Speelgoed-bom is weer ontploft :D

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Chivay, May 3, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Chivay

Chivay Fanatiek lid

Oct 31, 2009
    3,552
    0
    0
    Utrecht
    :D Ja hoor.. het is weer zover...
    OVERAL ligt speelgoed...

Helemaal niet erg.. Ik hou wel van een beetje kleurrijke chaos...
    Maar toch krijg ik het weer regelmatig op heupen... Waar laat ik al
    dat speelgoed!?!

Nu heb ik zelf nogal een speelgoedtik (Werk in het onderwijs en ben ook spelbegeleider) dus waar sommige helemaal wild kunnen gaan op kleertjes moet ik me enorm inhouden met al dat geweldig leuke speelgoed dat ik overal zie ;)

Maar goed... lang verhaal kort..
    Waar laten jullie al het speelgoed?
    Speciale kasten/bakken?

Wij wonen niet groot.. en bij de komst van ons meisje werd onze computerkamer haar kamertje.. dus kasten uit die kamer staan al extra in de woonkamer..

Nu zoek ik dus naar praktische, mooie oplossingen.. (en misschien zelfs wel multifunctioneel??)
    Misschien foto's van jullie opbergers??

2. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    Hoi Chivay,

ik heb niet superveel maar wel aardig wat.
    We hebben 3 opbergplekken, 1 ladenkastje van Hello Kitty waar ze altijd bij kan.
    2 opbergboxen die staan naast de bank en 1 kast waarvan de onderste 2 planken voor speelgoed zijn.

Om de orde te bewaren gaat niet alles tegelijk open. Dus 1 box of de andere, of de kast. Is ook fijn ter afwisseling. Op alle plekken staan ook verschillende soorten speelgoed zegmaar.

3. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,065
    2,203
    113
    Brabant
    wij hebben van die ikea kasten met bakken (weetjewel?)

Die staan in de gang en er mag er 1 in de kamer. We hebben echt veel te veel speelgoed, ik vind ook alles leuk en leerzaam.
    Keukentje met keukenspullen, babypop met poppenspullen, duplo in alle soorten en maten, puzzels (een heeeele boel) boeken (ook weer veel te veel), blokken, muziekinstrumenten, knuffels, knutselspullen

jeetje, hoe dan anderen dat? zou ik niet gewoon de helft kunnen verkopen? nummer 2 heeft ook weer eigen speelgoed..
    Sorry jat je topic:(

4. Hè Buddy ;)

Wij hebben van die speelgoedbakken van Ikea. Echt mooi vind ik ze niet maar wel ideaal. Bij ons staat het op de gang.
    We hebben 2 kasten naast elkaar en daarin zitten 5 plasticbakken.
    In ieder bak hebben we een ander soort speelgoed, ideaal!
    Ik haal per keer 1 bak uit en pak pas een andere bak als de rest is opgeruimd.

5. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Ik wil straks voor de kleine één mooie houten kist en die mag tot aan de rand toe vol met speelgoed. En dan is hij vol en moet er eerst iets uit als er iets nieuws bij komt.
    Hopelijk lukt het me :)

Ben ik dan een moeder die haar kind ontwikkelingsmogelijkheden onthoudt? Of zou het genoeg zijn? Ik wil hem leren dat niet alles zomaar aan komt waaien en dat je ook best tevreden mag zijn met wat je hebt en dus niet alles hoeft te hebben wat je voorbij ziet komen. Maar ik wil hem ook niet achterstellen.
    Pff moeilijk.

6. Chivay

Chivay Fanatiek lid

Oct 31, 2009
    3,552
    0
    0
    Utrecht
    Tnxsss al voor de reacties!

Het 1 bak tegelijk princiepe wilde ik ook wel gaan invoeren straks idd... Zit nu dus vooral een beetje te zoeken welke bakken..
    Omdat onze woonkamer al een beetje een samenraapsel is van verschillende meubels door het samenvoegen met de computerkamer moet het wel een beetje een rustig iets zijn...

