267
    0
    0
    Geldrop
    Ja k zal morge eens bellen met de KA ik durf niet zomaar de nutriton weg te laten vori ge keer dat ik dat deed reageerde hij er zo heftig op qua ontlasting 2 dagen niet gepoept en toen moest er een keutel uit zo groot als zn handje, hij heeft gekrijst en gehuild van de pijn zo zielig, anusje zat zelfs een klein scheurtje in :( zal morgen maar eens aan de bel.trekken.dan wat we nu moeten doen

5. missle

missle Fanatiek lid

4 mrt 2010
    1.526
    1.073
    113
    #5 missle, 14 nov 2013
    Laatst bewerkt: 14 nov 2013
    Ojaa, en voor het poepen kregen we hier van de kinderarts het advies om een paar druppels (zonnebloem)olie in de fles te doen als poepen moeilijk gaat.

PS: Ik las in een ander bericht van je dat je naar het MMC gaat, dit advies is ook van een kinderarts van het MMC. Stoppen met Nutriton in de fles was ook in overleg.

6. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

5x190 is ook echt wel veel hoor! Het is wel licht verteerbaar, maar toch.... als je gewoon minder aanbied of op verzoek voedt? Of afbouwen met nutriton of gaat hij dan weer spugen? Of wellicht medicatie verhogen?

Sterkte iig! Verder weet ik niks te helpen :(

7. InesTaina

InesTaina Actief lid

21 jan 2013
    267
    0
    0
    Geldrop
    Hij mag zelfs nog meer hebben deze cc was op aanraden van, hij.had gewoon niet genoeg aan minder hij krijgt deze hoeveelheid toch al echt een tijdje dus het is niet een vlaag ofzo, het zit hem echt in de afgelopen 3/4 dagen dat hij gewoon niet meer wil drinken, snel afgeleid, fles wegduwen met tong en wat hij dan drinkt spuuft hij grotendeels ook weer uit!

8. InesTaina

InesTaina Actief lid

21 jan 2013
    267
    0
    0
    Geldrop
    Ja k ga morgenvroeg gelijk even bellen en overleggen! Kan die olie geen kwaad verder?

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Virusje? Of toevallig al tandjes?

10. InesTaina

InesTaina Actief lid

21 jan 2013
    267
    0
    0
    Geldrop
    Geen koorts! (37,3) Of hoeft dat niet altijd bij een virusje? Ik dacht laatst ook tandjes maar voel volgens mij nog niks zitten!

11. missle

missle Fanatiek lid

4 mrt 2010
    1.526
    1.073
    113
    Een paar druppels olie kan geen kwaad en kan samen met Nutriton en Nexium volgens de kinderarts.

Hier werkt het wel lijkt het, van poepen 1x in de 3/4 dagen (gelukkig niet hard) poept hij nu al 2 dagen achter elkaar. Wel weer een nieuw "ding" van hem is dat hij het liefste poept als de luier net uit gaat, dus we mogen live getuige zijn op het aankleedkussen :D Een vies jongetje is het soms ;)

12. raspberry

raspberry Niet meer actief

Nee, hoeft niet altijd.
    Heeft hij naast het slechte drinken nog klachten? Zoniet, dan even kinderarts bellen en vragen wat hij minimaal moet drinken, (meestal ongeveer de helft van wat ze normaal krijgen, dus in jullie geval 500 cc per etmaal). Plasluiers in de gaten houden en dan gaat het meestal vanzelf wel over.

Als hij wel nog andere klachten heeft, zou ik even overleggen met de kinderarts.

13. InesTaina

InesTaina Actief lid

21 jan 2013
    267
    0
    0
    Geldrop
    Nee geen nieuwe klachten behalve overmatig handjes sabbelen en heel veel kreunen? Voor de rest gewoon de klachten die hij al had... Ik ga.morgen maar gewoon even bellen!

14. InesTaina

InesTaina Actief lid

21 jan 2013
    267
    0
    0
    Geldrop
    Hahaha hier nog zo 1 ik heb ookal het geluk gehad van een spuitluier bijna in mijn gezicht :D

Deel Deze Pagina