Regel overstappen maar kinderwagen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Belle22, 22 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Belle22

Belle22 Bekend lid

22 jan 2015
    653
    210
    43
    Vrouw
    hoi dames!

Even gauw een vraagje..

Hoelang ong moet je baby kunnen zitten zodat hij in de kinderwagen mag?

Hij kan wel eventjes zelf zitten maar nog njet echt lang.. Halve minuut ong en dan valt hij om..

In de wandelbak heeft hij nooit echt leuk gevonden dus wil graag overstappen maar ik wacht nog op het goede moment..

Hij is nu precies 6 maanden.. Zou het nu kunnen of nog wachten tot hij langer kan zitten?

Liefs belle

2. tuc

tuc Niet meer actief

Met 6 maanden zou hij er wel in kunnen als je de zitting plat legt. Er is niet echt een regel voor...zolang mogelijk plat vervoeren is het beste. Zolang het past zou ik de bak gebruiken. Maar 6 maanden is niet vreselijk te vroeg ofzo...als het nodig is kan het.

3. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Hoezo zou hij niet mogen zitten? Als ik de wandelwagen plat leg, dan wordt hij stik-woedend.

4. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Wij hebben hem bij 6 maanden ook in de wandelwagen inzet gedaan maar dan niet de stand dat hij volledig rechtop zit maar plat of half plat. Ging prima.

5. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    De regel is: pas zitten als ze zelfstandig kunnen zitten. Als ze daar de spieren nog niet voor hebben, dan belast je de rug.

6. Belle22

Belle22 Bekend lid

22 jan 2015
    653
    210
    43
    Vrouw
    Jaa ik zou hem graag zolang mogelijk plat laten houden maar hij houd het echt geen 5 min vol in de wandelbak en dat gaat hij huilen om eruit te worden gehaald.. Hij is te nieuwschierig wat er buiten allemaal gebeurt

Ik ga het vandaag maar even proberen in de kinderwagen en dan schuin

Bedankt dames!

7. ikkemijik

ikkemijik Actief lid

22 mrt 2015
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kan je hem niet gaan dragen in een doek of ergonomische zak?

8. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.196
    23.281
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Wij hebben 2 weken geleden al de inzet erin gedaan. Wel alleen omdat die helemaal plat kan. Nu is wandelen tenminste weer leuk. In die bak heeft ze nooit leuk gevonden en ging daarom weinig wandelen.
    Ik zou die bak er dus lekker afhalen en m wel zo plat mogelijk doen.

9. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Pff er zijn zoveel regels..
    Mijn dochter zit in de buggy van haar 5 maand, kan nog niet zelfstandig zitten natuurlijk.
    De buggy kan in 3 standen, hij staat dus bijna altijd in ligstand.. In de wandelbak deed ze zich niet meer content!

10. Belle22

Belle22 Bekend lid

22 jan 2015
    653
    210
    43
    Vrouw
    Doe ik ook af en toe ja, maar ik heb al last van m'n rug en hiermee word het erger..

11. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Hier was ze te groot voor de wagenbak dus ik moest wel!

12. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.059
    2.555
    113
    Limburg
    Heb je hem al eens op zijn buik gelegd? Dan kan hij over het randje rond kijken.

13. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Mag ik vragen welke draagzak/doek je gebruikt, goed gebruikt zou een ergonomische drager niet voor meer klachten moeten zorgen.
    Ik ben ook bekend met rugklachten, maar kan zonder problemen onze dochter dragen zowel op de buik als rug.

14. Lisann

Lisann Actief lid

18 apr 2014
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Na 5 maanden vond hij liggen al helemaal niets meer dus ben ik overgestapt, en het gaat prima! Er zijn sowieso naar mijn idee geen "regels" wat betreft kinderen.. Ieder kind is anders en ontwikkeld zich anders.. Ik volg gewoon mijn gevoel in de keuzes die ik maak...

15. tuc

tuc Niet meer actief

Dat mag hij wel als hij van buikligging zelf kan gaan zitten. Maar dat is bij ts nog niet het geval begreep ik.
    Een kindje wat nog niet vanuit buikligging zelf gaan zitten moet je nl nooit op de billen neerzetten...en dat is wat je dan met de kinderwagen doet.

Ik heb liever een stik woedend kind dan 1 met een verpest ruggetje

16. Lisann

Lisann Actief lid

18 apr 2014
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je hebt kinderwagens die net even een stukje meer in ligstand kunnen hè, dat voelde voor mijn kereltje net iets minder "gevangen" dan echt liggen en dan kan hij lekker naar de buitenwereld kijken wanneer je onderweg bent met hem.. Hier hielp dat heel erg! En het is altijd nog beter dan een maxicosi (daar mag zo'n kleine echt niet te lang in liggen heb ik begrepen)

Deel Deze Pagina