ik heb in een heel vroeg stadium diverse echo's gehad omdat ze dachten dat er wat mis was met ons kindje. (krijg alle controles in ziekenhuis ivm medische indicatie) de laatste was met 8,5week. met 12wk zouden we de gebruikelijke termijn echo krijgen (zodat in grote lijnen gezien kon worden of het goed zit met het kindje, en de termijn beter bepaald kon worden). ook met de laatste echo met 8,5week was de uitgerekende datum nogal vaag. de verloskundige kwam met een datum 2 wk later dan wat wij berekend hadden! maar toen ik met 12wk langskwam voor controle toen kregen we opeens geen echo meer (andere verloskundige met een andere mening, als het met 8,5 week goed zat en een kloppend hartje dan was het nu ook nog prima). dus de afgelopen controles alleen ff hartje gehoord. nu heb ik volgende week de 20wk echo maar het is best een eng idee! want we hebben dus nog nooit kunnen zien dat ons kindje ook echt 2 armpjes en 2 beentjes heeft (bij mijn eerste zwangerschap gaf dat juist heel veel vertrouwen en rust, dat we ons minikindje met 12 weekjes al zo compleet en levendig zagen). gelukkig voel ik sinds een paar weken dit kindje bewegen, maar blijf het best eng vinden dat we hem/haar volgende week pas echt gaan zien. met 8,5 week zagen we amper iets, een vruchtzakje en de vk zei, kijk daar zit het kindje, een miniscuul 'boontje'. een ander gek idee is, dat we nu ook pas met 20wk zeker weten dat het echt 1 kindje is we hebben met de laatste echo gevraagd of het er echt 1 is, de vk zei ja maar voegde eraan toe dat dat met 8,5 week niet altijd goed te zien is. de laatste weken krijg ik opeens een mega buik en ik voel heel veel beweging (ieder uur wel een paar keer), dit heb ik bij ons eerste kindje nooit zo actief en duidelijk gevoeld bij deze termijn. dus nu komen de fantasieen soms wel boven drijven van goh straks zijn het er 2 ik weet wel dat je bij de 2e veel sneller een buik krijgt, maar toch, tis wel een spannend idee (we zouden het overigens helemaal geweldig vinden als het zo zou zijn) zijn er meer vrouwen die pas met 20wk hun kindje echt te zien krijgen?
Hallo, Ik begrijp je ongerustheid. Maar ik dan vind ik het knap dat je zolang geduld gehad hebt? Onlangs was ik zelf ook ongerust heb toen een afspraak gemaakt voor een pretecho. Deze mensen werken ook voor het ziekenhuis dus kunnen ook zien of alles erop of eraan zit. Je moet er dan wel zelf voor betalen maarja het gaat immers wel om de gezondheid van je kindje! Maar goed ik hoop voor je dat alles met de 20weken echo goed zal zijn. Daar zou ik nu wel vanuit gaan. Groetjes,
ik heb mezelf opgelegd dat ik zo geduldig moet zijn hihi de laatste weken werd het wel steeds spannender maar nu ik het beebje iedere dag voel word ik weer relaxter. denk dat het volgende week toch ff misselijkmakend spannend zal zijn ben ook onwijs benieuwd naar het geslacht vind je zo'n pretecho niet onwijs duur?
Jalea ik vindt het ook erg knap dat je zoveel geduld hebt gehad, maar als je het idd voelt scheelt dat wel een berg denk ik. Ik ga deze week ook voor een extra echo ben zo benieuwd en ongeduldig Bemy, bij hoeveel weken heb jij die extra echo gedaan en zag je toen het geslacht al? Prijs is tussen 50/70 euro dus valt reuze mee toch?!
Jalea Ik heb een echo gehad met 9 weken en 5 dagen, daarna ook niet meer. Dus ik kan begrijpen dat die 20 weken echo wel heel spannend straks wordt. Succes
Hoi, ik ging met bijna 10 weken om de termijnecho en bleek ook nog maar 8,5 week te zijn. Toen vroeg ik of er een andere echo gepland werd met 12 weken maar dat deden ze niet. Zolang het er goed uitzag op die echo en je verder geen problemen had dan laten ze het soms zo. Ik maakte me best druk en heb uiteindelijk een pretecho laten maken met 12 weken gewoon voor zekerheid en het was gelukkig allemaal goed. Mijn eerste zwangerschap was in het buitenland en daar was het normaal dat je alleen met 20 weken een echo kreeg. Dus dat was ook lang wachten. Gelukkig is het nu bijna zo ver voor je. Laat ons weten hoe het was!
inmiddels heb ik m'n 20wk echo gehad met wat zij vinden 19wk4dgn, maar nu blijkt mijn beebje gemiddeld 22wk4dgn groot te zijn ze gaan me nu checken op zwangerschapssuiker, want ook als ik langer zwanger ben dan zij aannemen, is het nogsteeds een groot kind. ben niet heel erg gerustgesteld toen de verloskundige vertelde dat ik een beer van een zoon krijg m'n eerste was 5,5pond en toen al gescheurd, wat blijft er van me over als ik een mega kind krijg
Hmm jammer, maar fijn dat ze gaan onderzoeken wat er kan zijn. Bedoelde je trouwens 5,5 kilo? Want 5,5 pond is niet zo veel, mijn eerste kindje was 4 kilo en 250 gram en de tweede was 3700 gram. Succes er mee en doe het rustig aan!
mijn eerste was idd 5,5 pond maar die was ook te vroeg en erg klein (43cm) en daar al van gescheurd hihi dan maak ik me enigzins zorgen over een flinke jongen
aha ik begrijp het, nou maak je geen zorgen hoor hij komt er echt wel uit! En de eerste heeft het weggetje al een beetje open gemaakt voor de tweede dus wie weet. Je kan trouwens een soort massage met amandelolie doen daar beneden zou moeten voorkomen dat je inscheurt. Heb het zelf niet volgehouden dus weet niet of het werkt maar het is een idee.
Wij hebben ons kindje ook voor het laatst gezien met 10 weken en 3 dagen en morgen hebben we dan de 20 weken echo, ben ook zo benieuwd of het allemaal goed gaat en wat het natuurlijk gaat worden!?
@ Jalea, wanneer krijg je de uitslag van je suiker te horen ? ikzelf krijg a.s. donderdag de 20 weken echo, ben benieuwd. oja en ik weet niet wie het vroeg maar ik heb met 16 weken een pretecho laten doen waarop ze konden zien dat het een meisje werd.