Die met de gekleurde bakken van ikea valt daarom voor mij af..
    Iemand die de expedit als speelgoedkast gebruikt??
    Of de besta-serie?? Er staan al 2 kasten van de besta serie hier in de kamer..

Of weet iemand een mooie bank-opberger? Een flinke?

Op de plek waar nu de box staat zou straks mooi een stoel/tafeltje/bank passen..

Ook zit ik te denken aan extra bakken voor onder ons bed e.d.

@ Laartje... hahaha en dat lukt jou mannetje ook? Dat 1-bak-princiepe :p

7. Chivay

Chivay Fanatiek lid

Oct 31, 2009
    3,552
    0
    0
    Utrecht
    @ Taliaa...
    Daar ben ik eigelijk ook wel benieuwd naar..
    Ik heb mijn eigen speelgoedtik... en we krijgen ook best wel wat... Haar verjaardag komt er ook over niet al te lange tijd aan 1(slik ;) )

Nu zal mijn dochter ws alleen blijven.. dus het broertje/zusjes idee met eigen speelgoed zal hier niet van toepassing zijn... maar ik heb dat nu ook al van..
    Wil dat en dat... en als ze anderhalf is nog een keukentje... en dat.. ;) maar waar laat ik t..

8. Zomerjurk

Zomerjurk Actief lid

May 20, 2008
    261
    0
    0
    o ja heerlijk zo'n onderwerp.
    Ik ben toevallig net bezig de ene speelgoed kist weer eens uit te mesten en ontdek nu ook dat alles door elkaar ligt. Ik ga ook aan het zoeken naar een dozen of kisten systeem. Wij hebben ook geen ruimte voor een hele nieuwe kast voor haar om al het speelgoed in te pakken dus het moet slim verpakt worden. Ik heb nu wel besloten dat er zo veel ligt dat ik deels boven ga bewaren en af en toe een bak wissel.

9. Haha A begrijpt het wel ja. Ik leg hem dan uit dat hij het eerst moet opruimen, hij doet het niet altijd hoor hihi
    H begrijpt er nog niks van uiteraard maar ze spelen samen met bijv duplo.

Wij hebben trouwens witte plastic bakken en het is een witte kast.
    Pff nog even en onze meiden zijn alweer 1 jaar ....

10. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik heb maar 1 kind, das misschien anders dan 2 kinderen.

Maar wij hebben hier zo'n tafel van ikea van mammut. En daar staat zn speelgoed op. Ik wissel het af en toe af met iets wat we in de kast wegzetten.

Valt dus mee met de hoeveelheid speelgoed die we hebben. Maar ondanks dat is het hier ook vaak een bende.

11. clarike

clarike Actief lid

Mar 22, 2006
    455
    0
    0
    Wij hebben drie grote losse opbergdozen van ikea boven op elkaar gestapeld staan naast de buffetkast. in de onderste boekjes, in de middelste duplo en de bovenste losse rommeltjes als autootjes, een pop, laptop etc. Onderin de buffetkast staan knutselspullen en puzzels/ spelletjes. De dingen waarvoor toestemming gevraagd moet worden. O ja, een houten trein in de kast en playmobil voor de oudste op de zolder, waar de jongste twee niet bij kunnen komen ivm kleine onderdelen.
    Wat betreft de overkill aan speelgoed; wij proberen andere dingen te vragen voor de verjaardagen van de tweede en derde nu ze het nog niet doorhebben. Dus een kledingsetje. volgend jaar krijgen de oudste twee van mijn ouders een abonnement op de dierentuin, dat soort dingen. heb een enorme hekel aan een huis vol speelgoed. vindt het ook jammer als kinderen alles wat je kan bedenken aan speelgoed ook al hebben. Zo heeft de oudste zoonlief de week na zijn verjaardag bedacht dat hij wel erg graag de playmobil brandweer auto wil hebben en heeft het inmiddels een half jaar later daar nog steeds over. Hij zal toch echt nog een half jaar moeten wachten voor deze tot de opties gaat behoren. Wij kopen in principe geen speelgoed buiten de verjaardagen om, wel een nieuwe bal als de oude lek is, of een schep als de vorige kapot is, maar dat zijn echt de uitzonderingen.

