20 maanden.....pfff

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Confidence, 8 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Confidence

Confidence Fanatiek lid

5 jul 2009
    1.024
    0
    0
    We hebben hier een heerlijke dreumes rondlopen van ruim 20 maanden.
    Geweldig wat hij allemaal doet, wat hij al allemaal zegt en heerlijk als hij bij je komt knuffelen, maar........ ( er is altijd een maar ;)
    Hij is zo aan het veranderen.
    Grenzen verkennen: met dingen gooien, aan dingen zitten wat niet mag, knoeien met eten / op de grond gooien.
    Krijgt hij zijn zin niet, of wordt hij gecorrigeerd dan zet hij het op een krijsen.
    Normale rituelen zijn opeens niet meer leuk. Tandjes poetsen is een ramp, vitamine innemen is een ramp, het slaapritueel werkt anders.
    Het enige wat gelukkig wel nog werkt is: het slapen zelf Ik durf het niet hardop te zeggen, bang dat dat ook anders wordt.

Ik vind het zo moeilijk. Hij is echt ons allerliefste mannetje, maar ken hem zo niet en het frustreerd me dat wat we altijd deden, nu niet werkt.
    Herkent iemand dit? is het een fase? de leeftijd? wat kunnen we doen om hem te helpen? wat werkt, consequent zijn?

Ben benieuwd naar jullie reacties.

2. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik denk dat het de leeftijd is, toevallig was ik vorige week bij een buurvrouw op de koffie en haar dochter is van 1,5 en zij hadden net een periode achter de rug met bijna alles wat jij beschrijft...

Hun dochter gooide bekers drinken leeg over de tafel. Ze moesten constant "nee" zeggen en het kostte behoorlijk wat energie.
    Als ze echt iets stouts deed dan zetten ze haar even op een vast plekje om te laten weten dat dit niet mocht.
    Ze werkten samen als een team en waren allebei consequent.
    Want als mama haar op het plekje had gezet begon dochter te roepen om papa... Haha! Maar daar trapten ze niet in...

Geen idee of dit verstandig is of niet maar het werkte wel.
    En even is echt even gewoon voor het idee.

3. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Is inderdaad de leeftijd. Milan is hier ook 'lekker' bezig... Gewoon consequent blijven en vooral tanden op elkaar en gaan met die banaan ;) Succes !

4. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Oh jeetje.. klinkt allemaal erg bekend! alleen is Esmée 15 mnd en zijn de nachten wel een drama!

Als ze boos is (haar zin niet krijgt ofzo) gaat ze krijsen, op de grond zitten en op van alles slaan, de vloer, plinten, kastne etc.

help! duurt dit lang???

5. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    hahah heeeeel herkenbaar dit! En Tycho is hier zelfs zo bijdehand: hij gooit iets op de grond, kijkt mij (of degene die er dan is aan) wacht op reactie en als die niet komt doet ie zelf met zn vingertje van "nee dat mag niet" maar ondertussen hahaha

Het inslapen hier gaat vrij lastig, dit lukt momenteel alleen bij mama op schoot, doorslapen gaat goed maar de driftbuien... Pfff Gillen als hij iets niet mag of als hij iets niet voor elkaar krijgt! Gelukkig heeft hij het op de grond rollen met 13maanden al "afgeleerd" maar nu probeert hij het dus zo.

Kleine draak hier dus! Maar indd even apart zetten en zeggen waarom, zou dat al aankomen? En doe je dan van te voren een waarschuwing van nog 1x en dan ofzo iets? Hoe werkt dat hahahah xx

6. fafje

fafje Niet meer actief

hier werkt het al een hel tijd heel goed ( ondanks dat zn reactie of gedrag erger wordt) door hem bij zn naam aan te spreken, en dan zeg ik heel streng, Mama aankijken, in de ogen ( hij weet heeel goed wat dat is)
    Als ie ehct heel stout is geweest wat hij beseft porbeert ie oogcontact te vermijden..
    Dan kijk ik heel boos, en zeg dat mag niet! je mag dit of dat niet doen, waaaannnt...end na ga ik over in normale toon, dit of dat gaat kapot, doet pijn blablabla...
    Maar hij moet mij wel aan blijven kijken..hij wordt er vaak helemaal rustig van en ik krigj een dikke knuffel en dan leid ik hem gauw af door iets ander ste gaan doen.

Op zo'n moeemnt, pak ik hem wel weg uit de situatie, dus even op de bank neerzettem en op zijn ooghoogte praten..

wete nie of het de maneir is hoe ik het aanpak, maar hij luistert echt super goed!

Deel Deze Pagina