buikgriep of Rota virus?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door danili, 26 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. danili

danili Bekend lid

22 mei 2006
    808
    0
    0
    Hoi hoi,

Ons zoontje is net weer herstellende van een flinke verkoudheid, of hij krijgt er weer een buikgriep virus overheen (volgens dokter)
    hij heeft al zeker 6 dagen niet normaal gegeten en is flink afgevallen....
    Hij had een flinke buik, spek armen en benen, maar is allemaal verdwenen.
    Alle melk gooit hij er vrijwel meteen weer uit, roosvicee, thee en water blijven er wel in...verder wil hij ok amper koekjes, soepstengles of rijstwafels eten en al helemaal geen brood of warm eten...beetje yoghurt als het meezit.
    Maar hoe weet ik nou of het geen rota virus is ipv buikgriep...
    ik ben zo bang dat ik er te laat achter kom en hij alsnog uitdroogt?!

2. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    gewoon weer richting ha meid!

3. Het kan allebeide zijn. Waar je op moet letten voor het Rota-virus is:

- ingezakte fontanel
    - fletse ogen
    - niet meer alert zijn
    - geen tot weinig plasluiers
    - droge lipjes/mondje
    - spugen/niets binnenhouden
    - diarree
    - wegvallen/van de wereld zijn
    - huidje droog, blijft staan bij vastpakken

Als je (een aantal van) deze symptomen herkend meteen aan de bel trekken. En als je het niet vertrouwd, ook aan de bel trekken! Volg je gevoel.

Als voorbeeld, onze kleine meid heeft van donderdag tot gisteren niet (goed) gegeten. Gooide alles er weer uit, nu krijgt ze ook alleen voeding via de melkflessen. Enige optie was water geven, maar dat hebben we eigenlijk niet gedaan, omdat ze ook zoveel sliep en juist door te slapen komen ze weer erboven op en omdat ze op een gegeven moment een fles wel weer opdronk en de volgende dag weer een erbij en zo voorts hebben we het verder aangekeken. We zijn donderdag wel meteen naar de ha gegaan en die heeft ons gewezen op de bovenstaande symptomen. Dan moesten we meteen weer aan de bel trekken als dat voorkwam bij haar. Dat was verder niet zo.. alleen de plasluiers en diarree, maar als het daarbij bleef was het niet zo erg zei ze. En als ik het niet vertrouwde mocht ik gewoon weer bellen. Dat even ter vergelijking voor jou. Ons meisje heeft dus buikgriep (gehad). Nu heeft ze alleen nog diarree en spuugt ze nog iets meer dan anders. (en ze heeft ook reflux), maar verder krabbelt ze er langzaam weer bovenop.

Succes en nogmaals, volg je gevoel!

Deel Deze Pagina