12. debq

debq Fanatiek lid

Mar 10, 2010
    3,797
    761
    113
    Wij hebben in de woonkamer zo'n houten bankje met een opberg gedeelte er in waar speelgoed in zit. Dan hebben we kasten met laden waar speelgoed in zit, verder zit er speelgoed in haar kledingkast op de onderste plank en nog speelgoed in onze extra kast op de slaapkamer. In de woonkamer staan nog loopauto's, wipkip ding en een baby keukentje.
    Nu ik het zo op schrijf lijkt t best veel..
    Maar in elk geval gaan we van de zolder een speelkamer maken met extra schotten zodat het speelgoed dan boven kan staan en er maar een beetje beneden is waar ze mee speelt.

13. noa80

noa80 Bekend lid

Jun 7, 2009
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    wij hebben de expedit van ikea........wij hebben het kleinste kastje dus met 4 vakken. Wij hebben in ieder vak een grote bak, die erbij hoort. Zo is het toch allemaal netjes opgeruimd. Ik vind de expedit mooier dan de speelgoedkast van Ikea......

14. Chivay

Chivay Fanatiek lid

Oct 31, 2009
    3,552
    0
    0
    Utrecht
    @ Noa... Past er ook een beetje veel in die bakken?
    Ze lijken best klein namelijk

15. noa80

noa80 Bekend lid

Jun 7, 2009
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    er past hier wel genoeg in haar......
    heb 1 bak met boekjes en puzzels
    1 bak met duplo en dergelijke
    1 pak met fisherprice little people, oke de grote speeltuin van little people past er niet in maar die heeft een mooi plaatjes boven op de kast
    in de laatste bak zitten de overige dingen.

al moet ik zeggen dat het inmiddels aardig door elkaar zit maar dit was ooit de opzet
    verder wat er niet in past staat boven en eens in de zoveel tijd wisselen we af

en Yara haar keukentje staat naast de kast.

16. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

wij hebben 3 van die grote zwarte opbergbakken van de ikea en die heb ik onder zijn commode gezet. de rest van autootjes of groot speelgoed dat er niet in paste staat gewoon netjes in zijn kamer..verder hebben we een enorme tv meubel en 3 van die lades zitten ook nog vol speelgoed.

17. duveltje

duveltje Bekend lid

Nov 6, 2008
    658
    0
    16
    Wij hebben een grote mooie rieten mand naast de bank staan met speelgoed. Ook staat zijn oude loopwagentje nog in de kamer waar ook speelgoed inzit (autootjes etc). Ik heb zelf moeite om dat loopwagentje weg te doen, want het was een oud ding, die ik (al zeg ik het zelf...) erg leuk opgeknapt en beschilderd heb, 2 vliegen in 1 klap dus...Verder heb ik nog een mooie grote houten plantenbak waar ik wieltjes onder heb geschroefd en daar zitten de blokken en de puzzels in. Zijn boeken liggen deels op de kast (de mooie die hij alleen samen met ons mag lezen) en op een laag tafeltje. In de kast liggen zijn knutselspulletjes.
    Het enige dat "los" in de kamer staat is zo'n houten auto "knikkerbaan".

Ik vind het super dat Thije heerlijk kan spelen en dan mag het ook een flinke zooi zijn, maar als het opgeruimd is, wil ik dat de bakken ook een beetje bij ons interieur passen en je niet in 1 oogopslag ziet dat het voor speelgoed is! Vandaar dus een mooie rieten mand en een mooie "plantenbak".

Share This Page