Meer mama's ervaring met de 20 maanden sprong? Het uit zich hier zoals gewoonlijk weer in een fase met echt niet willen slapen, ondanks alle trucjes en maniertjes die we dan proberen. Spelen kan hij nagenoeg niet alleen, is echt erg ondeugend, is echt zijn grenzen aan het verkennen. En die grenzen probeer ik dus keer op keer weer aan te geven, maar tot op heden echt 0,0 effect, Dit gaat eigenlijk al een paar maand zo. Wanneer gaat dat wat beter? Het is een erg ondernemend en actief mannetje en echt nergens bang voor eigenlijk, pluk hem regelmatig van tafels, stoelen, etc. Wie herkent dit?
ja absoluut! vooral het niet willen slapen, opeens was het een drama! Maar sinds een paar dagen knapt zijn humeur opeens op en praat hij mij continu na en leert per dag nieuwe woorden... ik denk dus ook hier een 20 maanden sprong!
Dat napraten zitten wij hier ook al even in ja. Ik zei tegen hem; Je bent een papegaai! Loopt ie rond; papalekaai papalekaai! Maar vooral het slapen ja, ik ben een uur zoet, en dan nog gaat het met een strijd en veel zweet gepaard.
Hier ook moeilijke fase. Praten nog niet hier hopelijk na deze sprong wel praten. Inslapen is een drama momenteel hier. Al ging het vanavond goed. En o ja naar bed brengen is alleen mama goed genoeg voor.....leuke fase dit.
lijkt mij lastig als ze nog helemaal niet praten. Ik heb hier een kleine kletskous, zegt alles na en is een ware komiek, maar dat gebruikt hij dus ook op de momenten dat het net wat minder goed uitkomt.