Ik geloof er niks van dat dat de 20 e gaat gebeuren. Ik vrees dat die regels zullen blijven bestaan voorlopig. (Bij klachten testen etc)
Ik hoop dat de kinderen gewoon komend schooljaar naar school kunnen blijven gaan. De oudste had er geen problemen mee om thuis te zijn. Jongste had de laatste ronde toch wel moeite. Het structuur en les en uitleg krijgen van juf ipv van papa en mama is toch voor hem belangrijk. Vind dat nu wel belangrijker dan de rest even. Misschien egoïstisch.. geen idee. We gaan het zien. Maar geloof niet dat 20 september de dag zal zijn dat we naar normaal gaan.
Wat nou paasvuren...Ik help mee met in de fik steken! Dochter hier kuchelt nogal makkelijk met dr peuterastma achtergrond en gesnurk, die is al heeeeel wat daagjes kwijt geraakt aan verplichte vakanties vanwege eigen gekuchel dan wel een van de serie quarantaines vanwege andere positieve gevallen. Gelukkig dan nog maar groep 1, dan valt t wel mee qua schade, maar er is bijv. dit komend jaar geen groep 2 enkel 3 klassen 1/2.
Ze mag met haar reguliere klachten wel gewoon komen, zie dat meer als een "onbewuste kuch" maar met alle virusjes in haar klas is ze gewoon ff onder de pannen met een volle hoest. Het slaat gewoon nogal snel op dr longen. Dat vinden wij (en ook school/BSO) iets minder geslaagd. Dat ze automatisch nog nakuchelt is gewoon een tik, die mag bijv. wel. Dus ergens heeft ze die "mazzel" wel. Al met al valt t nog mee hoor, het is niet dat ze extreem veel meer uitval heeft gehad dan dr klasgenootjes. En ze miste ook de volle quarantaine nog. Ze was met een hoest thuis en de dag erna was een leerkracht die later positief bleek in de klas. Dus wij konden na einde klachten gewoon ons ding doen (hadden dr wel ff getest) en de rest was nog even bezig.
De Denen gaan 10-9 al terug naar normaal, zonder toegangstesten. https://nos.nl/l/2395307#UPDATE-container-55563105
Ik hoor dat in de regio Noord de eerste klassen in week 1 alweer thuis zitten in quarantaine. Ik heb geen idee wat er precies in die beslisboom staat, maar dit is echt mega ongezond voor de kinderen.
En de ouders… (dat de impact op de kinderen groter is, is duidelijk, maar als ik in mijn eerste week na mijn vakantie alweer moet vermelden dat ik de kinderen thuis heb…
Dat hoor ik inderdaad ook overal. Kind op bso of school positief getest, dus hup thuisonderwijs kan weer van start.... Bah, heb daar zo geen zin meer in.
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/290823/huttendorp-bron-besmettingen-bij-basisscholen-kinderen-huilend-op-het-schoolplein Heel zielig wel. Volgens de beslisboom moet je als nauw contact thuisblijven en testen, of bij een niet-nauw contact als je klachten hebt. Er zullen dan toch klassen zijn die naar huis moeten, zeker als de leerkracht zelf in quarantaine moet
Dit kan toch niet lang zo door gaan… ik vind dat het beleid echt kindvriendelijker moet worden. Ik weet dat het in NL allemaal echt wel meevalt, maar toch… bah ik heb geen zin in dit schooljaar…
Wat lijkt me dit heerlijk zeg!Jammer genoeg kijkt Rutte niet naar Denemarken als het gaat om maatregelen maar kijkt hij liever naar directe buurlanden....Denemarken heeft gewoon gelijk, het virus hoort erbij en ze vinden een vaccinatiegraad van 80% voldoende.Hier zitten we op 85% en is het nog niet genoeg...
Tegen ouders wordt altijd gezegd: 'school is geen opvang'... Dus 'mag' je er als ouders geen last van hebben blijkbaar.
https://nos.nl/artikel/2395429-rivm-als-vaccinatiegraad-jongeren-niet-stijgt-kan-dat-bepalend-zijn-voor-rest-epidemie Ik wist niet dat die wet weer is verlengd maar nu kijkt het kabinet blijkbaar ook naar de cijfers in de rest van de wereld dus 20 september lijkt me niet realistisch. Ja september 2025 misschien.
Ja echt super belachelijk Mijn mond viel echt open. Dat er evt reisbeperkingen gelden snap ik dan, maar verder heeft nederland toch niets te maken met de rest van de wereld.
Vooral triest dat ze die druk bij jongeren neerleggen, terwijl er bij volwassenen ook nog genoeg winst te behalen is.
School is geen opvang. En ouders zijn geen leerkracht. En leerkrachten zijn geen ict-ers. Dus uiteindelijk heeft iedereen er last van als er klassen naar huis gestuurd worden. Uitgaansleven. Sociaal leven. Op lokatie werken. Het kan me allemaal gestolen worden als we daarmee geregeld krijgen dat het onderwijs gewoon door kan gaan. Accepteren dat het virus erbij hoort zullen we uiteindelijk wel moeten. Maar zolang de zorg nog zo ver in de knel zit kunnen we het mi niet 'maar laten rondgaan'.
Maar wederzijds vertrouwen heeft hier toch niets mee te maken? Wel in de zin van je spreekt samen iets af en als je je daaraan niet houdt, dan kun je er niet op vertrouwen inderdaad. Maar wanneer ouders niet willen dat hun kind gevaccineerd wordt en het kind zelf wil het wel, dan heeft het kind simpelweg een andere mening en dat heeft niets met vertrouwen te maken maar dat je niet wil dat je kind zelf beslissingen neemt. Wanneer je het uitvoerig besproken hebt, je jouw mening hebt gegeven en je kind dit alsnog wel wil, mag hij daar toch zelf voor kiezen? Ik vind het juist niet gezond dat een kind dan moet doen wat z'n ouders willen dat hij doet, terwijl hij er zelf anders in staat. Een meisje van 16 mag ook zelf beslissen of ze aan de pil gaat, daar heb je als ouders wettelijk gezien niets over te zeggen. Wel kun je voorlichting geven en vertellen dat je dat niet prettig zou vinden. Echter zeggen dat je kind dan je vertrouwen beschaamd terwijl het alleen maar voor zichzelf een keuze maakt vind ik een vreemde opmerking. Je kind mág zelf die keuze maken dus waarom moet het jouw keuze kiezen? Dat is ook de reden dat vanaf 16 jaar medische dingen niet meer via de ouders gaan maar via het kind zelf.