20 mnden dreumes gek op mn borsten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mirre, 6 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Sinds een aantal weken is m'n zoontje een aantal keer per dag gefocused op m'n borsten. Laat ik het zo zeggen: Als hij z'n melk flesje drinkt bij mij op schoot verdwijnt z'n handje gelijk in m'n truitje en wil hij met m'n linker-tepel "spelen"......:)
    Het lijkt hem rustig te maken , want je ziet z'n oogjes gewoon zwaar worden en dichtvallen, ook wil hij het als hij in slaap moet vallen.
    Ik heb hem 6 mnd borstvoeding gegeven en ben nu zwanger van ons 2de kindje.....zal dat ermee te maken hebben? Misschien een bep. vertrouwdheid!? Geborgenheid!? Ik vind het niet echt een prettig gevoel/idee, maar meer uit genre ....zo van de gedachte: "Het is vreemd dus misschien moet ik het verbieden"....., maar het heeft vast een reden dat hij het doet en waarsch zal het tijdelijk zijn.

Had het er gisteren met een goede vriendin over die 3 kindjes heeft en alle 3 ook borstvoeding heeft gegeven.
    Haar jongste deed het oa ook, maar was toen al 2+ en kon praten en zei dan: Mama, ik vind het zo'n fijn knopje om mee te spelen......

Ik vraag me af of iemand weet /denkt te weten waarom hij dit doet?

Mirre

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Mijn dochter is toevallig ook bijna 20 maanden, heeft ook bv gehad en ben zelf ook zwanger en sinds een paar weken moet ze steeds haar handje tussen mijn borsten wanneer we op de bank zitten.. denk ook als een soort knuffelritueel of iets haha. Geen idee of er iets achter zit.

3. Het is heel normaal dat kinderen dat doen... Het is immers een vertrouwde plek... Of je BV gegeven hebt of niet, je kindje heeft meestal vaak op je borsten gelegen...

Het is een soort veilig plekje.

4. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

misschien doordat je nu zwangerbent dat ze weer een vertrouwde geur afgeven? geur die ze ook in de buik hadden (zoiets heb ik ergens gelezen)

hier geen borstvoeding, dochter kijkt ook niet echt naar mijn borsten om

5. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    grappig die van mij is bijna 18 maanden, ben zwanger en hij is ook er op gefocused, denk dat ze het ruiken ofzo geen idee

6. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Hier ook eentje van bijna 18mnd. Ik ben niet zwanger maar ze heeft wel sinds kort de gewoonte om bij me op schoot meteen een handje in mn shirt en bh te steken. Ik laat het lekker hoor. Ze doet het alleen als we lekker thuis op de bank zitten, dus niemand heeft er "last" van.

Ze krijgt overigens ook nog bv op verzoek, dat is vaak savonds/snachts. OVerdag wil het er vanaf, want vaak drinkt ze dan niet eens echt. Dus sinds een paar dagen geef k haar als ze bij mn op schoot kruipt even haar speentje voor een paar minuten (handje in mn shirt doet ze zelf), zo voelt ze zich toch erg dicht bij mammie, zonder echt aan de borst te gaan.

7. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    jamie zit niet aan mijn tepels ofzo maar vind mijn borsten ook erg interessant... dit terwijl hij maar 1 maand borstvoeding heeft gehad... zodra hij iets of wat huid ziet word hij enthousiast! met zijn handjes onder mijn trui doet hij gelukkig niet :) zou me er niet prettig bij voelen

8. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Mijn oppaskindje vroeger deed dit ook rond die leeftijd. Omdat zij natuurlijk niet mijn eigen kindje was vond ik het niet goed (al ben ik niet moeilijk maar was bang dat haar ouders het niet okee zoudenvinden). Geen idee waarom , maar t is natuurlijk een lekker warm en zacht plekje.

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.432
    36.321
    113
    Ik heb mijn oudste nooit bv gegeven, de jongste nu wel, maar sinds de jongste er is zit mijn oudste heel vaak met zijn handje op mijn borsten, vooral als hij moe is, zal idd wel een lekker warm plekje zijn ofzo.

10. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Goed om te lezen dat er meerdere kindjes van die leeftijd hetzelfde doen!
    Als ik m'n kindje er een plezier mee doe....waarom zou ik het dan verbieden!? Het zal vanzelf wel weer ophouden, ben alleen erg benieuwd hoe het binnenkort zal gaan als ik onze 2de borstvoeding wil gaan geven.

Mirre

11. Zijvandehoek

Zijvandehoek VIP lid

8 jun 2009
    6.894
    0
    0
    Ook onze zoon vindt mijn borsten interessant. Iets vertrouwds inderdaad. Ik merk dat hij nu een tijdje graag mijn decolote naar beneden trekt en aan mijn borsten wil zitten.
    Ook ik denk dat het om een bekende 'melkfabriek' geurtje gaat ;)

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wat grappig, ik wist niet dat meer kindjes dit deden, maar Eva hangt ook regelmatig met haar handje in mijn decolleté ;). Vaak als ze even een dvd-tje kijkt en we lekker op de bank hangen. Ze vindt mijn borsten ook wel erg interessant en ze vindt het ook interessant dat ze zelf 'kleine borstjes' heeft :).

Ik heb haar een paar maanden terug uitgelegd dat baby's uit de borst drinken bij mama en uit de fles. Eergisteren las ze in een boekje van Nijntje en ik zei: drinken de hondjes bij hun mama? Zegt ze: uit de borst! (terwijl het dus al even geleden is dat ik dat had uitgelegd). En gistermiddag bracht ik haar met mijn moeder naar bed, ik had het met mijn moeder over het drinken van Eva, zegt Eva opeens: Eva uit de borst drinken mama. Ik was echt heel verbaasd! Ik denk dat het toch een beetje komt doordat ik zwanger ben en ze toch een beetje de link begint te leggen. Ik ben wel benieuwd of ze straks ook echt wil drinken (ze heeft tot 14 maanden borstvoeding gehad), ze mag het van mij wel proberen, het zal haar hoogstwaarschijnlijk toch niet lukken ;)

13. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    mijn buurjongetje van 2 doet het ook nog bij z'n moeder als hij moe is

14. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Haha,Heel herkenbaar!
    Jinthe vind ze ook heel boeiend,shirt moet omhoog,en dan kijkt ze naar je bh,en gaat dan met haar nagel over het kant krabben,ook als ik in mijn blote borsten sta dan wijst ze,en zegt ze borst mama.
    Ik zeg dan altijd ja lieverd,die krijg jij ook als je groot ben haha..
    Ik moest wel een keer lachen dat ze opeens uit het niets voordat ik het in de gaten had,aan mijn borst hing haha,ik zeg wat doe jij nou! ze heeft trouwens nog nooit bv gehad!;)

15. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Ik kan me zelfs nog herinneren dat toen ik een jaar of drie was (na navraag bleek ik zo oud te zijn), ik mijn moeders boobies ook reuze-interessant vond. Ik wou ze zelfs een kusje geven voor het slapengaan, whaha *bloos*

16. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.168
    2.283
    113
    Haha, mijn zoontje van 3 doet dat ook af en toe nog. Ik dacht dat hij heel apart was, maar leuk om te zien dat meer kinderen dat doen. Het begon een half jaar na het stoppen met de bv, dat hij zijn handje in mijn decollete stopte. Ik vroeg, wat hij daar zocht en het antwoord was 'koekies!'.
    Hij zoekt er nu geen koekjes meer, meer als hij moe is en op schoot ligt, dan verdwijnt er soms nog wel een handje in mijn V-hals dat daar dan gewoon een beetje ligt te kriebelen. Ik heb wel eens gevraagd waarom hij dat doet, maar daar geeft hij niet echt antwoord op. Hij zit ook niet echt aan mijn borsten, maar meer in dat spleetje ertussen. Ach, zolang hij het niet in gezelschap doet heb ik er niet zoveel problemen mee.

17. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Ha wat een herkenning! Hier ook een meisje van 19 maanden die mijn borsten helemaal geweldig vindt! Pfff, was al bang dat ze één of andere rare obsessie zou hebben, maar 't is dus heel normaal. Ze heeft wel borstvoeding gehad, maar ik ben nu niet zwanger. Blijkbaar geeft 't dus wel een bepaalde geborgenheid.

Deel Deze Pagina