20 uur contract

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door sammiemami, 19 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sammiemami

19 okt 2009
    23
    0
    0
    momenteel geen werk:(
    delft
    hallo

ik ben nieuw hier en ik hoop dat iemand mij kan helpen..
    het zit namelijk zo ik zit sinds 2 weken thuis omdat ik erg last heb van mij bekken dus kan ik hierdoor niet meer werken helaas:(
    maar nou is mijn vraag:
    ik heb een 20 uur contract maar werk wel meer uur en ik zit gemiddeld zo altijd aan de 32 uur maar wat krijg ik uitgekeerd tijdens mijn ziektewet?
    is dat het aantal uur op contract?
    of is dat wat je gewoon verdient per maand?
    ik hoop dat iemand mij hier meer over kan vertellen

bedankt alvast

groetjes sammie

2. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Met wat voor overeenkomst werk je? Via het uitzendbureau of in vaste dienst?

je krijgt in de meeste gevallen je contracturen betaald met een minimum van 70% of indien dat lager dan het minimumloon is het minimumloon.
    Indien jij kan aantonen dat je over langere tijd structureel meer uren werkt, kan je meer contracturen afdwingen bij je werkgever. Dan zou je indien je ziek bent dus ook meer uren uitbetaald krijgen.

3. sammiemami

19 okt 2009
    23
    0
    0
    delft
    het is toch 100% wat je uitgekeerd krijgt?
    want ben pas ook bij de arbo geweest en die zeiden dat ik idd 100% uitbetaald krijg omdat ik in de ziektewet zit door zangerschapsklachten en dan wordt dat ook allemaal vergoed door uwv en hoeft mijn baas hier niks voor te betalen..

en ik zit in een vast dienstverband

groetjes sam

4. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

als je ziek bent door je zwangerschap, krijg je van het uwv het loon dat je afgelopen 12 maanden gemiddeld hebt verdiend, dus die 32 uur dan. als je gewoon ziek bent krijg je je contracturen uitbetaald.

en je hebt idd recht op die uren op je contract, dus ga erachteraan. je baas mag je dat niet weigeren!

5. sammiemami

19 okt 2009
    23
    0
    0
    delft

dus dan krijg ik gewoon wat ik de afgelopen maanden verdiend heb uitbetaald?
    maar het geld wordt eerst overgemaakt naar mij baas en die keert het uit aan mij maar nou zit ik hier weer mee dalijk betaald hij me maar die 20 uur terwijl ik recht heb op die 32 uur en dan?

6. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ai, dat weet ik niet. ik kreeg het rechtstreeks van het uwv betaald. misschien dan toch even bellen?

7. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
  8. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Je bent neem ik aan zwanger,..dan gelden er idd andere regels.
    Je kan vragen of je de ziektewetuitkering rechtstreeks kan krijgen van het UWV.

9. daydreamer

daydreamer Niet meer actief

Ik zat/zit hier ook mee. Ik werk elke maand weer andere uren. Kan soms 20 uur schelen...
    Nu heb ik dus een brief gekregen van het UWV. Daarin staat dat het ziekengeld is gebasseerd op de afgelopen 12 maanden.

Ik werk zelf parttime en het dagloon wat ze berekend hebben, klopt wel. Als ik het x 5 werkdagen doe!
    Ik werk er altijd 3... Ben dus benieuwd wat m'n baas gaat betalen. ;)

10. sammiemami

19 okt 2009
    23
    0
    0
    delft

hoi hoi

en heb je je eerste uitbetaling al gehad of moet je die nog krijgen ik heb dus gister mij salaris gehad en ik heb van mij baas maar de helft daarvan gekregen dus heb m gleijk gebeld en die zou het maandag voor mij uit gaan zoeken want heb ook contact gehad met het uwv en die zeiden dat hij mij dagloon gewoon elke dag moet uitbetalen en dan kom ik uit op een goed salaris maar hij heeft nu alleen die 20 uur gerekent dus ben benieuwd wat hij gaat doen?

nou hoor het wel van je

xxies sam

11. daydreamer

daydreamer Niet meer actief

Ik heb je ook al een privé-bericht terug gestuurd, maar je baas krijgt het geld van het UWV. En dat moet hij bij jou storten.
    Dat zou dus betekenen dat hij nu geld achter houdt?

Pfff, vervelend hoor...

Ik ben ook benieuwd naar wat mijn baas gaat betalen!

Deel Deze Pagina