Halfbroertje of zusje

Discussion in 'Zwanger worden' started by Sammetjen, May 7, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sammetjen

Sammetjen Actief lid

Feb 6, 2008
    217
    1
    18
    Eindhoven
    Hallo allemaal,

Wij zijn al weer een paar maanden bezig om zwanger te worden, super leuk en spannend allemaal. Maar mijn vriend heeft al een kindje (3 jaar) en ik vraag me af (als het mocht lukken om een kindje te krijgen samen) hoe dat voor zijn kindje zal zijn. Er is dan ineens een kindje dat altijd bij papa mag blijven. Een kindje dat ervoor zorgt dat papa zijn aandacht moet verdelen. Maar waar aan de andere kant ook weer leuk mee gespeeld kan worden. Het kindje van mijn vriend vindt baby's overigens wel super leuk!
    Wie heeft dit ervaren en wil iets vertellen over haar/zijn ervaringen?

Sam

2. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Met de jongste dochter van mn vriend is het alleen maar leuk. Zij is 8. De oudste, van 18, heeft er meer moeite mee. Zij was ook erg graag groot geworden met haar vader en haar moeder samen. Zij geeft nu duidelijk aan dat ze dat heeft gemist en vraagt haar vader ook hoe dat kan. Gelukkig is dit prima uit te praten. Zolang ieder mag voelen wat ie voelt, komen wij er hier samen heel goed uit.

3. Jannes

Jannes VIP lid

Oct 6, 2006
    7,714
    1
    36
    Mijn neefje was 4 (woont bij zijn moeder) toen mijn schoonbroer weer een kindje kreeg met zijn nieuwe vriendin. Zij is altijd bij papa en mijn neefje maar 1x in de twee weken. Gaat heel goed! Hij is supertrots op zijn zusje en vind het heel leuk om daar te zijn. Mijn schoonbroer heeft hem vanaf dag 1 gewoon heel erg betrokken (mee uit bedje halen, op schoot, etc) en hij geeft ze beide evenveel aandacht, dus mijn neefje merkt er niets van als hij er is.

Soms is hij verdrietig als hij weer gaat, maar dat is tijdelijk en was ook toen hij nog alleen was. En dus geen jaloezie naar zijn zusje toe. Hij vind het wel stoer dat hij grote broer is. Het is ook gewoon een broer, geen stiefbroer. Dat maakt het alleen maar afstandelijk.

4. Sammetjen

Sammetjen Actief lid

Feb 6, 2008
    217
    1
    18
    Eindhoven
    Bedankt voor jullie positieve antwoorden!
    Het is niet zo dat ik er heel bang voor ben, maar ik zou het wel spannend vinden... Maar ja, eerst maar eens zwanger worden :)

5. cinneltje

cinneltje Fanatiek lid

Jan 2, 2008
    2,118
    0
    0
    Verkoopmedewerker
    Rosmalen
    De dochter van mijn as man is net 13 geworden. Ze heeft al gezegt dat ze het kei leuk zou vinden als wij een kindje zouden krijgen. Dus erg positief

6. nony

nony Fanatiek lid

May 4, 2007
    3,308
    241
    63
    nh
    Ik zit ook in zo'n situatie, (stief)dochteris ook 3 maar tot nu
    toe gaat het goed, ben ook heel benieuwd hoe het straks gaat...
    Ik denk ook vooral aandacht verdelen...

Succes..

Share This Page