Solliciteren en 23 weken zwanger

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door palmie37, 20 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Hallo allemaal,

Dit is mijn eerste week dat ik geen werk heb omdat door mijn zwangerschap mijn contract niet werd verlengt.
    Heb een ww uitkering aangevraagt en wacht nog op bericht over hoeveel en hoe lang.
    Nu heb ik vandaag 2 leuke sollicitaties de deur uitgedaan, ook omdat ik daartoe natuurlijk verplicht ben maar vraag me wel af wie me voor 2.5 maand nog gaat aannemen, volgens mij maak ik weinig kans, heeft iemand hier ervaring mee?:(

Ook vraag ik me af hoe het zit met mijn verlof, moet ik dat bij het uwv aangeven vanaf wanneer ik die wil nemen en gaat mijn zwangerschaps uitkering dan automatisch in?

Alvast bedankt!
    Liefs Palmie

2. sweetcandie

sweetcandie Fanatiek lid

29 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Belgie
    Hoi Palmies,

Ik ben ook zwanger en heb een ww uitkering. Ik denk dat ze je moeilijk aannemen nu dat je zwanger bent. Maar je weet nooit.. Je moet het gewoon aanmelden bij uwv dat je zwanger bent en dan heb je ook gewoon recht op zwangerschapsverlof.

Ik voel mij niet lekker heb pijn aan mijn bekken en rug en kan echt weinig doen. En zit te denken om mij gewoon ziek te melden, want solliciteren daar staat mijn hoofd nu echt niet na. En ik voel mij zo,n wrak en dan nog op sollicitatiegesprek.. pffffffffff

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

je zwangerschap hoeft geen probleem te zijn. ik heb gesolliciteerd met 22 weken en werd na 2 rondes afgewezen omdat een andere kandidaat net wat beter was. maar dat had niets met mijn zwangerschap te maken. (had ook vooraf gebeld of het een probleem was en dat ik een eerlijk antwoord wilde :D )
    toevallig weet ik ook dat dat bedrijf vlak voor mij een hoogzwangere p&o-er had aangenomen. dus je weet maar nooit!

4. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Het hoeft idd geen probleem te zijn ligt er denk ik ook een beetje aan in wat voor sector je werkt...
    Ik was net aangenomen en daarna wist ik dat ik zwanger was zou met de 12 weken zwangerschap beginnen op mijn nieuwe werk, het zat me allemaal niet lekker en heb gebeld dat ik zwanger was en of het een probleem zou zijn! Dit zou totaal geen probleem zijn zeiden ze en idd dat is ook zo! (maar goed 12 weken en 23 weken zit een groot verschil in)
    Nu ben ik bijna 20 weken zwanger en heb een overschakeling gemaakt van afdeling *wel in het zelfde huis waar ik werk * ook zei vonden het geen probleem dat ik zwanger ben!

Het is ook afhankelijk van wat je kwaliteiten zijn en hoe graag ze je willen hebben dus ik zou zeggen: gewoon solliciteren en eerlijk zijn dat je zwanger bent en afwachten...

Trouwens je bent ontslagen omdat je zwanger bent? Dat mag volgens mij helemaal niet!!!

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Nee inderdaad mag dat niet, maar ze geeft aan dat haar contract niet is verlengd.... en dan hoeft een baas geen opgaaf van reden te doen. Misschien hebben ze wel laten doorschemeren het lastig te vinden oid, maar zolang ze het niet hard en zwart op wit hebben gezet..... Einde contract is dan echt einde contract.

6. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    Ik had een contract bij Randstad en ze hebben niet gezegt dat het aan mijn zwangerschap lag maar weet wel zeker dat dat het probleem is!
    Tis altijd goed bevallen en heb in dat jaar geen dag zonder werk gezeten maar inderdaad ze hoeven mijn contract niet verlengen!

Bedankt trouwens voor jullie reacties, ben benieuwt en wacht het maar rustig af!

7. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    Had je trouwens na die sollicitatie nog ander werk gevonden?

8. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Hier een zeer goede ervaring gehad met solliciteren in de zwangerschap.
    Ik was ongeveer 20wkn zwanger toen ik ook hoorde dat mijn contract (leer/arbeidsovereenkomst) niet verlengd zou worden, ik zou per 1 september 2009 ontslagen worden.
    Ik ben nadat ik dit bericht te horen heb gekregen gelijk op zoek gegaan naar ander werk, binnen een week mocht ik al bij de 1e op gesprek komen en al snel volgde een 2e positief gesprek.
    Ik ben toen gelijk aangenomen en heb bij mijn vorige baan dan ook per direct ontslag genomen.
    Met behoorlijke gemengde gevoelens ben ik de gesprekken in gegaan en had dan ook totaal niet verwacht dat ze nog iemand zouden aannemen aangezien ik zwanger was/ben.

9. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik had nog een baan, maar eentje op mbo niveau terwijl ik een wo diploma heb. alleen die vacature kwam langs en was echt te mooi om waar te zijn. in januari ga ik pas weer solliciteren.

10. luckybird

luckybird Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
    zwangerschap hoeft geen probleem te zijn. ik ken genoeg voorbeelden van vriendinnen die gewon zijn aangenomen in die periode. Doen werkgevers moeilijk? Nou dan ga je daar toch lekker niet werken, dan is het ook vast geen leuke baas en mis je er niets aan . Tot verlof kan je natuurlijk ook gewoon wat tijdelijk werk doen en ondertussen solliciteren voor na je verlof.

11. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    Dank jullie voor jullie posie reacties, ben erg benieuwt!:D

12. vriendlief

vriendlief Fanatiek lid

25 apr 2009
    1.982
    0
    0
    toekomstig huismoeder
    zaanstreek/waterland
    hey ik wil je even succes wensen....
    Mocht je geen baan vinden geniet lekker van je zwangerschap!

Ik zit nu zelf ook in de ww en word dus nergens aangenomen...! Ik geniet met volle teugen van mijn zwangerschap! Solliciteer wel gewoon maar ze willen niet \!

dus meid Succes

Deel Deze Pagina