Ik heb een contract voor 32 uur en hier verdien ik nett0 1665 mee. Nu neem ik 8 uur ouderschapsverlof op per week, en werk ik 24 uur. Ik krijg nu 1508 netto per maand. Wij krijgen 70% van het minimumloon doorbetaald.
En de klimmogelijkheden qua salarisschaal denk ik?? Als ik nu nog op het kdv had gewerkt had ik al aan de top van m salaris gezeten...verder klimmen als pm'er daar zou niet meer mogelijk geweest zijn...kan mij voorstellen dat dat in andere beroepen langer duurt.
K ben 25 werk als kinderverpleegkundige alleen dag diensten 20 uur per week uitbetaald en verdien 1100 netto
In mijn geval ben ik 2x van werkgever veranderd waarbij ik bij beide vanuit protocol hoger werd ingeschaald dan bij de vorige werkgever en zo ben ik vrij snel omhoog gegaan. Daarnaast pak ik ieder jaar dat ik in dienst ben een hogere periodiek.
ik ben het met je eens. En ik wil absoluut niemand voor het hoofd stoten, maar schijnbaar verdient t in de zorg behoorlijk goed (m.i. mag dat ook wel hoor). Ik haalde 1500,- netto uit de zaak en werkte 40 uur in de week (ongeveer 8,- nto per uur)). Maar ik vond dat ik niet meer nodig had en eerlijk gezegd is het natuurlijk ook wel een beetje broekzak - vestzak verhaal als je voor jezelf werkt. Mijn voordeel is dan wel dat ik een jaar verlof kan opnemen
Ja, dit zal inderdaad ook meespelen Het zal altijd een kwestie van vraag en aanbod blijven. Een goede loodgieter kan tegenwoordig minstens zoveel verdienen als bijv. een tandarts. Ik ben zelf ook niet ontevreden met m'n salaris maar het lijkt me wel heerlijk om wat meer vrije tijd te hebben en nog steeds min of meer hetzelfde te verdienen Ben dus wel altijd benieuwd wat die mensen dan anders doen
Ik zit in het bedrijf waar ik nu werk ook al aan mijn max, maar ik denk als je hbo/universitair bent opgeleid, je nog veel meer kunt doorgroeien. Mijn man en ik verdienden 2 jaar geleden hetzelfde, nu zit ik aan mijn max, maar kan hij echt nog veel groeien.
Al valt het het mij ook op dat de zorg lang niet zo slecht betaald lijkt te worden als ik altijd hoor.
Ik verdien met 28 uur werk gemiddeld 1500 per maand. MBO functie in de zorg, ben 24 jaar, 5 jaar ervaring. (En cao gebonden EJU)
Toen ik parttime gaan werken ben ik bij een andere werkgever gaan werken en heb ik leuk kunnen onderhandelen. Ik ging maar 200 netto achteruit terwijl ik 14 uur minder ging werken. Proberen kan altijd natuurlijk.
Wat er hier bij de bedragen meestal niet bij vermeld wordt is de leeftijd, ervaringsjaren en opleidingsniveau van de functie. Bovendien kan het belastingtechnisch nogal een verschil uit maken of je bijvoorbeeld 20 uur of 24 uur werkt. Ik werkte hiervoor 40 uur, ging 36 uur werken en dit koste mij iets meer als 150 euro per maand. Daarna ging ik 24 uur werken, die twaalf uur hakte er in verhouding minder in als die 4 uur minder. Kortom, geen vergelijking mogelijk denk ik. Toen ik klaar was met mijn HBO-opleiding verdiende ik netto net 1200 euro, na 5 jaar was dit al bijna 1700 euro voor een 40-urige werkweek. Ik was op dat moment nog maar halverwege de 20. Daarna heb ik tijdelijk de overstap gemaakt naar een MBO-functie op niveau 3/4 en verdiende ik krap 1600 euro voor 40 uur en kon ik niet meer stijgen. Nu werk ik al weer wat jaartjes in een HBO functie en dat veranderd de zaken enorm! Ik ben in de 30...
Nou inderdaad.. Ik hoor mensen die in de zorg werken altijd alleen maar klagen dat ze zo hard moeten werken en zo weinig verdienen.. Maar dat valt dus reuze mee..
Klopt ik vind het ook echt niet slecht verdienen al is het wel zwaar en je werkt onregelmatig scheelt ook.
Ik denk dat het belangrijker is hoe duur het land zelf is. Als Saudie Arabië goedkoper is dan het leven hier qua voedsel, huur, ed dan houd je natuurlijk meer over.
Werken in de zorg is, denk ik, niet te vergelijken met een kantoorfunctie. Een vriendin van mij werkt in de zorg (ziekenhuis) en die loopt werkelijk waar haar benen onder haar kont vandaag. Een werkdag van 8 uur? Het wordt altijd langer in verband met overdracht. Pauze? Snel tussendoor, ze mag blij zijn als ze een half uurtje kan zitten omdat ze alweer wordt opgepiept. Basissalaris is laag vind ik, daarentegen loopt het salaris aardig hard op door de onregelmatigheidstoeslag. Als verpleegkundige heeft zij behoorlijk wat verantwoordelijkheid en stress, ik zie laml*ll*en een kantoorbaan hebben met een giga salaris die een luizeleven hebben en alleen met hun geouwehoer en charisma zo hoog kunnen komen. Zij hebben niet te maken met mensenlevens....
Vergeet niet dat de zorg aktijd doorgaat! Ik werk wanneer andere vrij zijn, kerst, oud en nieuw, Pasen etc. Ik heb helaas nu al rugklachten, mede door het zware werk. Dus in verhouding is die 1100 netto voor 22 uur een lachertje.
Mijn zusje is hoofdagent, ook zwaar werk, bovendien ook nog aardig risicovol en gaat ook altijd door, als zij geen onregelmatige diensten draait krijgt zij netto 1600 voor 38 uur in de week. Als ik dat dan vergelijk vind ik de zorg nog echt niet slecht betaald.
Ik wil verder geen discussie starten hoor, dat was niet mijn bedoeling.. Maar ik lees nu meteen weer tegen argumenten over de zorg. Maar ik denk dat enorm onderschat wordt hoe druk en stressvol andere beroepen, waar je misschien niet direct aan denkt, kunnen zijn..
Politieagent verdient ook slecht hoor vind ik. Als je hoofdagent bent kom je nog steeds niet aan het salaris van een teammanager in het bedrijfsleven. Ik zie het bij een vriend van ons, wijkagent. Wat hij allemaal niet mee maakt en naar zijn hoofd geslingerd krijgt! Daar mag best was risicogeld bij hoor! Je moet zo stevig in je schoenen staan en krijgt zoveel trainingen etc!
Zij zal nog kunnen doorgroeien qua salaris? Althans als ik dit vergelijk met een goeie vriendin, ook agent, 24 uur en zit op 1750. Meer als 10 jaar ervaring. Ik heb in de zorg totaal geen doorgroei mogelijkheden.