Hoeveel tijd van het wakker zijn laten jullie de baby ook eventjes zichzelf vermaken in de box of op een kleed? Ik heb zelf nog heel sterk het gevoel alsof ik hem constant moet vermaken, maar "ze" zeggen dat het goed is ook hem te lren zichzelf te vermaken. Ik voel me al schuldig als ik even snel de afwas ga doen, boterham eet of wasje ga doen (hem dan wel veilig in de box) dat soort dingen...
Hoi hoi, Oh dit herken ik heel erg. Ik had het destijds ook. Mijn zoontje is nu 20 maanden en kan geweldig alleen spelen. Mede, denk ik, doordat ik me er toen ff heel hard doorheen heb gezet. Ik heb mezelf verplicht niet de hele tijd hem proberen te vermaken. Ik ging dan bijv. met een kop thee, op een afstandje zitten kijken...om vertrouwen te winnen voor mezelf Om te zien dat ie het ook alleen kon...en dat ging heel leuk. Speelde lekker! Natuurlijk ging ik er ook wel eens bij zitten, maar dan ook weer weg na een tijdje. Op een goed moment ging het steeds beter en werd mijn schuldgevoel echt minder. Ik zou je echt aan willen raden dit niet door te doen gezien ze er dan ook aan gewend raken ( lijkt me, geen ervaring mee ) Groetjes Marieke
thanks Marieke, ja heel irritant is het ik moet het echt afleren. Ik probeer nu ook mezelf aan te leren even 5 minuten te wachten als hij huilt in bed, eerst rende ik constant meteen naar hem toe en haalde hem eruit met als gevolg een slaperig chagrijnig kind in mijn armen Nu wacht ik eventjes en laat ik hem huilen en merk ik dat hij gewoon binnen 5 min weer in slaap valt, behalve als hij echt overstuur is dan haal ik hem na 10 min wel eruit. Nou goed ik ga het proberen
Hahahaha, ook dat slapen en er naar toe rennen herken ik! Ik heb gelukkig een man die me er dan ff uitzette, de stoep op met mn kopje thee en dit afhandelde Ik zag dat je dochter nogmaar 3 maand is en toen ging ik er ook gewoon wel na 5 minuten wel na toe hoor. Maar pas er mee op; ze hebben gruwelijk snel ik de gaten dat mama komt als ik ga huilen EN dat heeft wel ff geduurd voordat dat was afgeleerd hier; wederom met dank aan manlief. Toen hij 9 maand was ofzo, begreep ik het pas, hahahaha! Advies; 5 minuutjes huilen, er ff heen, weggaan, weer ff laten huilen , erheen.....en zo opbouwen. Voor jou prettig en voor haar ook, denk ik. 5 minuten duurt dan lang, maar ik zou ff door de zure appel heen bijten voor je eigen genot dadelijk als ze ouder is
Het is een jongen hihi En ga je beter herkennen naarmate hij/zij ouder is of het huiltje gegrond is of niet? Dus dat er niks aan de hand is maar dat het gewoon jengelen is?
Sorry Hahaha... Jaja, dat herken je zeker wel hoor! Door schade en schande weliswaar, haha, maar dat komt echt wel! Hier kan de kleine man huilen en huilen zonder een traan te laten, hahaha. Dan krijst ie ineens, midden in de nacht en zou je denken dat de wereld vergaat Ga je er naar toe, na ff te hebben laten huilen, en dan ...GEEN TRAAN te bekennen, hij wilde gewoon ff dat papa of mama bij hem kwam en dan valt ie weer als een blok om in bed en slaapt verder. Toen hij 8 of 9 maand was konnie krijsen in bed, niet normaal gewoon. We zijn zelfs een met hem naar de HAP geweest, dachten dat ie pijn had, maar nee hoor, niets aan de hand. Wilde gewoon niet naar bed... Je herkent het dus op een goed moment wel, wat serieus is of niet Zoals ik al zei; door schade en schande, haha! Groetjes
totdat ze gericht mama kunnen zeggen kun je ervanuitgaan dat het huiltje altijd gegrond is. tot 10 maanden oud of zo. ik heb mijn jongen altijd in de buurt gehouden binnen n 2-3meters max. hij kan zich alleen prima vermaken,altijd al. je aanwezigheid voelen of je kunnen horen of zien is genoeg. je hoeft niet voortdurend aktief met hem te spelen.
8-9 maanden oud beginnen ze te dromen, daar schriken ze heel erg, en die tijd begint ook de verlatingsangst. dat krijzen komt door vermoeidheid, ze willen graag slapen, maar dan willen ze niet riskeren dat papa en mama voor voorgoed verdwijnen. en soms tanden die pijn doen als ze in bed bewegen in slaap. daarom gillen ze. om niks huilen is wanneer ze eigen wil hebben, willen bijvoorbeeld spelen met mama's telefoon en dat mag niet, dat is dan ook krijzen. maar heel anders.
Mijn dochter ligt gerust een uur in de box te spelen, af en toe ga ik even kijken en als ze het na een uurtje zat is dan speelt ze nog even verder op schoot, even knuffelen etc.