luiermaat *zoveel verschil?*o

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door piri piri, 12 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Mijn meisje draaght nog steeds new born pampers 1.
    Maar verder mt 62. Zoon van mijn vriendin ook mt 62 maar al in mt 3 van luier kruitvat eigen merk...
    Zo'n klein kontje blijbaar dus ? (heeft ze niet van dr mama...)... Hihu

2. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.185
    10.760
    113
    Maat 1 paste ze na een week al niet meer! Van kruidvat dan. Mijn dochter is iets jonger dan de jouwe maar zit al lang en breed in maatje 3, ook van pampers. Hoe zwaar is je uk dat ze nog steeds in maatje 1 past?

3. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Ze is nu bijna 6kilo... Maar heb van de week n mt 2 geprobeerd, das is gewoon te breed bij tussen beentjes zeg maar. Smal kruisje heeft ze nodig. En hadcook n pak newborn van kruidvat om te proberen. Maar das zo stug. Dat zit niet lekker.

4. Bika

Bika Niet meer actief

Zoontje zou het best met zn 14 maand een maatje 3 nog kunnen dragen, ware het niet dat die gewoon niet genoeg opvangt. Maat 4 is gewoon net te breed voor hem. Vrienden hadden hun zoontjes met 5 maand al in maatje 4 zitten. Dus ja het scheelt per kind. Vind ook de pasvorm per merk veel verschil in zitten.

Bedenk maar zo: hoe langer het kleinere maatje past hoe meer liiers je hebt voor hetzelfde geld.

5. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Mijn dochter zat met 4 maanden al in maat 4 pampers en inmiddels 4+. Maatje 1 alleen in de kraamweek. Daarna 2 weken maatje 2. Nou is mijn dochter ook wel een flinkerd, inmiddels iets meer dan 9 kilo. Maar met een smal kleintje snap ik het wel. Heb je van pampers new born 2 of baby dry 2 geprobeerd?

6. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

hier idemdito. Een vriendin haar zoon is even oud en even zwaar als mijn dochter(9,5 mnd) en mijn dochter zit in 4+ en haar zoon in 5. Best vreemd dacht ik omdat ze even zwaar en oud zijn maar die van mij is extreem groot en die van haar is 9 cm kleiner(hij is gemiddeld) vandaar dus het verschil. Haar zoon is doordat hij kleiner is(72 cm)wat dikker dan mijn dochtertje (81 cm).

7. ons2ewonder

ons2ewonder Bekend lid

3 mei 2011
    986
    8
    18
    moeder
    hier zit de jongste nog in maatje 2 plakkers kunnen nog over elkaar geplakt worden. Ze is nu 9 maand oud. Oudste past nog maat 3 maar die is nu sinds ruim een week zindelijk, maar die is 2,5 jaar.

8. Allistair

Allistair Bekend lid

8 jun 2010
    979
    0
    0
    Er zit zelfs best veel verschil in Pampers Newborn maat 2 en Pampers Baby Dry maat 2. Mijn zoontje van 15 weken past in allebei nog, maar de Baby Dry begint nu wat te klein te worden, terwijl de Newborn nog makkelijk sluit.

9. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Hier het zelfde probleem. Zoontje is lang en smal, voor de lengte heeft hij wel maat 3 nodig, maar zelfs pampers new born maat 2 is nog te breed. Pampers babydry maat 2 is zit wel iets beter, maar is dus te kort. Ik heb begrepen dat Huggies wel smaller zijn, dus zodra de pampers op zijn gaan we die maar eens proberen.

10. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Hier ook heel veel pakken maat 1 gehad zeker bij dochter.
    Ze was ook veel te smal voor maat 2, ze heeft zelfs nog thuis de prematuur luiers opgemaakt die ik van een vriendin had gehad.

Wel is het zo dat kruidvat maat 1 veel kleiner viel dan maat 1 van pampers. Kruidvat heeft nooit goed gezeten hier, veel te brede luiers voor smalle kindjes.

Hier zijn ze nooit verder gekomen dan maat 4 voordat ze zindelijk werden. Terwijl er genoeg van 1 zijn die al maat 5 of 6 dragen.

11. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.929
    3.945
    113
    Die Newborn vallen groot. Groter dan de Baby dry en nog groter dan de Kruidvat!
    Wij hadden van kruidvat van nummer 1 en nummer 2 een luiertaart gekregen, van de nummer 1 hebben we de helft weggegooid omdat die gewoon te klein werden, terwijl ze daarna nog weken de New Born maat 1 aan heeft gehad. Kruidvat maat 2 daarna maar opgemaakt en nu zitten we in New Born maat 2, die past echt nog ruim, plakkertjes kunnen over elkaar. Baby Dry hebben we 1 pak van gehad die zat echt een stukje krapper.
    Ik vind de New Born ook veel prettiger, zitten veel zachter volgens mij. Alleen jammer dat ide nummer 3 zo slecht verkrijgbaar is :(

12. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    hier maat 5 al terwijl ze pas 1,5 is

13. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Hier maatje drie van pampers active fit.
    Alleen omdat die meer plas op vangen, maar de plakkers kunnen helemaal over elkaar heen geplakt worden.
    Vanaf 2 mnd ging ze over naar maatje 1 daarvoor prematuren luiers.

14. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    #14 miss geul, 13 okt 2012
    Laatst bewerkt: 13 okt 2012
    hier een grote kerel:
    70cm, ongeveer 8,5 kilo
    zit met kleding broek in maat 68/74 en met truitjes in maat 74/80
    en met luiers draagt hij overdag maat 3 en in de nacht maat 4(anders hebben we elke nacht een nat bed) en ik heb nu gezegd dat ik maat 3 niet meer koop opmaak en dan maat 4 blijf gebruiken.

ik gebruik luiers van bas v/d heijden (bumblies) of lidl

groetjes wendy

15. Onje

Onje Niet meer actief

L zit vanaf een maand of 6 in 4maxi vd kruidvat.

16. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    hier met 3170 gram geboren en heeft denk ik 3 weken maat 1 aangehad. Toen maat 2 denk ik een week of 6-8.

Nu is hij 13 maanden en zit in maat 4+ (wel de pampers)

17. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier de eerste 6 weken nr 1 gebruikt. Ze woog toen ook 6 kg.
    Nr 2 ook zoiets. Nu sinds een paar weken nr 3. Ze zal zo'n 7,5 kg wegen.
    Maar hier een lekker mollige baby met dikke bovenbeentjes.

18. noensje

noensje Bekend lid

25 jul 2011
    968
    0
    0
    In me holletje
    Finnley is 9 maanden en slaapt nu snachts met maatje 5 huggies anders lekt hij door buikslapertje en overdag 4+, hij is bijna 75cm en 10.6 kg

19. zustertje

zustertje Niet meer actief

Maat 1 hier amper gebruikt... Wij zitten al wel heeel lang in maat 4 Nina is nu 85 cm en 10.8kg en past maat 4 nog steeds

Deel Deze Pagina